21.5 C
Athens
Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗMirage 4000, το κορυφαίο γαλλικό δελταπτέρυγο που δεν μπήκε σε παραγωγή

Mirage 4000, το κορυφαίο γαλλικό δελταπτέρυγο που δεν μπήκε σε παραγωγή

- Advertisement -

Διαχρονικά στην ιστορία της αεροπορικής τεχνολογίας, η Γαλλία έχει αποδείξει την ικανότητά της να σχεδιάζει θαυμάσια αεροσκάφη και ένα από αυτά ήταν και το Mirage 4000.

Η απόφαση για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου δικινητήριου αεροσκάφους ταυτόχρονα με το μονοκινητήριο Mirage 2000 ελήφθη από τις γαλλικές αρχές το Σεπτέμβριο του 1976. Το Mirage 4000 ήταν μια τεχνολογική εξέλιξη του ”δίλιτρου”, με την κύρια διαφορά να εντοπίζεται στην τοποθέτηση αναδιπλούμενων πτερυγίων canard στο ρύγχος, με δυνατότητα προσαρμογής κατά την πτήση, και βέβαια οι δύο κινητήρες.

Η ανάπτυξη του χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από γαλλικες εταιρείες, κυρίως την κατασκευάστρια του, την τότε Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation. Οι κινητήρες, δύο Snecma M53, παραχωρήθηκαν από το απόθεμα του προγράμματος για το Mirage 2000, βάσει συμφωνίας με το υπουργείο Άμυνας στις 21 Ιουνίου 1978.

Το Mirage 4000 ενσωμάτωσε σύνθετα υλικά στην κατασκευή του, γεγονός που επέτρεψε τη σημαντική μείωση βάρους μαζί με αντοχή στην κόπωση. Οι κινητήρες, ώσης 10 τόνων έκαστος, έδιναν λόγο ώσης-βάρους πάνω από ένα, κάνοντάς το να ξεπερνά σε επιδόσεις κάθε άλλο αεροσκάφος της κατηγορίας του, ενώ συγκριτικά με το μικρότερο αδελφάκι του είχε τριπλάσια χωρητικότητα καυσίμων και δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα.

Η πρώτη πτήση του 4000 έγινε στις 9 Μαρτίου 1979 στο Istres, με πιλότο τον Jean-Marie Saget. Μόλις στην έκτη του πτήση, το αεροσκάφος έφτασε τα Mach 2 σε ταχύτητα, και σε 3 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα ανήλθε στα 50.000 πόδια υψόμετρο, επιβεβαιώνοντας τις προσδοκίες για εξαιρετικές επιδόσεις.

Όμως δεν κατάφερε να προχωρήσει σε παραγωγή, λόγω έλλειψης πελατών. Αν και πριν  πραγματοποιηθεί η πρώτη πτήση, ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας και ο Σάχης του Ιράν είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, εντούτοις οι συνομιλίες δεν κατέληξαν σε κάποια συμφωνία, λόγω πολιτικών αλλαγών και της διαφαινόμενης οικονομικής κρίσης.

Ακόμη, το Δεκέμβριο του 1977 η Γαλλική Αεροπορία ζήτησε από το υπουργείο Άμυνας να αναζητήσει σχέδιο μαχητικού για την αντικατάσταση του Jaguar. Η Dassault-Breguet άρχισε έτσι το πρόγραμμα για τον σχεδιασμό του μετέπειτα Rafale, το οποίο τελικά θα αντικαθιστούσε όχι μόνο το Jaguar, αλλά και θα συνέχιζε την κληρονομιά των μαχητικών αεροσκαφών Mirage.

Η ακύρωση του Mirage 4000 αποδεικνύει πόσο ευαίσθητη μπορεί να είναι η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στον τομέα των αεροσκαφών εν μέσω πολιτικής και οικονομικής αστάθειας. Η επιτυχία ενός αεροσκάφους δεν εξαρτάται μόνο από τις τεχνολογικές του δυνατότητες αλλά και από τη δυνατότητα εύρεσης αγοραστών, ιδιαίτερα σε μια αγορά που είναι συχνά καθορισμένη από διεθνείς σχέσεις και στρατιωτικές συμμαχίες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

13 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

DEFEA 2025: Το Forum της ΠΤΗΣΗΣ για το Follow On Support των ελληνικών αεροπορικών μέσων

To περιοδικό ΠΤΗΣΗ και η ιστοσελίδα flight.com.gr, στα πλαίσια της αμυντικής έκθεσης DEFEA 2025, έκαναν ένα δίωρο forum σχετικά με το θέμα της Εν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: V-BAT της Shield AI, μια καινοτομική λύση για τον Ελληνικό...

14
Η απόκτηση δύο συστημάτων V-BAT, παραγωγής της αμερικανικής Shield AI, από τον Ελληνικό Στρατό, μέσω δωρεάς του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, ενισχύει τις επιχειρησιακές δυνατότητες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Μαΐου 1948: Η δολοφονία του George Polk...

23
Tο πτώμα του Αμερικανού δημοσιογράφου George Polk ανακαλύπτεται να επιπλέει στη θάλασσα, στη Θεσσαλονίκη. Σε κατάσταση αποσύνθεσης, δεμένο στους καρπούς και τους αστραγάλους, το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Μετά τις “δάφνες” στο Πακιστάν, η Κίνα προτείνει το μαχητικό J-10 στην Κολομβία

Η Κίνα προσφέρει το μαχητικό J-10 για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της Αεροπορίας της Κολομβίας.Όπως τονίζει το Infodefensa, το θέμα συζητήθηκε στο περιθώριο...

Excalibur, το μη επανδρωμένο υποβρύχιο για το Βρετανικό Ναυτικό

Στην κατηγορία XLUUV (δηλαδή υποβρύχια μη επανδρωμένα μεγάλου μεγέθους) καταττάσεται το βρετανικό Excalibur που χθες εντάχθηκε επίσημα στο Βρετανικό Ναυτικό, σε μονάδα δοκιμών.Το σκάφος...

Αμερικανικός Στρατός: να μείνουν σε υπηρεσία μόνο τα –E από τα επιθετικά ελικόπτερα Apache

Ο Αμερικανικός Στρατός θέλει να αποσύρει σταδιακά τα επιθετικά ελικόπτερα AH-64D Apache, διατηρώντας σε υπηρεσία αποκλειστικά τη νεότερη έκδοση –E.Σύμφωνα με το FlightGlobal, η...