Σε συνέχεια της προηγούμενης αναφοράς μας για το χρονοδιάγραμμα της πρώτης δοκιμής του προγράμματος Artemis, που φιλοδοξεί να επιστρέψει τον άνθρωπο στη Σελήνη, μια αξιολόγηση της επισκευής που υλοποίησε η NASA σε σωληνώσεις του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμων αύριο, το οποίο είχε παρουσιάσει διαρροή, θα κρίνει τις εξελίξεις.
Εκτόξευση της αποστολής Artemis 1, ίσως και νωρίτερα μέσα στο Σεπτέμβριο!
Το τεστ φόρτωσης των κρυογενικών καυσίμων, υγρού υδρογόνου και οξυγόνου, αύριο Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου θα δοκιμάσει το αποτέλεσμα της επισκευής σε πλήρως λειτουργικές και όχι τοπικές συνθήκες.
Εάν το τεστ είναι επιτυχημένο, τότε την 27η Σεπτεμβρίου ανοίγει ένα «παράθυρο» για μια πιθανή τρίτη προσπάθεια εκτόξευσης, με εναλλακτική ημερομηνία την 2α Οκτωβρίου.
Aκόμη όμως και εάν η αξιολόγηση είναι θετική υπάρχει ένα άλλο κώλυμα που πρέπει να υπερπηδηθεί. Κάθε πυραυλικός φορέας που εκτοξεύεται από το Kennedy Space Center έχει ενσωματωμένο ένα σύστημα τερματισμού της διαδικασίας (flight termination system) σε περίπτωση δυσλειτουργίας, που δεν είναι τίποτε άλλο από ένα εκρηκτικό μηχανισμό που διαλύει τον πύραυλο στον αέρα με τέτοιο τρόπο ώστε η πτώση του να μην έχει καταστροφικά αποτελέσματα στο έδαφος. Εάν ο πύραυλος είναι επανδρωμένος, τότε φυσικά αυτό λειτουργεί μετά την ενεργοποίηση του συστήματος διαφυγής του θαλαμίσκου.
Ο μηχανισμός αυτός ενσωματώνει μπαταρίες που τον ενεργοποιούν, ώστε να έχει πλήρη αυτονομία, οι οποίες όμως πρέπει να ελέγχονται κάθε 25 ημέρες, ώστε να διαπιστώνεται η καλή κατάστασή τους και να υπάρχει η βεβαιότητα ότι θα λειτουργήσει όταν απαιτηθεί.
Για τον πύραυλο της αποστολής Artemis 1 το χρονικό αυτό όριο των 25 ημερών έχει λήξει στις 6 Σεπτεμβρίου, αλλά ο έλεγχος δεν μπορεί να γίνει στην εξέδρα εκτόξευσης, όπου βρίσκεται αλλά μόνο στο γιγάντιο κτήριο κατακόρυφης συναρμολόγησης, όπου θα πρέπει να αποσυρθεί.
Κάτι τέτοιο όμως θα προσθέσει τουλάχιστον δυο εβδομάδες καθυστερήσεων και θα μετακινήσει την εκτόξευση μετά τα μέσα Οκτωβρίου.
Έτσι η NASA βρίσκεται σε συνεννοήσεις με την US Space Force, την αρμόδια υπηρεσία της USAF, που έχει την ευθύνη των εκτοξεύσεων από το Cape Canaveral για να βρεθεί λύση, αφού αυτή έχει τον τελευταίο λόγο.