Έξη μήνες μετά την πρώτη πτήση του στρατηγικού βομβαρδιστικού Northrop Grumman B-21A, στις 10 Νοεμβρίου 2023, όπου το πρώτο (από όσο είναι γνωστό) αεροσκάφος έκτης γενιάς της Αμερικανικής Αεροπορίας μετακινήθηκε από το εργοστάσιο κατασκευής του (Air Force Plant 42) που βρίσκεται στο Πάλμντέιλ της Καλιφόρνιας, στην Αεροπορική Βάση Edwards, στην έρημο της ίδιας αμερικανικής πολιτείας, η USAF (μέσω της κατασκευάστριας εταιρίας) αποδέσμευσε την πρώτη εναέρια λήψη του αεροσκάφους, αποκαλύπτοντας κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά του.
Ξεκινώντας από το πιλοτήριο, έχουμε πλέον μια καλύτερη άποψη για το πιο εμβληματικό χαρακτηριστικό του βομβαρδιστικού (για το οποίο φημολογείται ότι θα έχει και διαμόρφωση επιλεκτικής παρουσίας πληρώματος). Και που μας είχε εντυπωσιάσει με τις πολύ μικρές και περίεργες σε διάταξη τραπεζοειδείς διαφανείς επιφάνειες, που παρέχουν πολύ περιορισμένο τόξο οπτικής πρόσβασης και μόνο προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις.
Στην άνω επιφάνεια της ατράκτου διακρίνονται οι σημάνσεις των σημείων εξόδου των εκτινασσόμενων καθισμάτων του διμελούς πληρώματος και της υποδομής εναέριου ανεφοδιασμού.
Από τη συγκεκριμένη πλευρική απεικόνιση του Raider, ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το προτεταμένο χείλος προσβολής, ειδικά στην περιοχή του ρύγχους με το αποκαλούμενο «ράμφος», μια διάταξη που δημιουργεί ένα έντονο διαχωριστικό επίπεδο ανάμεσα στην πάνω και κάτω άτρακτο, σε εφαρμογή των επιταγών της τεχνολογίας πολύ χαμηλής παρατηρησιμότητας.
Στην άνω μεσαία άτρακτο αποκτήσαμε μια νέα άποψη για το μυστηριώδες χαρακτηριστικό που είχε επισημανθεί παλαιότερα, ένα σκουρόχρωμο τμήμα, σε κάθε πλευρά ανάμεσα στις εισαγωγές αέρα των κινητήρων (που είναι ουσιαστικά αδιόρατες πλευρικά) και της ράχης. Ο σκοπός αυτού του πλαισίου όμως, που έχει «οδοντώσεις» στην πρόσθια ακμή του, παραμένει άγνωστος.
Προχωρώντας προς τα πίσω, εντυπωσιακή είναι και η άποψη της ουραίας ατράκτου από αυτή την οπτική γωνία. Συγκεκριμένα της «ουράς κάστορα», που εμφανίζεται απόλυτα επίπεδη, κρύβοντας τις απολήξεις των αγωγών εκτόνωσης καυσαερίων των κινητήρων για τις οποίες όμως δεν έχουμε ακόμη εικόνα.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ανασυρόμενο φως ναυτιλίας στην πτέρυγα, που μαζί με κεραίες στο κάτω μέρος του ρύγχους «εξαφανίζονται» όταν δεν είναι απαραίτητες, ώστε να «αποκατασταθεί» ο στελθ χαρακτήρας του B-21A.
Σε μια άλλη φωτογραφία που έγινε διαθέσιμη με το Raider να απογειώνεται από την Edwards, όπου συνεχίζονται οι δοκιμές όλους αυτούς τους μήνες, αν και όπως αναφέρεται με ρυθμό ελάχιστων εξόδων μέχρι τώρα, έχουμε και την πρώτη επίσημη άποψη του B-21A από χαμηλή οπτική γωνία και την μοναδική από κοντά. Στην οποία διακρίνεται η εφεδρική εισαγωγή αέρα στους κινητήρες (το λευκό πτερύγιο που αναπτύσσεται σε κάθετη θέση) και τα σκέλη προσγείωσης, σημαντικά μικρότερα και με τροχούς σε μονό άξονα.
Όπως έχουμε γράψει και στις αναλύσεις μας στην έντυπη «Πτήση» το γεγονός είναι μια απόδειξη του μικρότερο βάρους του Raider συγκριτικά με το B-2A Spirit, που έχει επίσης διάταξη ιπτάμενης πτέρυγας αλλά όντας βαρύτερο χρησιμοποιεί μεγαλύτερα σκέλη με περισσότερους τροχούς σε διπλό άξονα.