8 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΝέο καινοτόμο ευρωπαϊκό σύστημα θαλάσσιας επιτήρησης με ελληνο-γαλλικό "άρωμα"

Νέο καινοτόμο ευρωπαϊκό σύστημα θαλάσσιας επιτήρησης με ελληνο-γαλλικό “άρωμα”

- Advertisement -

Η ολοκλήρωση μιας υψηλού επιπέδου ανταγωνιστικής διαδικασίας της Ε.Ε στο πλαίσιο του προγράμματος European Defence Industrial Development Program (EDIDP), ανέδειξε στις 30 Ιουνίου 2021, ως προτεινόμενη επιλογή, τη λύση USSPS, που αναπτύχθηκε από Ευρωπαϊκή κοινοπραξία, με επικεφαλής τη καινοτόμο ελληνική εταιρεία ΕΤΜΕ, με δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αμυντικού υλικού της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τη Naval Group και τη Navantia να διασφαλίζουν την υψηλοτέρου επιπέδου εμπειρία στη ναυτική μηχανική και στο τεχνικό συντονισμό, όπως ανακοινώθηκε. Η USSP, θα αναπτύξει ένα σύστημα βελτίωσης της Θαλάσσιας Επιτήρησης με την αξιοποιήση Μη-Επανδρωμένων Ημι-Σταθερών Πλατφορμών στο θαλάσσιο χώρο.

Το έργο «Ανάπτυξη μη επανδρωμένων ημι-σταθερών θαλάσσιων πλατφορμών για τη θαλάσσια επιτήρηση» (USSPS) θα αναπτύξει τη ραχοκοκαλιά ενός ομοσπονδιακού συστήματος προηγμένων συστημάτων (C5ISTAR). Το USSPS θα ενσωματώσει στοιχεία και συστήματα καινοτόμων λύσεων, με στόχο τη βελτίωση των δυνατοτήτων θαλάσσιας επιτήρησης, τη μείωση της χρήσης στοιχείων υψηλής αξίας και το κόστος που σχετίζεται με την αποστολή αυτή ενώ θα παρέχει, μόνιμη ενημερωση για τη κατάσταση του θαλάσσιου χώρου. Το έργο θα αναπτύξει μια μη επανδρωμένη, εξαιρετικά αυτόνομη, ενεργειακά αποδοτική και μικρού μεγέθους πλατφόρμα με βάση την τεχνολογία εξέδρας λαδιού, ικανή να ενσωματώσει ένα ευρύ φάσμα αισθητήρων αέρα, επιφάνειας και υποθαλάσσιου χώρου. Οι πλατφόρμες θα επιτρέψουν την ανάπτυξη σε οποιαδήποτε γεωγραφική περιοχή, συμπεριλαμβανομένων όλων των τύπων βυθού και βαθέων υδάτων, και τη λειτουργία υπό αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες.

Με την ETME, ως επικεφαλής της κοινοπραξίας, και την Naval Group ως τεχνικό συντονιστή, η κοινοπραξία φέρνει σε επαφή σημαντικούς ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς παράγοντες (Navantia, Applied Intelligence Analytics Limited, Prolexia, Multimedia Workshop, Sener Aeroespacial, SIGNALGENERIX, SMST Designer & Constructors, Techlam, Tecnobit Slu, Unmanned Teknologies Applications) καθώς και ερευνητικά κέντρα (CY.RIC Cyprus Research And Innovation Center, Foundation For Research And Technology Hellas (FORTH) και Stichting Maritiem Research Instituut Nederland).

Μαζί, θα δημιουργήσουν μια πολύ καινοτόμο και υψηλής αξίας λύση για την προστασία διαφόρων θαλάσσιων περιοχών, επιτρέποντας την κάλυψη στον αέρα, την επιφανεία όσο και υποθαλάσσια χάρη στους κατάλληλους αισθητήρες.

Αναπτυγμένη από την αρχική κατοχυρωμένη ιδέα των πλατφορμών που αναπτύχθηκε από την ETME, μια ελληνική κορυφαία εταιρεία που ειδικεύεται στο σχεδιασμό και τη διαχείριση μηχανολογικών έργων και καινοτόμων λύσεων, το σύστημα USSPS θα συνδυάσει καινοτόμες λύσεις για την ολοκλήρωση και το συντονισμό των δυνατοτήτων C5ISTAR για τη δημιουργία δικτύων θαλάσσιας επιτήρησης και δίκτυο αισθητήρων βασισμένο σε ημι-σταθερές μη επανδρωμένες πλατφόρμες.

