24.9 C
Athens
Πέμπτη, 14 Αυγούστου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΝέα αιτήματα για την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών Μπέλεϋ σε περιοχές που...

Νέα αιτήματα για την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών Μπέλεϋ σε περιοχές που επλήγησαν από τις πλημμύρες

- Advertisement -

Νέα αιτήματα για την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών Μπέλεϋ σε περιοχές που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία δέχεται η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ, μετά την τοποθέτηση μιας τέτοιας αρθρωτής συναρμολογούμενης γέφυρας στα Καλά Νερά και την άμεση αποκατάσταση της σύνδεσης του οδικού δικτύου Βόλου και Νοτίου Πηλίου που είχε διακοπεί λόγω της κατάρρευσης της υπάρχουσας γέφυρας. Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο διευθυντής της Μονάδας, υποστράτηγος Μιχαήλ Κλούβας επισημαίνει ότι τα αιτήματα είναι αρκετά και διευκρινίζει ότι λόγω μεγάλων καταστροφών στο οδικό δίκτυο επιβάλλεται, πριν την τοποθέτηση της γέφυρας, η αποκατάσταση των καταστροφών στα σημεία πρόσβασης σε αυτήν και συγκεκριμένα στις δύο όχθες – όρια του γκρεμού.

«Θα είχαμε ήδη ξεκινήσει την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών αλλά πρέπει να προηγηθούν κάποια μικρά έργα υποδομής για να μπορέσουμε να τις στήσουμε» σημειώνει χαρακτηριστικά. Παράλληλα σχολιάζει ότι τα πράγματα είναι ακόμη ρευστά ενώ προκύπτουν θετικές εξελίξεις που αφορούν την προώθηση της άμεσης κατασκευής κανονικών και μόνιμων γεφυρών σε συγκεκριμένα σημεία.

Ο κ. Κλούβας επισημαίνει ότι είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός των τοπικών κοινωνιών την ώρα της εγκατάστασης και παράδοσης της γέφυρας Μπέλεϋ, η οποία ουσιαστικά συναρμολογείται μέσα σε λίγες ώρες. «Η αναγνώριση της προσφοράς του στρατού στις τοπικές κοινωνίες μας δίνει δύναμη ώστε να θέλουμε να φτιάξουμε τη γέφυρα γρηγορότερα και να την κάνουμε καλύτερη. Ειδικά στα Καλά Νερά φάνηκε ότι αυτό το πράγμα ήταν το πρώτο θετικό που συνέβη στην τοπική κοινωνία. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τόσο θερμή που μερικές φορές μας έκανε να ντρεπόμαστε…» λέει χαρακτηριστικά.

Δεκαέξι Μπέλεϋ εγκαταστάθηκαν τα τελευταία έξι χρόνια

Σημειώνεται ότι τα τελευταία έξι χρόνια η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ τοποθέτησε δεκαέξι γέφυρες Μπέλεϋ σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, όλες για λόγους φυσικών καταστροφών. Ειδικότερα τέσσερις γέφυρες εγκαταστάθηκαν στην Κρήτη, μία στον Φενεό Κορινθίας, τέσσερις στην ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας, τρεις στη Θεσσαλία, δύο στα Ιωάννινα και δύο στην Κεφαλονιά. Η πρωταθλήτρια σε μήκος Μπέλεϋ είναι εκείνη που τοποθετήθηκε στο Μεγάλο Περιστέρι στα Ιωάννινα και έχει μήκος 50 μέτρα ενώ η δυσκολότερη από τεχνικής απόψεως ήταν εκείνη στο Χειμωνικό Κεφαλονιάς.

«Οι Μπέλεϋ είναι ό,τι πιο αξιόπιστο, ευέλικτο και κυρίως γρήγορο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, τη στιγμή μάλιστα που στον πληθυσμό υπάρχει ένα αίσθημα απελπισίας γι’ αυτό που συμβαίνει. Είναι μεγάλη υπόθεση για ουσιαστικούς αλλά και ψυχολογικούς λόγους και για λόγους ηθικού να μπορεί ο στρατός να παρέχει μια τέτοια λύση, άμεση και λειτουργική» τονίζει ο κ. Κλούβας. Αναφέρει, μάλιστα, ότι το υλικό των κατασκευών αυτών, με την κατάλληλη συντήρηση και τον απαραίτητο έλεγχο, έχει πολύ μεγάλη αξιοπιστία, για πάρα πολλά χρόνια.

