To νέο της επιτευγμα, το mini Μη-Επανδρωμένο Αεροσκάφος αναγνώρισης ZALA-421-16EV με ικανότητες VTOL (Vertical Take Off and Landing) παρουσίασε η κατασκευάστρια εταιρία ZALA Aero.
To MEA εμφανίζεται ως μια απλή σχεδίαση, με μια κοντή άτρακτο στο ρύγχος της οποίας είναι τοποθετημένα όργανα παρατήσης ενώ διαθέτε σταθερές οπισθοκλινείς πτέρυγες.
Η καινοτομία της εταιρίας εντοπίζεται στους τέσσερις μικρούς ηλεκτροκινητήρες, δύο διπλά στελέχη σε κάθε πτέρυγα που κάνουν την κάθετη απογείωση και προσγείωση δυνατή. Η πρόωση του αεροχήματος επιτυγχάνεται από έναν ακόμα κινητήρα στο πίσω μέρος της ατράκτου.
Σύμφωνα με την εταιρία, το ZALA-421-16EV μπορεί να μεταδώσει εικόνες βίντεο HD ευκρίνειας 1,280 × 720 pixel για δύο συνεχόμενες ώρες πετώντας σε απόσταση 100 χλμ.
Στον εξοπλισμό του μπορούν να ενσωματωθούν μια ποικιλία από ηλεκτρο-οπτικές και υπέρυθρες κάμερες (EO/IR) περιλαμβανομένης και της κάμερας ημέρας και θερμικής απεικόνισης Z-16VHD20-IR-TEM που έχει αναπτύξει η κατασκευάστρια ZALA Aero.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό του ΜΕΑ ZALA-421-16EV είναι η ημι-αυτόνομη λειτουργία πτήσης του χάρη στο σύστημα αδρανειακής πλοήγησης (INS) και τα δύο αυτόνομα ραδιοαποστασιόμετρα που διαθέτει.
Αφιέρωμα: Πώς η Ρωσία παρακάμπτει τις κυρώσεις της ΕΕ και αγοράζει υλικά για στρατιωτική χρήση
Ως προς τα χαρακτηριστικά του, το νέο ZALA-421-16EV μοιράζεται πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το πανομοιότυπο ZALA 421-16E συμβατικής απογείωσης, συμπεριλαμβανομένης της ατράκτου, της πτέρυγας εκπετάσματος 2.8 μέτρων και των επιδόσεων ταχύτητας 110 χλμ./ώρα. Ωστόσο, το νέο VTOL αερόχημα έχει μειωμένη αυτονομία πτήσης κατά το μισό (2+ ώρες έναντι 4+ του παλιότερου μοντέλου) και η βέλτιστη οροφή πτήσης μειώθηκε από τα 5,000 μέτρα στα 2,000 μέτρα.
Και στα δύο μοντέλα το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι 10.5 κιλά και το ωφέλιμο φορτίο 1.5 κιλά. Η εταιρία ισχυρίζεται πως το ΜΕΑ μπορεί να αντέξει σε πλευρικούς ανέμους ταχύτητας 10 μέτρων/δευτερόλεπτο και να επιχειρεί σε θερμοκρασία περιβάλλοντος από -40°C ως +50°C.
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία, το ZALA-421-16EV έχει ήδη ολοκληρώσει τις εργοστασιακές και τις πτητικές δοκιμές πεδίου.
Πηγή