19 C
Athens
Κυριακή, 28 Σεπτεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΕκτίμηση πως δεν επέζησε κανείς από τη συντριβή Boeing της China Eastern...

Εκτίμηση πως δεν επέζησε κανείς από τη συντριβή Boeing της China Eastern με 132 επιβαίνοντες

- Advertisement -

Αεροσκάφος Boeing 737 με 132 επιβαίνοντες συνετρίβη χθες Δευτέρα στη νότια Κίνα έπειτα από πτώση 8.000 μέτρων, δυστύχημα που πιθανότατα είναι το φονικότερο στην ασιατική χώρα από το 1994.

Δεν υπήρχε απολογισμός θυμάτων ως χθες Δευτέρα το βράδυ στο Πεκίνο μετά την καταστροφή, που προκάλεσε την αντίδραση εν θερμώ του προέδρου Σι Τζινπίνγκ, κάτι ασυνήθιστο για κινέζο ηγέτη. Όμως, εξετάζοντας τα δεδομένα του δυστυχήματος, μοιάζει απίθανο να υπάρχουν επιζώντες. Σε ανακοίνωσή της, η China Eastern Airlines, η εταιρεία στην οποία ανήκε το αεροσκάφος, «απέτισε φόρο τιμής» στους «νεκρούς» της καταστροφής.

Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο FlightRadar24, το αεροσκάφος έχασε μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό κάπου 21.250 πόδια (6.477 μέτρα), προτού εξαφανιστεί από τα ραντάρ μετά τις 14:22 (τοπική ώρα· στις 08:22 ώρα Ελλάδας).

Κατόπιν, έπειτα από σύντομη άνοδο, άρχισε να χάνει ξανά ύψος, 4.625 πόδια (1.410 μέτρα), σύμφωνα με τον ιστότοπο, για να βρεθεί στα 3.225 πόδια (983 μέτρα) από τα έδαφος. Δεν υπάρχουν δεδομένα της πτήσης μετά τις 14:22.

Ο Ζαν-Πολ Τροαντέκ, ο πρώην διευθυντής της υπηρεσίας ερευνών και αναλύσεων για την αεροπορική ασφάλεια της Γαλλίας, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως είναι «πάρα πολύ νωρίς» για να εξαχθεί οποιοδήποτε συμπέρασμα, όμως, πρόσθεσε, τα δεδομένα του FlightRadar είναι «πολύ ασυνήθιστα».

Η πτήση MU5735 της China Eastern Airlines, εταιρείας με έδρα τη Σαγκάη, είχε απογειωθεί λίγο μετά τις 13:00 (τοπική ώρα· 07:00 ώρα Ελλάδας) από τη μητρόπολη Κουνμίνγκ (νοτιοδυτικά) και είχε προορισμό την Καντόνα (νότια), σε απόσταση περίπου 1.300 χιλιομέτρων.

Βίντεο που μεταδόθηκε από κινεζικά ΜΜΕ δείχνει αεροσκάφος να πέφτει κάθετα, όμως το Γαλλικό Πρακτορείο δεν ήταν σε θέση σε αυτό το στάδιο να επαληθεύσει την αυθεντικότητά του. Το αεροσκάφος «κονιορτοποιήθηκε», είπε κάτοικος της περιοχής όπου έγινε το δυστύχημα, σύμφωνα με κινεζικό μέσο ενημέρωσης.

Το δυστύχημα «προκάλεσε πυρκαγιά» σε ορεινό όγκο, ανέφερε το δημόσιο κινεζικό τηλεοπτικό δίκτυο CCTV, που μετέδωσε πλάνα πυροσβεστών οι οποίοι έσπευδαν προς τον τόπο του δυστυχήματος σε ορεινή, δενδρώδη περιοχή. Η φωτιά κατασβέστηκε.

Ο πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ δήλωσε πως «έχει υποστεί σοκ» εξαιτίας του δυστυχήματος, σύμφωνα με το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Νέα Κίνα. Κάλεσε να «εξακριβωθούν το ταχύτερο τα αίτια του δυστυχήματος».

Στις ΗΠΑ, η Boeing ανέφερε ότι προσπαθεί «να συγκεντρώσει περισσότερες πληροφορίες». Η μετοχή της κατασκευάστριας έχασε 3,6% στο κλείσιμο της Γουόλ Στριτ.