Η ιστορία της Μπέλεϋ

Παρουσιάζοντας την ιστορία της γέφυρας Μπέλεϋ, ο διευθυντής της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών του ΓΕΕΘΑ αναφέρει ότι o Βρετανός πολιτικός μηχανικός Ντόναλντ Μπέλεϋ (Donald Bailey) που έλαβε και τον τίτλο του Σερ, είχε ξεκινήσει στο πλαίσιο του διδακτορικού του να σχεδιάζει αυτή τη γέφυρα, φτιάχνοντας προσομοιώματα με τα οποία, μάλιστα, έπαιζε και ο γιος του, όπως απεικονίζεται σε βίντεο της εποχής εκείνης. Η φιλοσοφία με την οποία δημιουργήθηκε, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου βασιζόταν στη δυνατότητά της να συναρμολογείται μόνο από οκτώ άτομα, ώστε να μπορεί να στηθεί γρήγορα, χωρίς μηχανήματα και από λίγους ανθρώπους όπου και όποτε οι πολεμικές επιχειρήσεις το απαιτούσαν. «Κανείς δεν μπορούσε τότε να σκεφτεί ότι μια τέτοια απλή κατασκευή θα είχε τέτοια απήχηση» σημειώνει ο κ. Κλούβας και αναφέρει ότι σήμερα πια μπορεί κανείς να συναντήσει τέτοιες γέφυρες σε κάθε γωνιά του κόσμου, είτε για λόγους σύνδεσης περιοχών, είτε ως τουριστικά αξιοθέατα, είτε ως σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος.

Γέφυρα Μπέλεϋ: Αξεπέραστη σε πόλεμο και ειρήνη (Βίντεο)

Υπάρχουν ακόμη αποθέματα υλικών για Μπέλεϋ – Νέες προμήθειες υλικών και συλλογή παλαιών γεφυρών

Σήμερα πάνω από εκατό γέφυρες Μπέλεϋ βρίσκονται σε διάφορα σημεία της χώρας ενώ υπάρχουν αποθέματα υλικών και έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια η διαδικασία προμήθειας νέων. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Κλούβα, «ο ελληνικός στρατός έχει μπει σε μια μεγάλη διαδικασία συλλογής παλαιών τέτοιων γεφυρών που έχουν απαξιωθεί λόγω της κατασκευής καινούριων δίπλα τους». Παρά το κόστος ανέλκυσης και μεταφοράς, η διαδικασία αυτή συνεχίζεται ώστε να ανακτηθεί ένα σημαντικό απόθεμα γεφυρών που δεν χρησιμοποιούνται και να αξιοποιηθεί σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Σε κάθε περίπτωση η κατασκευή θεωρείται ζωντανός οργανισμός, η σωστή λειτουργία του οποίου διασφαλίζεται από την ομάδα μηχανικών που τον συντηρεί και ελέγχει τη λειτουργία του.

(Φωτογραφία Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας από την επιχείρηση τοποθέτησης γέφυρας Μπέλεϋ στα Καλά Νερά)

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μετά τα MLRS και τα PULS, στο παιχνίδι των ρουκετοβόλων και τα γερμανικά GMARS

Η απόφαση του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) για την αναβάθμιση ή αντικατάσταση ή συμπλήρωση (!) των υπαρχόντων ρουκετοβόλων M270A0 MLRS, τείνει να μετεξελιχθεί σε μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας...

47
Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Αυγούστου 1961: το “τείχος του αίσχους” ανεγείρεται

1
Ξεκινά αιφνιδιαστικά η έγερση τείχους ανάσχεσης της ανθρώπινης «αιμορραγίας» του Ανατολικού Βερολίνου από πολίτες που κατέφευγαν στο Δυτικό.Μετά τον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο, οι συμμαχικοί στρατοί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Αίγυπτος: απαιτεί εξηγήσεις για την ιδεολογία του «μεγάλου Ισραήλ»

Η διπλωματία της Αιγύπτου καταδίκασε χθες Τετάρτη την ιδεολογία του «μεγάλου Ισραήλ» και απαίτησε εξηγήσεις από την κυβέρνηση του Μπενιαμίν Νετανιάχου, ανακοίνωσε το υπουργείο...

Στρατός του Ισραήλ: ενέκρινε το σχέδιο για την κατάληψη της πόλης της Γάζας

Οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις ανακοίνωσαν χθες Τετάρτη ότι «ενέκριναν» σχέδιο για την κατάληψη της πόλης της Γάζας, τη μεγαλύτερη στον παλαιστινιακό θύλακο υπό πολιορκία,...

Βερολίνο: απορρίπτει την κριτική του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ελευθερία της έκφρασης

Το Βερολίνο απέρριψε σήμερα την αξιολόγηση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ σχετικά με επιδείνωση της κατάστασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Γερμανία, τονίζοντας τον «πολύ υψηλό βαθμό»...