Σε δυσεπίλυτο πρόβλημα φαίνεται πως εξελίσσεται η έλλειψη παραγγελιών για πολεμικά σκάφη την περίοδο 2025-2030 στο Ναυπηγείο της Naval Group στο Λοριάν. Σύμφωνα με άρθρο του Le Telegramme, τον συνδικάτο εργαζομένων CGT Arsenal, κάνει έκκληση στον υπουργό Ενόπλων Δυνάμεων Sebastien Lecornu, ώστε να βρει μια λύση.
Τα αίτια βέβαια γι’ αυτή την κατάσταση, αναζητούνται κατά βάση στις τροποποιήσεις του χρονοδιαγράμματος των Γαλλικών φρεγατών FDI, καθώς η ναυπήγηση δύο εξ’ αυτών έχει αναβληθεί για μετά το 2030, σύμφωνα με το νόμο προγραμματισμού αμυντικών προμηθειών 2024-2030 (Loi de Programmation Militaire-LPM). Έτσι λοιπόν αναζητείται ”πυροσβεστική” λύση, με το συνδικάτο να ζητά τη ναυπήγηση στο Λοριάν των έξι νέων σκαφών Ναρκοθηρίας BGDM του Γαλλικού Ναυτικού, που όμως με τα σημερινά δεδομένα αναμένεται να χτιστούν σε άλλο ναυπηγείο, στο Piriou.
Επίσης οι εργαζόμενοι προσβλέπουν σε ταχύτερες εξελίξεις, πριν το 2030, στο ζήτημα εγχώριας ναυπήγησης έξι περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης (με βάση το σχέδιο της Gowind), όπως άλλωστε προβλέπεται στον LPM και που μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Θυμίζουμε πως η Γαλλία συμμετέχει εξαρχής στην ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενη, μέσω του προγράμματος PESCO, σχεδίαση της Ευρωκορβέτας.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Γάλλια πρότεινε την κατασκευή δικών της Gowind στην Ελλάδα!
Το CGT Arsenal αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο Σωματείο εργαζομένων στον kρατικό τομέα στη Γαλλία, με 720 οργανώσεις-μέλη και η δύναμή του δεν θα πρέπει να παραγνωρίζεται.