13.3 C
Athens
Σάββατο, 18 Ιανουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗMikoyan-Gurevich DIS-200: Ενδιαφέρον σχεδιαστικά, προβληματικό μηχανολογικά

Mikoyan-Gurevich DIS-200: Ενδιαφέρον σχεδιαστικά, προβληματικό μηχανολογικά

- Advertisement -

Ήταν 7 Οκτωβρίου του 1940, όταν η σοβιετική επιτροπή εξετάσεως σχεδίων αεροσκαφών ενέκρινε το συνοδευτικό μακράς εμβέλειας DIS-200 (MiG-5, T) και εισηγήθηκε την κατασκευή του. Στις 12 Νοεμβρίου παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε η μακέτα του, συνοδευομένη με ορισμένες συστάσεις σχεδιαστικών αλλαγών.

Μετά τις απαιτούμενες τροποποιήσεις, το DIS-200 συμπεριλήφθηκε στο γενικότερο πλάνο κατασκευής πειραματικών αεροσκαφών για το 1941. Δεκατρείς ημέρες αργότερα (25 Νοεμβρίου του 1940) έγινε αποδεκτό και από το Ανώτατο Σοβιέτ, ζητώντας από τους Mikoyan και Gurevich να ετοιμάσουν τρία αεροσκάφη. Οι κρατικές δοκιμές προγραμματίστηκαν για την 1η Αυγούστου, 1η Σεπτεμβρίου και 1η Νοεμβρίου του 1941.

Πλην της βασικής του ιδιότητας ως συνοδευτικού βομβαρδιστικών μακράς εμβελείας, το DIS-200 προοριζόταν επίσης για προσβολή αντιαεροπορικής αμύνης, διεξαγωγή περιπολιών σε απομακρυσμένες περιοχές και αναγνωρίσεις πολύ πίσω από τις γραμμές του εχθρού, καθώς και ως καταδυτικό βομβαρδιστικό ή τορπιλοφόρο. 

DIS-200 (MiG-5, T)

Η μικτή κατασκευή του μοιράστηκε σε διάφορες βιομηχανικές μονάδες, πράγμα που διευκόλυνε τη συναρμολόγησή του για μαζική παραγωγή. Ήταν χαμηλοπτέρυγο, διέθετε συμβατικό σύστημα προσγειώσεως (οι κεντρικοί τροχοί ανασύρονταν στα άκρα των κινητήρων, ενώ ο ουραίος στην άτρακτο) και τροφοδοτείτο με κινητήρες Mikulin AM-37, ισχύος 1.400 ίππων έκαστος. Η άτρακτος αποτελείτο από τρία μέρη: το ρύγχος από ντουραλουμίνιο, το μεσαίο από ξύλο και το οπίσθιο, ήταν με χαλύβδινους σωλήνες καλυμμένους με φύλλα ντουραλουμινίου. Το κεντρικό τμήμα των πτερύγων ήταν μεταλλικό, ενώ τα εξωτερικά αποτελούνταν από κόντρα πλακέ βακελίτη. Διέθετε επίσης slats τα οποία εκτείνονταν στα 2/3 του χείλους προσβολής. Η διπλή ουρά ήταν ξύλινη, ενώ οι επιφάνειες ελέγχου διέθεταν σκελετό από ντουραλουμίνιο και υφασμάτινη επένδυση.

Στην αρχική του σχεδίαση υπήρχε ένα πυροβόλο Volkov-Yartsev VYa-23, αλλά η επιτροπή αξιολογήσεως και η Πολεμική Αεροπορία συνέστησαν την αντικατάστασή του με δύο  Taubin MP-6. Η αποτυχία τους όμως κατέστησε αναγκαστική την επαναφορά του VYa-23. Στις πτέρυγες θα τοποθετούνταν δύο πολυβόλα Berezin BS των 12,7 χλστ. και τέσσερα ακόμη ShKAS των 7,62 χλστ. Το κεντρικό τμήμα εγκατάστασης των πολυβόλων θα μπορούσε, αναλόγως των απαιτήσεων της αποστολής, να αντικασταθεί με βόμβες βάρους 1.000 κιλών ή μία τορπίλη. Υπήρχαν επίσης ιδέες και για την εγκατάσταση δύο αμυντικών πυροβόλων RO-82 που δεν καρποφόρησαν.

