20.2 C
Athens
Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗMirage 4000, το κορυφαίο γαλλικό δελταπτέρυγο που δεν μπήκε σε παραγωγή

Mirage 4000, το κορυφαίο γαλλικό δελταπτέρυγο που δεν μπήκε σε παραγωγή

- Advertisement -

Διαχρονικά στην ιστορία της αεροπορικής τεχνολογίας, η Γαλλία έχει αποδείξει την ικανότητά της να σχεδιάζει θαυμάσια αεροσκάφη και ένα από αυτά ήταν και το Mirage 4000.

Η απόφαση για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου δικινητήριου αεροσκάφους ταυτόχρονα με το μονοκινητήριο Mirage 2000 ελήφθη από τις γαλλικές αρχές το Σεπτέμβριο του 1976. Το Mirage 4000 ήταν μια τεχνολογική εξέλιξη του ”δίλιτρου”, με την κύρια διαφορά να εντοπίζεται στην τοποθέτηση αναδιπλούμενων πτερυγίων canard στο ρύγχος, με δυνατότητα προσαρμογής κατά την πτήση, και βέβαια οι δύο κινητήρες.

Η ανάπτυξη του χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από γαλλικες εταιρείες, κυρίως την κατασκευάστρια του, την τότε Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation. Οι κινητήρες, δύο Snecma M53, παραχωρήθηκαν από το απόθεμα του προγράμματος για το Mirage 2000, βάσει συμφωνίας με το υπουργείο Άμυνας στις 21 Ιουνίου 1978.

Το Mirage 4000 ενσωμάτωσε σύνθετα υλικά στην κατασκευή του, γεγονός που επέτρεψε τη σημαντική μείωση βάρους μαζί με αντοχή στην κόπωση. Οι κινητήρες, ώσης 10 τόνων έκαστος, έδιναν λόγο ώσης-βάρους πάνω από ένα, κάνοντάς το να ξεπερνά σε επιδόσεις κάθε άλλο αεροσκάφος της κατηγορίας του, ενώ συγκριτικά με το μικρότερο αδελφάκι του είχε τριπλάσια χωρητικότητα καυσίμων και δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα.

Η πρώτη πτήση του 4000 έγινε στις 9 Μαρτίου 1979 στο Istres, με πιλότο τον Jean-Marie Saget. Μόλις στην έκτη του πτήση, το αεροσκάφος έφτασε τα Mach 2 σε ταχύτητα, και σε 3 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα ανήλθε στα 50.000 πόδια υψόμετρο, επιβεβαιώνοντας τις προσδοκίες για εξαιρετικές επιδόσεις.

Όμως δεν κατάφερε να προχωρήσει σε παραγωγή, λόγω έλλειψης πελατών. Αν και πριν  πραγματοποιηθεί η πρώτη πτήση, ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας και ο Σάχης του Ιράν είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, εντούτοις οι συνομιλίες δεν κατέληξαν σε κάποια συμφωνία, λόγω πολιτικών αλλαγών και της διαφαινόμενης οικονομικής κρίσης.

Ακόμη, το Δεκέμβριο του 1977 η Γαλλική Αεροπορία ζήτησε από το υπουργείο Άμυνας να αναζητήσει σχέδιο μαχητικού για την αντικατάσταση του Jaguar. Η Dassault-Breguet άρχισε έτσι το πρόγραμμα για τον σχεδιασμό του μετέπειτα Rafale, το οποίο τελικά θα αντικαθιστούσε όχι μόνο το Jaguar, αλλά και θα συνέχιζε την κληρονομιά των μαχητικών αεροσκαφών Mirage.

Η ακύρωση του Mirage 4000 αποδεικνύει πόσο ευαίσθητη μπορεί να είναι η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στον τομέα των αεροσκαφών εν μέσω πολιτικής και οικονομικής αστάθειας. Η επιτυχία ενός αεροσκάφους δεν εξαρτάται μόνο από τις τεχνολογικές του δυνατότητες αλλά και από τη δυνατότητα εύρεσης αγοραστών, ιδιαίτερα σε μια αγορά που είναι συχνά καθορισμένη από διεθνείς σχέσεις και στρατιωτικές συμμαχίες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

13 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Δοκιμές πυρηνικών όπλων, και άχρηστες και μόνο για πρόκληση έντασης

Η πρόσφατη δήλωση του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντ. Τραμπ περί "επανέναρξης δοκιμών πυρηνικών όπλων" γιατί υποτίθεται το ίδιο κάνουν άλλες χώρες, είναι ένα τυπικό...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τα τουρκικά Eurofighter Tranche 5 απέναντι στα ελληνικά Rafale &...

98
Το Eurofighter Typhoon Tranche 5 θα λέγαμε πως είναι η τρέχουσα αιχμή της ευρωπαϊκής αεροπορικής τεχνολογίας, αν και η αρχική σχεδίαση είναι με καταβολές...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18/31 Οκτωβρίου 1912: Η τολμηρή βύθιση του “Feth-i...

1
Το ελληνικό τορπιλοβόλο «Τ-11» με κυβερνήτη τον υποπλοίαρχο Νικόλαο Βότση τορπιλίζει και βυθίζει την παλιά τουρκική θωρακοβάριδα «Φετχ-ι-Μπουλέντ» (Feth-i Bülen) που ναυλοχούσε στο λιμάνι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Σε μελέτη εκστρατευτικό κέντρο υποστήριξης των Bradley για την Ουκρανία

Η εταιρεία American Rheinmetall Vehicles ανέλαβε συμβόλαιο αξίας 31 εκατομμυρίων δολαρίων για να αναπτύξει και παρουσιάσει ένα πρότυπο εκστρατευτικό κέντρο υποστήριξης και επισκευών οχημάτων...

Η Αμερικανική Αεροπορία χρειάζεται πάνω από 1.500 μαχητικά για να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες απειλές

Tην αύξηση του στόλου μαχητικών αεροσκάφών κατά 22% προτείνει η Αεροπορία των ΗΠΑ, όπως αναφέρει μια νέα έκθεση που κατατέθηκε στο Κογκρέσο. Σύμφωνα με αυτή,...

Κορεατικά μαχητικά KF-21 συζητούν οι Φιλιππίνες

Σε συνομιλίες έχουν προσέλθει οι Φιλιππίνες με την νοτιοκορεατική αεροπορική βιομηχανία Korea Aerospace Industries (KAI) για την προμήθεια νέων μαχητικών, όπως αναφέρει η South...