Αναδεικνύοντας την Ελλάδα σε Κεντρο Ναυτικής Καινοτομίας

Η Naval Group έχει παρουσία στην Ελλάδα από το 2008. Ως συμμετέχουσα στο πρόγραμμα επιλογής φρεγάτων, η Naval Group σχεδίασε ένα ισχυρό σχέδιο για την Ελληνική Βιομηχανική Συμμετοχή για την ανάπτυξη νέων ικανοτήτων στην ελληνική βιομηχανία, διατηρώντας αρκετές εκατοντάδες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης και δημιουργώντας μακροπρόθεσμα οικονομικά προγράμματα στην Ελλάδα.

Στόχος της Naval Group είναι να αναπτύξει περαιτέρω το εγχώριο αποτύπωμα της μέσω συνεργασιών με τη βιομηχανία, την έρευνα και ακαδημαϊκούς εταίρους. Πέρα από το πρόγραμμα φρεγάτων, ο Ναυτικός Όμιλος επιδιώκει να υποστηρίξει την ανάπτυξη των μελλοντικών ελληνικών ναυτικών επιχειρησιακών δυνατοτήτων, μέσω έργων R&D με ελληνικές εταιρείες, πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα σε τεχνολογίες αιχμής, όπως κατασκευή πρόσθετων, προγνωστική συντήρηση, drones ή συστήματα ναυτικής αποστολής.

Tο 42μηνο αυτό πρόγραμμα για τη μελέτη, το σχεδιασμό, το πρωτότυπο και τη δοκιμή της λύσης αποτελεί μέρος μιας μακροπρόθεσμης συνεργασίας R & D, μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας και αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντικές εμπορικές ευκαιρίες.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, το πρόγραμμα USSPS έχει την πλήρη υποστήριξη των Υπουργείων Αμυνας Ελλάδας και Κύπρου,ενώ αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2021,με διάρκεια 42 μήνες και προυπολογισμό που ανέρχεται στα € 19,469,437.57 ( τον υψηλότερο από τα 26 προγράμματα του EDIDP 2020 που επιλέχθηκαν, με συμμετοχή της Ε.Ε που ανέρχεται σε € 12.796.545,80

Το έργο USSPS υποστηρίζεται έντονα από τα Υπουργεία Ελλάδας και Κύπρου και εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει έως το Φθινόπωρο του 2021 με διάρκεια 42 μηνών και συνολικό κόστος 19.469.437,57 € (το υψηλότερο από τα 26 επιλεγμένα έργα EDIDP 2020), με την εκτιμώμενη χρηματοδοτική συνεισφορά της ΕΕ να ανέρχεται σε € 12.796.545,80.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

49
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιανουαρίου 1943: Φόνος του Ιωάννη Τσιγάντε και...

3
Σκοτώνεται σε έφοδο Ιταλών καραμπινιέρων στο κρησφύγετό του, στην οδό Πατησίων 86, ο θρυλικός ταγματάρχης Ιωάννης Τσιγάντες, αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΜΙΔΑΣ των Αθηνών.Απότακτος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΕΠΛΙΚΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟΥ F-35 KAI ΤΑ 5 ΜΠΡΕΛΟΚ ΜΕ F-16

Εκ μέρους της ελληνικής εταιρείας 2Κ Aviation Creations - η οποία παράγει εντυπωσιακής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών- και της ΠΤΗΣΗΣ, σας...

Πως το ΕΛΚΑΚ θα ενισχύσει την ελληνική αμυντική καινοτομία και την πρακτική εφαρμογή της

H αύξηση της συνεισφοράς της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο ΑΕΠ της Ελλάδας -σήμερα μόλις 0,7%- είναι ένας από τους στόχους του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής...

ΥΠΕΞ σε Τουρκία: Ζητήματα κυριαρχίας είναι εκτός συζήτησης και αναθεωρητικές αντιλήψεις είναι καθολικά απορριπτέες

«Το καθεστώς των Δωδεκανήσων διέπεται από διεθνή συνθήκη, τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947», αναφέρει το υπουργείο Εξωτερικών σε ανακοίνωσή του, σχολιάζοντας τις...