Στις 15 Μαρτίου έφθασε προσωπικό των Αμερικανών Πεζοναυτών στην Ελβετία για να παραλάβει το πρώτο από συνολικά 22 μεταχειρισμένα μαχητικά F-5E/F, σύμφωνα με το FlightGlobal.
Η παραλαβή των αεροσκαφών γίνεται στο πλαίσιο συμφωνίας αξίας 32,4 εκατ. δολαρίων, που οριστικοποιήθηκε το 2020, και έχει σκοπό να ενισχύσει τον στόλο των αεροσκαφών aggressor του Σώματος Πεζοναυτών. Το τελευταίο έχει τώρα ενεργά 12 F-5 σε τέτοιο ρόλο, ενώ ακόμα 32 έχουν παρόμοια καθήκοντα στην τάξη του Αμερικανικού Ναυτικού. Η Ελβετία παρέλαβε συνολικά 110 F-5E/F και υπολογίζεται ότι έχει σε υπηρεσία περίπου 23.
ένα κάλυμα δεν μπορούν να τα βάλουν? Αχρηστοι.
Το Mirage της εικόνας 18 από ποιο ατύχημα είναι;
Συγχωρήστε μου την ενδεχομένως αφελή ερώτηση αλλά την έχω πολλά χρόνια στο μυαλό μου…
Έχω δει κατά καιρούς και τα σχετικά άρθρα στην έντυπη έκδοση.
Υπάρχουν χώρες που χρησιμοποιούν ακόμη κάποια από τα παροπλισμένα αεροσκάφη που αφήνουμε να σαπίζουν εδώ και εκεί.
Υπάρχουν ακόμη και αερολέσχες, συλλέκτες και εύποροι χομπίστες, εταιρείες που αγοράζουν και συντηρούν τέτοιο υλικό για ενοικίαση (π.χ. σε κινηματογραφικές ταινίες), ή εταιρείες υπηρεσιών aggresor κλπ.
Όλοι αυτοί ενδεχομένως χρειάζονται ή θα χρειαστούν ανταλλακτικά από τέτοια αεροσκάφη τα οποία γνωρίζουμε ότι είναι πανάκριβα…. Μία καλύπτρα μπορεί να κοστίζει μερικές χιλιάδες ευρώ, ένα σκέλος από το σύστημα προσγείωσης… δεν θέλω να φανταστώ.
Δεν θα ήταν κερδοφόρο για την ΠΑ να ασχοληθεί εντατικά και μεθοδικά μία ομάδα τεχνικών που θα φροντίσει να διαλύει, να ταξινομεί και να εμπορεύεται όλα αυτά τα πολύτιμα (εν δυνάμει) ανταλλακτικά?
Εννοείται ότι δεν μιλάω για “μαύρη αγορά” και πελάτες με πελάτες αμφιβόλου ποιότητας και προθέσεων αλλά για κανονική αγορά που πιστεύω ότι υπάρχει και αναζητά τέτοια ανταλλακτικά.