Μοιάζει με τα Α-50U και Α-50Μ τα οποία προορίζεται να αντικαταστήσει όμως το Α-100 «Πρεμγιέρ», το νέο αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου (AEW&C) της ρωσικής Αεροπορίας θα είναι πολύ καλύτερο. Το θέμα είναι πότε θα αξιοποιηθεί από τις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις. Διότι όπως συμβαίνει με πολλά ρωσικά πρότζεκτ, το Α-100 μετρά ήδη καθυστερήσεις.
Η ανάπτυξή του άρχισε στα τέλη του 2014 και το πρωτότυπο πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στο Ταγκανρόγκ του Ραστόφ τρία χρόνια αργότερα, στις 18 Νοεμβρίου 2017. Σύμφωνα με τις τότε εκτιμήσεις η παραγωγή του νέου τύπου θα ξεκινούσε το 2020. Ωστόσο, παρά την πρόσφατη επισήμανση «πηγής» στην ρωσική αμυντική βιομηχανία ότι οι παραδόσεις προβλέπεται να αρχίσουν το 2024, το αεροπλάνο φέτος βρίσκεται ακόμη στο στάδιο δοκιμών.
Βασισμένο όπως και οι τύποι που θα αντικαταστήσει στο δοκιμασμένο Il-76MD, το Μπεριέφ A-100 είναι «χτισμένο» πάνω στην νεότερη, βελτιωμένη έκδοση Il-76MD-90A, εφοδιασμένη με τους τουρμποφάν Άβιαντβιγκατελ PS-90A-76 οι οποίοι παρέχουν 15% μεγαλύτερη ισχύ από τους κινητήρες D-30KP των Α-50 (κωδ. ΝΑΤΟ, Mainstay). Αυτό όμως που κάνει το Α-100 να ξεχωρίζει είναι το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης τύπου AESA που φέρει στην κορυφή.
Το ραντάρ της Vega εκτελεί πλήρη περιστροφή κάθε 5΄΄ παρέχοντας βελτιωμένες δυνατότητες εντοπισμού ταχέως κινουμένων στόχων. Σύμφωνα με ρωσικές πηγές το ραντάρ μπορεί να εντοπίζει εναέριους στόχους στα 600 χλμ και ναυτικούς στόχους επιφανείας στα 450 χλμ, δυνάμενο να ιχνηλατεί ταυτόχρονα έως και 300 από αυτούς.
Πέραν του εντοπισμού στόχων με το ραντάρ που φιλοξενεί ο χαρακτηριστικός θόλος «μανιτάρι» στην ράχη, το Α-100 μπορεί να λειτουργεί ως εναέριο κέντρο διοίκησης και επικοινωνιών σε επιχειρήσεις με drones και να λαμβάνει πληροφορίες από δορυφόρους σε τροχιά. Επίσης διαθέτει προηγμένες επικοινωνίες καθώς και εξελιγμένο σύστημα συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών (ELINT) και ηλεκτρονικού πολέμου για την προστασία του.
Εκτιμάται ότι οι Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις διαθέτουν σήμερα 22 αεροσκάφη Α-50Μ και έξι –ή τέσσερα, κατά άλλες πηγές– αναβαθμισμένα Α-50U «Σμιέλ» (αγριομέλισσα). Στα αεροσκάφη αυτά ο παρωχημένος αναλογικός εξοπλισμός είναι πλέον ψηφιακός, επιτρέποντας ταχύτερη επεξεργασία δεδομένων, ενισχυμένο σήμα ιχνηλάτησης και βελτιωμένες δυνατότητες εντοπισμού μαχητικών, βομβαρδιστικών, βαλλιστικών πυραύλων, βλημάτων cruise, σχηματισμών τεθωρακισμένων και πλοίων επιφανείας.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Νέο ιπτάμενο ραντάρ για τις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις αλλά… πότε;
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Νοεμβρίου 1812: Οι Γάλλοι περνούν τον ποταμό...
Τα υπολείμματα της άλλοτε πανίσχυρης γαλλικής Μεγάλης Στρατιάς του Ναπολέοντα επιχειρούν να διασχίσουν τον παγωμένο ρωσικό ποταμό Μπερεζινά, κάτω από τα πυρά και την...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...