17.1 C
Athens
Κυριακή, 4 Μαΐου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗMirage III F2 & F3, η αναζήτηση για ένα εξελιγμένο μαχητικό που...

Mirage III F2 & F3, η αναζήτηση για ένα εξελιγμένο μαχητικό που δεν ολοκληρώθηκε

- Advertisement -

Το 1963, το γενικό επιτελείο της Γαλλικής Αεροπορίας εξέδωσε προδιαγραφές για ένα νέο μαχητικό αεροσκάφος, με ικανότητα διείσδυσης σε εχθρικό εναέριο χώρο σε χαμηλό υψόμετρο, σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Το αεροσκάφος θα πρέπει να ήταν επίσης ικανό για υπερηχητική αναχαίτιση και με ικανότητα χρήσης περιορισμένου μήκους και απροετοίμαστων διαδρόμων προσγείωσης, με ταχύτητα προσέγγισης κάτω των 140 κόμβων (260 χλμ/ώρα).

Στις 21 Νοεμβρίου 1963, η εταιρεία Dassault που δήλωσε έτοιμη να δημιουργήσει ένα τέτοιο προηγμένο μαχητικό, υπέγραψε το συμβόλαιο ανάπτυξης, που ονομάστηκε προσωρινά Mirage III F, ενώ θα ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα Snecma TF106. Αν και η άτρακτος προερχόταν από Mirage III, η χαρακτηριστική πτέρυγα δέλτα αντικαταστάθηκε από οπισθοκλινή, τοποθετημένη στη ράχη της ατράκτου.

Το 1965 παραγγέλθηκαν τρία διθέσια πρωτότυπα Mirage F2 για δοκιμές και εξέλιξη. Το Ισραήλ, που αναζητούσε ένα αεροσκάφος ικανό να διεισδύσει μέχρι και 800 χιλιόμετρα μέσα σε εχθρικό εναέριο χώρο ενδιαφέρθηκε για το project, αλλά δεν υπήρξε κάποια συμφωνία με τη Γαλλία. Τελικά στις 12 Ιουνίου 1966, στο Ιστρ, ο δοκιμαστής Ζαν Κουρώ απογείωσε για πρώτη φορά το Mirage III F2 01, εξοπλισμένο όμως με αμερικανικό κινητήρα Pratt & Whitney TF30.

Πρέπει να σημειώσουμε πως ήταν το πρώτο αεροσκάφος της γαλλικής εταιρείας στο οποίο τα δεδομένα των δοκιμαστικών πτήσεων μεταδίδονταν στο έδαφος με τηλεμετρία, αυξάνοντας την υποστήριξη που μπορούσε να προσφέρει η ομάδα δοκιμών στον πιλότο σε πραγματικό χρόνο, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και τη συνέχεια των δοκιμών. Στις 29 Δεκεμβρίου, το αεροσκάφος έφτασε σε ταχύτητα Mach 2 και προσγειώθηκε σε μήκος διαδρόμου μόλις 480 μέτρων, εκπληρώνοντας τις περισσότερες από τις σχεδιαστικές προδιαγραφές του, και βάζοντας τα θεμέλια για ένα ικανότατο μαχητικό, αν έφτανε σε παραγωγή.

Mirage F2

Όμως, ως αποτέλεσμα της απόφασης της Γαλλίας για απόσυρση της από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, οι προτεραιότητες της Πολεμικής Αεροπορίας άλλαξαν, οπότε το πρόγραμμα του Mirage F2 ωθήθηκε να αποδώσει ένα μαχητικό αναχαίτισης και όχι κρούσης. Αυτό οδήγησε στο Mirage F3, ένα μονοθέσιο αεροσκάφος με κινητήρα Pratt&Whitney/Snecma TF 306.

