Σε μια σειρά φωτογραφιών που εμφανίστηκαν πριν λίγες μέρες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης η Ταξιαρχία Υποστήριξης Ειδικών Επιχειρήσεων του Στρατού της Νότιας Κορέας (RoKA) παρουσίασε τα τηλεχειριζόμενα οχήματα μηχανικού MV-4 που προορίζονται να αναπτυχθούν στην Αποστρατιωτικοποιημένη Ζώνη.
Τα οχήματα MV-4 αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν από την κροατική εταιρία DOK ING, που έχει παρουσιάσει αρκετές προτάσεις παρόμοιων ρομποτικών οχημάτων για χρήση σε περιβάλλον υψηλών απειλών, μεταξύ τους οχήματα μηχανικού μάχης, οχήματα διαχείρισης εκρηκτικών μηχανισμών και πυροσβεστικά οχήματα.
Ο Στρατός της Νότιας Κορέας συγκρότησε επίσημα μια ταξιαρχία με τομέα δράσης την μεθοριακή Αποστρατιωτικοποιημένη Ζώνη, που είναι στρωμένη με εκατοντάδες χιλιάδες νάρκες κάθε τύπου από το τέλος του πολέμου, τον περασμένο Δεκέμβριο και παρουσίασε το όχημα MV-4 τότε για πρώτη φορά.
Η ιδέα να αποκτηθούν αρχικά δύο οχήματα τηλεκατεύθυνσης για τη διαχείριση και εξουδετέρωση ναρκών εμφανίστηκε το 2018 και το υπουργείο Αμύνης της Νοτίου Κορέας διέθεσε κονδύλια ύψους 5 δισεκατομμυρίων Γουάν (περίπου 4.1 εκατομμύρια δολάρια) για την επιλογή και απόκτησή τους δοκιμαστικά.
Τρία συστήματα αξιολογήθηκαν: το GCS-100 της ελβετικής Global Clearance Solutions, το Minewolf της MineWolf Systems (πλέον τμήμα της βρετανικής Pearson Engineering) και το MV-4 της κροατικής DOK ING. Το τελευταίο αναδείχθηκε νικητής του διαγωνισμού. Η Ταξιαρχία Υποστήριξης σχεδιάζει να αναπτύξει 9 οχήματα στην περιοχή της Αποστρατιωτικοποιημένης Ζώνης εντός του 2020.
Το ΜV-4 είναι ίσως το πιο επιτυχημένο εμπορικά προϊόν της DOK ING έχοντας πουλήσει 96 τηλεκατευθυνόμενα οχήματα σε 13 στρατούς, μεταξύ αυτών και του Ελληνικού που επιχειρεί με ένα όχημα MV-4 από το Τάγμα Εκκαθαρίσεως Ναρκών Ξηράς. Επιπλέον 12 οχήματα MV-4 διαχειρίσονται άλλοι εθνικοί κρατικοί οργανισμοί και 24 ακόμα επιχειρούν με ιδιωτικές εταιρίες αποναρκοθέτησης, μη-κυβερνητικούς οργανισμούς και εταιρίες που επιχειρούν σε επικίνδυνες περιοχές με υψηλό ποσοστό ναρκοθέτησης από παλιές πολεμικές συγκρούσεις.
Πρόκειται για ένα όχημα μεσαίου μεγέθους, με ικανό επίπεδο θωράκισης και ικανό να αντέχει σε εκρήξεις ναρκών δίπλα του. Βασίζεται στο σχέδιο μικρού γαιοπροωθητή με ερπύστριες που χειρίζεται βραχίονες στους οποίους μπορούν να τοποθετηθούν περιστρεφόμενοι κύλινδροι αλυσίδων που προκαλούν την έκρηξη της νάρκης, κύλινδροι πυροδότησης ή λεπίδα προώθησης ανάλογα με την αποστολή. Ο χειριστής μπορεί να κατευθύνει την πορεία του οχήματος με ένα χειριστήριο από αποστάσεις έως και ενός χιλιομέτρου, εξασφαλίζοντας ότι θα βρίσκεται σαφώς εκτός κινδύνου, ενώ ένα σύστημα καμερών επί του οχήματος παρέχει εικόνα της κίνησης του οχήματος.
Πηγή