Σύμφωνα με το Yicai, κινεζικό ΜΜΕ επικεντρωμένο στις οικονομικές ειδήσεις, η China Eastern αποφάσισε, χωρίς να περιμένει τα αποτελέσματα της έρευνας, να καθηλώσει στο έδαφος όλα τα 737-800 στον στόλο της από σήμερα. Δεν ήταν διαθέσιμος κάποιος εκπρόσωπος του αερομεταφορέα για σχόλια σχετικά με το δημοσίευμα.

Στο αεροδρόμιο της Καντόνας, συγγενείς των επιβατών, κάποιοι με δάκρυα στα μάτια, ήταν συγκεντρωμένοι σε αίθουσα αναμονής που τους διατέθηκε, διαπίστωσε το Γαλλικό Πρακτορείο. Μια γυναίκα αφηγήθηκε σε κινεζικά ΜΜΕ ότι επρόκειτο αρχικά να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος που συνετρίβη, αλλά την τελευταία στιγμή αποφάσισε να πάρει πτήση που αναχωρούσε νωρίτερα. Περίμενε «νέα» για την αδελφή της και τέσσερις φίλους.

Τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι μάλλον σπάνια στην Κίνα, όπου ο τομέας των αερομεταφορών αναπτύχθηκε θεαματικά τις τελευταίες δεκαετίες και όπου τα μέτρα ασφαλείας είναι γενικά αυστηρά.

Το τελευταίο μείζον αεροπορικό δυστύχημα στη χώρα έγινε τον Αύγουστο του 2010. Αεροσκάφος της Henan Airlines είχε συντριβεί στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας, με αποτέλεσμα περίπου σαράντα επιβαίνοντες να σκοτωθούν.

Το αεροπορικό δυστύχημα με τον βαρύτερο απολογισμό θυμάτων στην ιστορία της Κίνας είχε γίνει το 1994. Αεροσκάφος Tupolev 154 της China Northwest Airlines είχε συντριβεί λίγη ώρα μετά την απογείωσή του στη Σιάν (βόρεια) με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 160 επιβαίνοντες.

Πολλοί κινέζοι επιβάτες χάθηκαν εξάλλου τον Μάρτιο του 2014, στην αινιγματική εξαφάνιση του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση MH370 της Malaysian Airlines με προορισμό το Πεκίνο.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εξοπλισμός των F-16C/D με ρουκέτες APKWS για “κυνήγι” drone

Στον χώρο της ελληνικής άμυνας, οι συζητήσεις για την κατανομή των εξοπλιστικών πόρων έχουν ενταθεί τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα σε σχέση με το πρόγραμμα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Υποβρύχια, αρχές λειτουργίας αλλά και ανίχνευσης τους

0
Του Γιώργου Λώλου, επίτιμου καθηγητή πυρηνικής και σωματιδιακής φυσικής, University of Regina, ΚαναδάΟι Συρακούσες, στο απόγειο της ιστορίας της περίπου στο 265 π.Χ., όταν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Σεπτεμβρίου 1950: Ο Ελληνικός Στρατός στην Κορέα

9
Συγκροτείται στην περιοχή της Λαμίας κατόπιν διαταγής του ΓΕΣ, το «Εκστρατευτικό Σώμα Ελλάδος» (ΕΚΣΕ) για να συμμετάσχει στη σύγκρουση της Κορέας. Η συγκρότησή πραγματοποιήθηκε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Υποβρύχια, αρχές λειτουργίας αλλά και ανίχνευσης τους

Του Γιώργου Λώλου, επίτιμου καθηγητή πυρηνικής και σωματιδιακής φυσικής, University of Regina, ΚαναδάΟι Συρακούσες, στο απόγειο της ιστορίας της περίπου στο 265 π.Χ., όταν...

Η Ταϊβάν θέλει το Rafale, λέει ο επικεφαλής της Dassault

Ο Ερίκ Τραπιέ, επικεφαλής της Dassault Aviation, ανέφερε την Τετάρτη στην επιτροπή Οικονομικών της γαλλικής Εθνοσυνέλευσης ότι η Ταϊβάν θέλει το μαχητικό Rafale, για...

Το παράδοξο της ρωσικής προκλητικότητας προς το ΝΑΤΟ

Του Charlie Edwards, από το International Institute for Strategic StudiesΗ πρόσφατη εισβολή μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drone) στην Πολωνία αποτέλεσε σημαντική κλιμάκωση στον μη συμβατικό...