7 C
Athens
Πέμπτη, 10 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗMirage III F2 & F3, η αναζήτηση για ένα εξελιγμένο μαχητικό που...

Mirage III F2 & F3, η αναζήτηση για ένα εξελιγμένο μαχητικό που δεν ολοκληρώθηκε

- Advertisement -

Το 1963, το γενικό επιτελείο της Γαλλικής Αεροπορίας εξέδωσε προδιαγραφές για ένα νέο μαχητικό αεροσκάφος, με ικανότητα διείσδυσης σε εχθρικό εναέριο χώρο σε χαμηλό υψόμετρο, σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Το αεροσκάφος θα πρέπει να ήταν επίσης ικανό για υπερηχητική αναχαίτιση και με ικανότητα χρήσης περιορισμένου μήκους και απροετοίμαστων διαδρόμων προσγείωσης, με ταχύτητα προσέγγισης κάτω των 140 κόμβων (260 χλμ/ώρα).

Στις 21 Νοεμβρίου 1963, η εταιρεία Dassault που δήλωσε έτοιμη να δημιουργήσει ένα τέτοιο προηγμένο μαχητικό, υπέγραψε το συμβόλαιο ανάπτυξης, που ονομάστηκε προσωρινά Mirage III F, ενώ θα ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα Snecma TF106. Αν και η άτρακτος προερχόταν από Mirage III, η χαρακτηριστική πτέρυγα δέλτα αντικαταστάθηκε από οπισθοκλινή, τοποθετημένη στη ράχη της ατράκτου.

Το 1965 παραγγέλθηκαν τρία διθέσια πρωτότυπα Mirage F2 για δοκιμές και εξέλιξη. Το Ισραήλ, που αναζητούσε ένα αεροσκάφος ικανό να διεισδύσει μέχρι και 800 χιλιόμετρα μέσα σε εχθρικό εναέριο χώρο ενδιαφέρθηκε για το project, αλλά δεν υπήρξε κάποια συμφωνία με τη Γαλλία. Τελικά στις 12 Ιουνίου 1966, στο Ιστρ, ο δοκιμαστής Ζαν Κουρώ απογείωσε για πρώτη φορά το Mirage III F2 01, εξοπλισμένο όμως με αμερικανικό κινητήρα Pratt & Whitney TF30.

Πρέπει να σημειώσουμε πως ήταν το πρώτο αεροσκάφος της γαλλικής εταιρείας στο οποίο τα δεδομένα των δοκιμαστικών πτήσεων μεταδίδονταν στο έδαφος με τηλεμετρία, αυξάνοντας την υποστήριξη που μπορούσε να προσφέρει η ομάδα δοκιμών στον πιλότο σε πραγματικό χρόνο, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και τη συνέχεια των δοκιμών. Στις 29 Δεκεμβρίου, το αεροσκάφος έφτασε σε ταχύτητα Mach 2 και προσγειώθηκε σε μήκος διαδρόμου μόλις 480 μέτρων, εκπληρώνοντας τις περισσότερες από τις σχεδιαστικές προδιαγραφές του, και βάζοντας τα θεμέλια για ένα ικανότατο μαχητικό, αν έφτανε σε παραγωγή.

Mirage F2

Όμως, ως αποτέλεσμα της απόφασης της Γαλλίας για απόσυρση της από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, οι προτεραιότητες της Πολεμικής Αεροπορίας άλλαξαν, οπότε το πρόγραμμα του Mirage F2 ωθήθηκε να αποδώσει ένα μαχητικό αναχαίτισης και όχι κρούσης. Αυτό οδήγησε στο Mirage F3, ένα μονοθέσιο αεροσκάφος με κινητήρα Pratt&Whitney/Snecma TF 306.

Οι διαφορές μεταξύ του F2 και του F3 ήταν σημαντικές. Το Mirage F2 είχε εκπέτασμα 10,50 μέτρα και μήκος 17,50 μέτρα, ενώ το μικρότερο F3 είχε εκπέτασμα 9,04 μέτρα και μήκος 16. Μικρότερο ήταν και το βάρος, με το Mirage F2 να είναι στα 9.800 κιλά, ενώ το Mirage F3 ήταν στα 9.30. Αντίστροφά το Mirage F3 έφθανε πάνω από 2,2 Mach από τα 2+ του F2, συνέπεια και της χρήσης ισχυρότερου κινητήρα, του P&W/Snecma TF 306 E 10 με ώση 101,4 kN, από τα 84,3 του P&W TF 30.

Ωστόσο, το Mirage F3 δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, καθώς ακολούθησε μια ακόμη αλλαγή στον ορισμό των προτεραιοτήτων από την Γαλλική Αεροπορία, ενώ τότε ήταν υπό διερεύνηση και αεροσκάφη με πτέρυγα μεταβλητής γεωμετρίας (την εποχή εκείνη πολλά υποσχόμενη). Θεωρήθηκε επίσης πολύ ακριβό και υπερβολικά εξαρτώμενο από την αμερικανική τεχνολογία όσον αφορά τον κινητήρα, σε μια περίοδο που οι γαλλο-αμερικανικές σχέσεις δεν ήταν και στην καλύτερή τους κατάσταση.

Το Νοέμβριο του 1967, μετά τις αρχικές επιτυχημένες πτήσεις του πρώτου Mirage G, με πτέρυγα μεταβλητής γεωμετρίας –το οποίο επίσης είχε σχεδιαστική συγγένεια με το F2- η ανάπτυξη των Mirage F2/F3 σταμάτησε, αν και συνεχίστηκε η χρήση ενός αεροσκάφους σε ρόλο δοκιμής όπλων με βάση έναν νέας γενιάς κεντρικό ψηφιακό υπολογιστή.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Panos T.

Γνωστό εδώ και πάρα πολλά χρόνια.. ΟΙ οδικοί άξονες που συνδεουν τον Έβρο αποτελούν τον πιο επικίνδυνο δρόμο της χώρας. Καραβάνια του θανάτου με λαθρομετανάστες να στιβάζονται σε κλεμμένα αμάξια με οδηγό συνηθως ανήλικο λάθρο χωρίς φυσικά δίπλωμα (ώστε να μην φυλακίζεται και αμέσως να προχωράει σε νέο δρομολόγιο θανάτου). Τα σοβαρά τροχαία με ξεκληρίσματα οικογενειών πασίγνωστα και πολλές δεκάδες κάθε χρόνο. Και φυσικά η κυβέρνηση δεν ασχολείται καθόλου. ΑΙΣΧΟΣ.

Aegean Corsair

Δεν είναι μετανάστες.

THAN

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ καλά θα κάνει να ανοίξει κανένα λεξικό…Απο που και ως πού μετανάστες??
Λαθρομετανάστες είναι κύριοι…παράνομοι και ανεπιθύμητοι…

Spartakos

Τα σύνορα δεν φυλάσσονται , ένοπλες δυνάμεις , μόνο για παρελάσεις .

Gk

Μετανάστες ?? Λαθροεισβολείς εποικιστές είναι

Dakota

2021 λίγο μετά την λήξη του πρώτου lockdown έχω φορτώσει την οικογένεια και μπόλικα πράγματα στο μπλε station wagon με τα φιμέ τζάμια και κατευθύνομαι από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα από την παλιά Εγνατία (παραλιακή παλαιά ΕΟ). Κινούμαι με 110 (όριο 90) όταν με πλησιάζει Mercedes με κατάμαυρα τζάμια και κολλάει πίσω μου. Επιταχύνω για να αποκτήσω απόσταση και με κολλάει ξανά στον πόντο. Μέχρι να προλάβω να σκεφτώ ανάβει φάρους, λέω εντάξει την κάτσαμε και αναρωτιέμαι πόσο πήγαινα, αν θα γλιτώσω το αυτόφωρο κτλ. Τελικά ήταν ασφάλεια που έκανε περιπολίες και έψαχνε για αυτοκίνητα με μετανάστες, 250 χλμ από τα σύνορα! Έχουν γίνει πολλά ατυχήματα στην Εγνατία οδό από αυτοκίνητα υπέρβαρα γεμάτα παράτυπους μετανάστες που πάνε δίχως αύριο. Μέχρι και μέσα από τα χωριά πάνε για να γλυτώσουν τα μπλόκα στα διόδια. Ανατολικότερα της Καβάλας η Εγνατία οδός είναι γεμάτη ΟΠΚΕ. Τα σύνορα φυλάσσονται μην έχετε αμφιβολία για αυτό και μην αφήνεται πολιτικούς καρνάβαλους να σας πείθουν για το αντίθετο. Το ότι θα περάσουν κάποιοι μάλλον είναι αναμενόμενο, για αυτό γίνονται περιπολίες από Θεσσαλονίκη μέχρι Αλεξανδρούπολη.

Apostolis

Λέει το άρθρο “Στον τραυματισμό δέκα μεταναστών που επιχείρησαν χθες το απόγευμα να εισέλθουν παράνομα στη χώρα”. Κύριοι του ΑΠΕ-ΜΠΕ δεν επιχείρησαν να εισέλθουν, ΉΤΑΝ ΗΔΗ εντός της χώρας.

Kazuhira

Βάλτε έναν σοβαρό υπεύθυνο και μέσα σε 3 μήνες θα έχει λυθεί το πρόβλημα λαθρομετανάστευση ακόμα και με ανύπαρκτο budget. 

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αντιστράτηγος ε.α. Ιπ. Δασκαλάκης: Περί συνθημάτων, ηθικού, παρελάσεων και προς πόλεμον προετοιμασίες

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών Η φετινή στρατιωτική παρέλαση της 25ης Μαρτίου προσέλκυσε τα φώτα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

2
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Απριλίου 1940: Επιχείρηση «Άσκηση στον Βέζερ», οι...

1
Ο Γερμανικός Στρατός εισβάλει και καταλαμβάνει ταυτόχρονα τη Δανία και τη Νορβηγία στην αρχή του Β' Παγκοσμίου πολέμου. Η επιχείρηση προετοιμάστηκε καθώς οι Βρετανοί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

400 πύραυλοι AMRAAM C8/D3 για την Αυστραλία, που ενδιαφέρουν και εμάς, πόσο θα κοστίσουν

Το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών, μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας DSCA, γνωστοποίησε το Κογκρέσο για τη δυνητική πώληση  πυραύλων αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς AMRAAM AIM-120C και AIM-120D...

ΕΑΒ: Ενισχύει τον στόλο της Π.Α. με την παράδοση ακόμη ενός C-130

Η ΕΑΒ παρέδωσε με επιτυχία στις 14.03.2025 ακόμη ένα μεταγωγικό Α/Φ C-130 έπειτα από πραγματοποίηση εργασιών εργοστασιακής συντήρησης (PDM), συμπεριλαμβανομένων και εκτεταμένων δομικών επισκευών.Το...

Αμερικανική Αεροπορία: Σκοπευτικά επί κάσκας Scorpion για F-16

Η Thales Defense & Security, θυγατρική της Thales, έχει αναλάβει σύμβαση από την NSPA (Υπηρεσία Υποστήριξης και Προμηθειών του NATO) για την παράδοση σκοπευτικών...