Οι διαφορές μεταξύ του F2 και του F3 ήταν σημαντικές. Το Mirage F2 είχε εκπέτασμα 10,50 μέτρα και μήκος 17,50 μέτρα, ενώ το μικρότερο F3 είχε εκπέτασμα 9,04 μέτρα και μήκος 16. Μικρότερο ήταν και το βάρος, με το Mirage F2 να είναι στα 9.800 κιλά, ενώ το Mirage F3 ήταν στα 9.30. Αντίστροφά το Mirage F3 έφθανε πάνω από 2,2 Mach από τα 2+ του F2, συνέπεια και της χρήσης ισχυρότερου κινητήρα, του P&W/Snecma TF 306 E 10 με ώση 101,4 kN, από τα 84,3 του P&W TF 30.

Ωστόσο, το Mirage F3 δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, καθώς ακολούθησε μια ακόμη αλλαγή στον ορισμό των προτεραιοτήτων από την Γαλλική Αεροπορία, ενώ τότε ήταν υπό διερεύνηση και αεροσκάφη με πτέρυγα μεταβλητής γεωμετρίας (την εποχή εκείνη πολλά υποσχόμενη). Θεωρήθηκε επίσης πολύ ακριβό και υπερβολικά εξαρτώμενο από την αμερικανική τεχνολογία όσον αφορά τον κινητήρα, σε μια περίοδο που οι γαλλο-αμερικανικές σχέσεις δεν ήταν και στην καλύτερή τους κατάσταση.

Το Νοέμβριο του 1967, μετά τις αρχικές επιτυχημένες πτήσεις του πρώτου Mirage G, με πτέρυγα μεταβλητής γεωμετρίας –το οποίο επίσης είχε σχεδιαστική συγγένεια με το F2- η ανάπτυξη των Mirage F2/F3 σταμάτησε, αν και συνεχίστηκε η χρήση ενός αεροσκάφους σε ρόλο δοκιμής όπλων με βάση έναν νέας γενιάς κεντρικό ψηφιακό υπολογιστή.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι ολλανδικές φρεγάτες ASWF θα κατασκευαστούν στη Ρουμανία, μια ακόμη χαμένη ευκαιρία για την Ελλάδα

Η πρόσφατη αποκάλυψη ότι η ρουμανική ναυπηγική βιομηχανία θα αναλάβει την κατασκευή έξι προηγμένων φρεγατών ανθυποβρυχιακού πολέμου (Anti-Submarine Warfare Frigates - ASWF), για τα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ερντογάν-Μελόνι, ιταλοτουρκικός αρραβώνας με επίκεντρο την άμυνα

19
Ολοκληρώθηκε χθες η 4η διακυβερνητική σύνοδος Τουρκίας-Ιταλίας στη Ρώμη, όπου μεγάλη ομάδα από την Άγκυρα, με επικεφαλής τον Ερντογάν, και τους υπουργούς Εξωτερικών Χακάν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Μαΐου 1942: Επιχείρηση “Μο”, ο Γιαμαμότο φέρνει...

0
Ιαπωνικές δυνάμεις αποβιβάζονται στη νήσο Τουλάγκι, στον Νότιο Ειρηνικό και εμπλέκονται με Αμερικανο-Αυστραλιανές δυνάμεις. Είναι η πρώτη ενέργεια στην ιαπωνική εισβολή του βρετανικού προτεκτοράτου...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νορβηγία: 300 πύραυλοι αέρος-αέρος AIM-9X Block II, πόσο στοιχίζουν

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έχει εγκρίνει την πιθανή πώληση 300 πυραύλων αέρος-αέρος AIM-9X Block II στη Νορβηγία, μαζί με υλικά και υπηρεσίες, με...

Νέα εποχή: Ουκρανικό μη επανδρωμένο επιφανείας κατάρριπτει ρωσικό Su-30!

Ένα ουκρανικό ναυτικό μη επανδρωμένο, τύπου Magura V5, οπλισμένο με πυραύλους αέρος-αέρος R-73, που έχουν στερεωθεί στο κατάστρωμα του, κατέρριψε στην Μαύρη Θάλασσα ρωσικό...

1.000 πύραυλοι AMRAAM για τη Σ. Αραβία, τι πληρώνει

Το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών έχει εγκρίνει την πιθανή πώληση 1.000 πυραύλων αέρος-αέρος AIM-120C-8 AMRAAM στη Σαουδική Αραβία, μαζί με υλικά και υπηρεσία, με εκτιμώμενο...