11 C
Athens
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣEKTAKTO: Οι Γάλλοι… ξανάρχονται, «χτυπούν» εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ200ΗΝ και προσφέρουν Gowind

EKTAKTO: Οι Γάλλοι… ξανάρχονται, «χτυπούν» εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ200ΗΝ και προσφέρουν Gowind

- Advertisement -

H Naval Group, όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, βρίσκεται σε προνομιακή θέση με τους άλλους διεκδικητές για το πρόγραμμα των φρεγατών/κορβετών του Πολεμικού μας Ναυτικού. Ο λόγος είναι απλός, έχουν συμπληρώσει σχεδόν 5 χρόνια εντατικών συνομιλιών με το ΠΝ, και βρίσκονται στην Ελλάδα σχεδόν 15 χρόνια.

Η επιλογή των FDI είναι αποτέλεσμα των συνομιλιών που κάνουν από το 2018 οι Γάλλοι με το Ναυτικό μας. Τώρα με τις κορβέτες, ξέρουν ακριβώς τι πρέπει να δώσουν στο ΠΝ, καθώς έχουν την τύχη να έχουν ενημερωθεί εκτενώς για τις απαιτήσεις ή τα προβλήματα που πρέπει να απαντήσει.

Για παράδειγμα, οι Gowind δεν εμφανίστηκαν από το πουθενά. Το ΠΝ πρέπει να στέλνει πλοία σε πολλές αποστολές στο εξωτερικό, σε διάφορες επιχειρήσεις. Δεν είναι ανάγκη εκεί να πηγαίνει μια φρεγάτα, όπως δεν είναι ανάγκη να πηγαίνει κάποιο μικρό πλοίο (και δεν μπορεί να πάει). Αντίθετα, μια κορβέτα είναι η ιδανική επιλογή. Όλα αυτά τα ξέρουν οι Γάλλοι, γιαυτό και πρότειναν το συνδυασμό FDI/Gowind το Σεπτέμβριο. Υπήρχε όμως λόγος που το ΠΝ δεν πήρε τις Gowind μαζί με τις FDI, παρά το γεγονός ότι η τιμή που είχαν δώσει τότε οι Γάλλοι για 4 πλοία ήταν εξαιρετική. Κι αυτό ήταν η πρόταση τους για όλα τα πλοία να κατασκευαστούν στη Γαλλία.

Η κατασκευή σε ξένο ναυπηγείο έγινε αποδεκτή για τις FDI, υπό το καθεστώς της πίεσης χρόνου. Αλλά για τις κορβέτες δεν μπορούσε να συμβεί το ίδιο. Όταν λοιπόν οι Γάλλοι αρνήθηκαν να δώσουν τιμές για κατασκευή στην Ελλάδα, το ΠΝ δεν δίστασε να ζητήσει τιμές από τη Damen, για ένα πλοίο που είχε ήδη αξιολογήσει, την 10514. Μετά μπήκαν στο «παιχνίδι» οι Βρετανοί, οι Ιταλοί, ενώ εσχάτως «παίζουν μπάλα» και οι Γερμανοί. Οι Αμερικανοί, μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, δεν μπορούν να δώσουν μεταχειρισμένες LCS, συνεπώς η όποια πρότασή τους πλέον περιορίζεται στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.

Οι Γάλλοι μέχρι πρότινος, είχαν αποφασίσει να απέχουν από τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, καθώςήξεραν πως έπρεπε να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, για πρόγραμμα που θα έπρεπε να αναθέσουν σε υπεργολάβο, κι αυτός σε άλλο υπεργολάβο. Έτσι επικεντρώθηκαν στις κορβέτες, που ήξεραν πως έχουν μια καλή πρόταση, που καλύπτει τις ανάγκες του ΠΝ. Το ξαναλέμε, τίμια και σωστά κατά την άποψή μας.

Όταν όμως το ΠΝ επέλεξε να θέσει τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ σε προτεραιότητα, τότε η πρότασή τους βρέθηκε σε δύσκολη θέση, αφού κινδύνευε από άλλες που θα προσέφεραν κοινό σύστημα μάχης (CMS) με τις κορβέτες και τις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αυτό σημαίνει πως οι Βρετανοί και οι Ολλανδοί έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στους Γάλλους, καθώς με τις προτάσεις που έχουν ήδη φέρει προσφέρουν οκτώ συνολικά πλοία με το ίδιο CMS.

Έτσι, σε μία κίνηση που εκτιμάμε ως λογική, το γαλλικό ναυπηγείο προσφέρει εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών, αλλά με ένα τελείως διαφορετικό σχέδιο από αυτό που προτείνουν οι άλλοι ανταγωνιστές. Έτσι μιλούν για ηλεκτρομηχανολογικό εκσυγχρονισμό και στα 4 πλοία, και αλλαγή και στα ηλεκτρονικά μόνο στα δυο εξ αυτών.

Στα δυο πλήρως εκσυγχρονισμένα πλοία, προσφέρουν την τοποθέτηση του γνωστού μας CMS SETIS, και ταυτόχρονα, αντικατάσταση των ESSM Block 1 με τους MICA VL.  Ο πύραυλος ESSM Block 1 θα συνεχίσει να αξιοποιείται από τις 2 άλλες ΜΕΚΟ200ΗΝ, μέχρι την απόσυρσή τους. Βέβαια, εντέλει μόνο οι δυο ΜΕΚΟ200ΗΝ θα υποστούν πλήρη εκσυγχρονισμό, αλλά τουλάχιστον θα έχουν το ίδιο CMS με τις FDI & Gowind.

Την ίδια στιγμή, άλλαξαν τις απαιτήσεις τους για τις κορβέτες, και προσφέρουν…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

157 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
157 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

28
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Νοεμβρίου 1985: Αεροπειρατεία στην Αθήνα, λουτρό αίματος...

3
Η πτήση 648 της EgyptAir από Αθήνα προς Κάιρο, καταλαμβάνεται από Παλαιστίνιους αεροπειρατές, που εκτρέπουν το αεροσκάφος από την πορεία του και το αναγκάζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Small Anti Drone Missile (SADM) σε συνδυασμό με Skyranger 30 δημιουργούν το απόλυτο anti-drone όπλο

Η MBDA Deutschland ανακοίνωσε πως προχωρά δυναμικά την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος αντιμετώπισης drone, γνωστού ως Small Anti Drone Missile (SADM) σε συνεργασία με...

Τα νέα χρώματα του δεύτερου πρωτότυπου Hurjet… ως ελαφρού μαχητικού

Αυτή είναι η νέα εμφάνιση του δεύτερου πρωτοτύπου (PT-2)  του  εκπαιδευτικού και (μελλοντικά) ελαφρού μαχητικού Hurjet.  Να θυμίσουμε ότι, ενώ το PT-1 είχε πετάξει στις...

Χρ. Στυλιανίδης: Ο ναυτιλιακός τομέας αναπόσπαστο και σημαντικό κομμάτι της “θετικής ατζέντας” στις ελληνοτουρκικές σχέσεις

«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης...