Τελικά συμβαίνει μάλλον το αυτονόητο, η Naval Group, κατασκευάστρια των φρεγατών Belh@rra, ενδιαφέρεται όπως μαθαίνουμε τελικά για αρκετά από τα μείζονα προγράμματα του ΠΝ. Στα πλαίσια αυτού του ενδιαφέροντος, και κλιμάκιό της θα μεταβεί αύριο ή μεθαύριο στo Nαύσταθμο Σαλαμίνας προκειμένου να κάνει αυτοψία στην φρεγάτα ΥΔΡΑ και στα συστήματά της. Μετά την αυτοψία, η γαλλική εταιρεία θα κάνει την δική της πρόταση για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών φρεγατών, που αποτελούν σήμερα τα σημαντικότερα πολεμικά πλοία του ΠΝ.
Η γαλλική εταιρεία βρίσκεται από τις αρχές του χρόνου σε διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα, προκειμένου να κατασκευάσει για το ΠΝ δυο φρεγάτες Belh@rra. Θεωρητικά, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες, το ναυπηγικό προγραμμα θα συνεχιστεί στην Ελλάδα με την κατασκευή άλλων δυο πλοίων του τύπου. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται.
ΘΕΜΑ: Φρεγάτες MEKO 200HN, με χαμηλό κόστος μπορούμε να έχουμε αυξημένη αποτελεσματικότητα
Καθώς όμως το ΠΝ επιθυμεί να ξεκινήσει άμεσα ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, και ήδη υπάρχει, τελείως θεωρητικά, διαθέσιμο (;) κονδύλι ύψους 100-120 εκ. ευρώ (υπάρχουν πληροφορίες που το φέρνουν και άνω των 150 εκ. τελικά), η γαλλική εταιρεία έκανε αυτό που μάλλον είναι το αυτονόητο, ενδιαφέρθηκε και για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών. Έτσι κλιμάκιο της εταιρείας θα επισκεφτεί την Φ/Γ ΥΔΡΑ, και θα διερευνήσει την κατάσταση του παλαιότερου πλοίου της κλάσης, και σύντομα θα επανέλθει με την δική της πρόταση.
Υπενθυμίζουμε πως άλλη μια εταιρεία είχε ενδιαφερθεί για το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, η Lockheed Martin, που πρόσφατα είχε επισκεφτεί αντίστοιχα πλοίο της κλάσης. Αν και υπάρχει πλήρης εικόνα της κατάστασης, δεν έχει γίνει γνωστό αν η LM (για την ακρίβεια η LM Canada) έχει ή θα έρθει με τελεσίδικη πρόταση. Μια έτερη επιλογή για το ΠΝ είναι η υλοποίηση του εκσυγχρονισμού με αυτεπιστασία, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί (με αντικατάσταση κρίσιμων υποσυστημάτων τμηματικά, υπό την εποπτεία του ΠΝ).
Δηλώσεις Καμμένου: Ξεκίνησε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN;
Και για τις δυο εταιρείες, το πρόβλημα είναι η διαθεσιμότητα των πόρων. Το ΠΝ έχει όπως ξαναείπαμε θεωρητικά αυτά τα χρήματα. Η LM έχει το πλεονέκτημα του ότι έχει εκσυγχρονίσει τις φρεγάτες Anzac της Ν. Ζηλανδίας (με πρότυπο τις Halifax), ενώ η Naval Group εκσυγχρονίζει αυτή την στιγμή τις LaFayette και το Charles De Gaulle. Στο Charles De Gaulle τοποθετούν και συνδέουν με το ΚΠΜ το SMART-S Mk2, ένα ραντάρ που όπως όλα δείχνουν είναι η επιλογή του ΠΝ για τις ΜΕΚΟ200ΗΝ (και η λογική/οικονομική επιλογή). Κανείς δεν αποκλείει ο εκσυγχρονισμός να προστεθεί στον “λογαριασμό” των Belh@rra, και έτσι να υπάρξει μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων. Κι εδώ να πούμε πως το ΠΝ γενικά θα προτιμούσε κάτι σε TACTICOS, αν κι αυτό δεν είναι υποχρεωτικό.
O εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ από την Naval Group ελπίζουμε να έχει συνάφεια με τα ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματα των Belh@rra, προκειμένου να υπάρχει μια σχετική ομοιοτυπία στο μέλλον. Φυσικά και δεν υπονοούμε πως υπάρχει σκέψη για Aster, καθώς και ο συνδυασμός Mk48/ESSM μπορεί μια χαρά να “κουμπώσει” με τα όλα τα γνωστά δυτικά ΚΜΠ. Για τους Γάλλους είναι μια χρυσή ευκαιρία όχι απλά να μπουν μέσα στο ΠΝ, αλλά να εκτοπίσουν τελείως Γερμανούς, Ολλανδούς και Αμερικανούς σε συνδυασμό με τις Belh@rra. Ελπίζουμε να φέρνουν μαζί λύσεις και χρηματοδότηση ένα “δυνατό” εκσυγχρονισμό για τις τέσσερις φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ του Στόλου μας!