16.3 C
Athens
Πέμπτη, 17 Απριλίου, 2025
ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝΜια άλη άποψη για τον Curtis LeMay: Πατριάρχης της SAC αλλά και...

Μια άλη άποψη για τον Curtis LeMay: Πατριάρχης της SAC αλλά και «πρόβλημα» για την TAC

- Advertisement -

Στην εκπληκτική, όπως πάντα, παρουσίαση του Β. Σιταρά για τον διάσημο (για πολλούς λόγους) Curtis Le May, του διοικητή και ουσιαστικά ιδρυτή της αμερικανικής Στρατηγικής Αεροπορικής Διοίκησης (SAC), ας μου επιτραπεί να προσθέσω ότι τα Β-47 προηγήθηκαν κατά μία πενταετία των Β-52 και αποτέλεσαν το μέγιστο ίσως άλμα στην τεχνολογία των βομβαρδιστικών ως τότε, το αδιαμφισβήτητο σκήπτρο της αμερικανικής αεροναυτικής πρωτοπορίας και το μεγαλύτερης παραγωγής τζετ στρατηγικό βομβαρδιστικό όλων των εποχών, με σχεδόν 2000 κομμάτια. Συνυπήρξαν για αρκετά χρόνια με τα Β-36, ενώ το Β-52 αντικατέστησε κατά προτεραιότητα το Β-36 και ακολούθως και το (χαμηλότερης κλάσεως μεικτού βάρους και εμβελείας) Β-47.

Στρατηγός Curtis Le May (1906-1989) Ο «πατριάρχης» της Strategic Air Command

Ο LeMay άφησε εποχή για τις αιφνίδιες επιθεωρήσεις, στις οποίες γίνονταν επιτόπου προαγωγές έως και αποτάξεις, κατά τα έργα εκάστου. Το προσωπικό ασφαλείας των στρατηγικών βάσεων ένοιωθε κάποια αμηχανία πάντοτε στη θέα του τρομερού στρατηγού και θρύλου του Β’ ΠΠ να περιδιαβαίνει την πίστα καπνίζοντας πούρο, ένας μάλιστα – διαισθανόμενος το πράγμα ως καψόνι – του ζήτησε να το σβήσει διότι “θα αναφλεγούν τα αεροσκάφη!”. “Δεν θα τολμήσουν, μικρέ!”, απήντησε ο θρύλος, ενθουσιασμένος πάντως από τον επαγγελματισμό της αντίδρασης του σμηνίτη…

O φανατικός καπνιστής LeMay είχε και παρατσούκλι στην Αμερικανική Αεροπορία ως “Big Cigar”

Ο LeMay ήταν πράγματι μια εκπληκτική αεροπορική προσωπικότητα, και η συμβολή του στην αμερικανική αποτροπή θεμελιώδης. Αλλά η κληρονομιά του δεν είναι αναντίλεκτη.

Στην Κρίση των Πυραύλων της Κούβας το 1962, πίεζε αφόρητα για πυρηνικό πρώτο πλήγμα, σε μια χαρακτηριστική έλλειψη κρίσεως για το πραγματικό μέγεθος του διακυβεύματος, αν και πράγματι ο συσχετισμός των δυνάμεων επέτρεπε τον ολοσχερή αφανισμό του Κομμουνιστικού Κόσμου, με επιβίωση των ΗΠΑ με απώλεια μόνο ορισμένων μεγάλων πληθυσμιακών κέντρων της Ανατολικής Ακτής, περιλαμβανομένης της πρωτεύουσας. Ποιες θα ήταν οι συνέπειες για όλον τον πλανήτη, περιλαμβανομένων των ΗΠΑ, μάλλον δεν απασχόλησε κανέναν.

O LeMay με τον Κένεντι την περίοδο της κρίσης της Κούβας

Μετά την αποστρατεία του, πολιτεύθηκε το 1968 ως υποψήφιος αντιπρόεδρος των ΗΠΑ με το ψηφοδέλτιο του σκληρού ρατσιστή, κυβερνήτη της Alabama George Wallace, ο οποίος είχε ως ατζέντα την επαναφορά των φυλετικών διακρίσεων. Το ψηφοδέλτιο συγκέντρωσε ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά τρίτου κόμματος στη νεότερη ιστορία των ΗΠΑ, κερδίζοντας 5 στις 50 Πολιτείες (αυτονόητα στο Βαθύ Νότο όλες) και 13,5% της λαϊκής ψήφου σε ομοσπονδιακό επίπεδο.

Εξώφυλλο του περιοδικού Time το 1968 με τίτλο “Η επανάσταση της Δεξιάς, Wallace και Le May”

Συχνά εξαίρεται ως “προφήτης της αεροπορικής ισχύος”, ειδικά με πλαίσιο εκφοράς το Βιετνάμ και τις απόψεις που είχε διατυπώσει περί αυτού μετά την αποστρατεία του. Ενώ ο “Πόλεμος των 11 Ημερών” του Δεκεμβρίου 1972, με τη σάρωση του Ανόι από τα Β-52 και τον εξαναγκασμό του στη Συμφωνία των Παρισίων του Ιανουαρίου 1973, κρίθηκε από πολλούς ως δικαίωσή του.

Στην πραγματικότητα, η αποτυχία των ΗΠΑ στο Βιετνάμ και η ανικανότητα της USAF να διεξαγάγει τακτικό αεροπορικό αγώνα με προοπτική επικράτησης κατά ενός πολύ υποδεέστερου έθνους υπήρξε εν πολλοίς καρπός της μονομέρειας του αεροπορικού δόγματος του LeMay, που όχι απλώς απομυζούσε κάθε κονδύλιο για τη στρατηγική αεροπορία, αλλά ήθελε και την τακτική αεροπορία (TAC και τις τοπικές διοικήσεις Ευρώπης – USAFE και Ειρηνικού, PACAF) κάτι σαν mini-SAC.

Με όλα τα τακτικά αεροσκάφη κυρίως ως φορείς ατομικών βομβών, και το εκπαιδευτικό curriculum να εξαντλείται στα σχετικά με την πυρηνική κρούση αντικείμενα (ναυτιλία, καιρό, ΡΒΧ πόλεμο, τεχνικές άφεσης ατομικών όπλων, αναγνώριση κ,λπ.). Με ελάχιστη εκπαίδευση στο αντικείμενο της συμβατικής κρούσης / απαγόρευσης πεδίου μάχης / εγγύς αεροπορικής υποστήριξης και πρακτικά ανύπαρκτη στο αντικείμενο της εναέριας μάχης / αεροπορικής υπεροχής.

F-4 σε δοκιμή ρίψης πυρηνικής βόμβας B83.

Μόλις στη δεκαετία του 1970, και μετά τα οδυνηρά μαθήματα του Βιετνάμ, άλλαξαν οι προτεραιότητες, με καρπούς που φάνηκαν σε πλήρη έκταση το 1991 στην Επιχείρηση “Desert Storm”.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

8 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Diehl Defence προτείνει 10 πυροβολαρχίες IRIS-T SLM για Ελλάδα με 1,9 δις– Συμπαραγωγή, επιτυχίες στην Ουκρανία και στρατηγική σύνδεση με την πρωτοβουλία...

Η ελληνική αεράμυνα βρίσκεται στο κατώφλι μιας ιστορικής αναβάθμισης, καθώς η γερμανική Diehl Defence κατέθεσε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση για την προμήθεια 10 πυροβολαρχιών...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

46
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Απριλίου 1945: Μάχη των υψωμάτων Ζέελοβ, αγώνας...

0
Σε μια από τις τελευταίες μάχες του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη, ο Ρώσος στρατάρχης Ζούκωβ εξαπολύει ένα εκατομμύριο άνδρες, 3.000 άρματα μάχης και 17.000...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Απριλίου 1945: Μάχη των υψωμάτων Ζέελοβ, αγώνας στις “Πύλες του Βερολίνου”

Σε μια από τις τελευταίες μάχες του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη, ο Ρώσος στρατάρχης Ζούκωβ εξαπολύει ένα εκατομμύριο άνδρες, 3.000 άρματα μάχης και 17.000...

Φιλιππίνες: θέλουν εκπαιδευτικά ελικόπτερα TH-73A

Το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών έχει εγκρίνει την πιθανή πώληση εκπαιδευτικών ελικοπτέρων TH-73A στις Φιλιππίνες, μαζί με πακέτο υποστήριξης, με εκτιμώμενο κόστος 120 εκατ. δολάρια.Δεν...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Απριλίου 73: Άλωση της Μασάντα, το σύμβολο του Ισραήλ

Λήγει η ρωμαϊκή πολιορκία του εβραϊκού φρουρίου της Μασάντα με την διάρρηξη του εξωτερικού τείχους και τη μαζική αυτοκτονία των 960 Ζηλωτών υπερασπιστών του....