Μετά τo πέρας των κρατικών δοκιμών, διατάχθηκε η μετάβαση από την παραγωγή του μαχητικού I-200 σε αυτήν του DIS-200. Το πρώτο πρωτότυπο πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 11 Ιουνίου του 1941, με τις επίσημες δοκιμές να λαμβάνουν χώρα μεταξύ της 1ης Ιουλίου και της 5ης Οκτωβρίου. Η διακοπή των εργασιών επάνω στο πυροβόλο MP-6 και η εγκατάσταση του VYa-23 επέφερε σοβαρές αλλαγές στο κεντρικό τμήμα του αεροσκάφους. Λόγω αυτού, η επομένη φάση των αξιολογήσεων έγινε άνευ οπλισμού.

Αρχικά, το αεροσκάφος διέθετε μια τρίφυλλη έλικα διαμέτρου 3,1 μέτρων. Επειδή όμως η μέγιστη ταχύτητα σε ύψος 7.500 ήταν μόλις 560 χλμ/ώρα (δηλαδή 104 χλμ. μικρότερη της αναμενομένης), ζητήθηκε η εγκατάσταση τετράφυλλης έλικας διαμέτρου 3 μέτρων, καθώς και επιμέρους τροποποιήσεις στους αεραγωγούς και τα ψυγεία λαδιού κάτω από τις πτέρυγες. Έτσι, η ταχύτητα αυξήθηκε στα 610 χλμ/ώρα σε ύψος 6.800 μέτρων, με την ανάβαση στα 5.000 μέτρα να πραγματοποιείται εντός 5,5 λεπτών.

Η συγκεκριμένη όμως βελτίωση δεν ήταν αρκετή, οπότε το Ινστιτούτο Ερεύνης έκρινε πως το αεροσκάφος δεν έπρεπε ακόμη να περάσει σε μαζική παραγωγή, αλλά ζήτησε οι βελτιώσεις και οι δοκιμές να συνεχιστούν. Έτσι, εστάλη στο Καζάν και από εκεί στο Κούϊμπισεφ, αφού, εν τω μεταξύ, είχε ξεκινήσει και η επιχείρηση «Μπαρμπαρόσα», έως ότου (το 1942) οι εργασίες επάνω σε αυτό με τους κινητήρες AM-37 σταμάτησαν οριστικώς.

Η συνέχεια στο Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πύραυλοι SCALP Naval στις φρεγάτες “Κίμων”, αναβάθμιση ή μήπως υποβάθμιση;

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μέσω του επικεφαλής του, κ. Nίκου Δένδια, έχει ήδη ανακοινώσει το σχεδιασμό του για την ενσωμάτωση οκτώ πυραύλων κρουζ mdCN...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Συμφωνία κατασκευής του Victa στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μια μικρή αχτίδα...

24
To περασμένο καλοκαίρι η σελίδα μας είχε προσεγγίσει για πρώτη φορά το θέμα των υβριδικών υποβρυχίων. Δηλαδή σκάφη που φθάνουν στην περιοχή των παράκτιων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Ιανουαρίου 1991: Ο πρώτος “κεραυνός” της Καταιγίδας...

7
Ξεκινά τις πρώτες πρωϊνές ώρες η επιχείρηση «Καταιγίδα της Ερήμου», των δυνάμεων της Δυτικής Συμμαχίας κατά του Ιράκ. Μετά την εισβολή του ιρακινού στρατού...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

A-12 Avenger II, το ακυρωμένο stealth βομβαρδιστικό του Αμερικανικού Ναυτικού

H τεχνολογία stealth ήταν από τη δεκαετία του '80 στους στόχους των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων και η ενσωμάτωσή τους σε πολεμικά αεροσκάφη είχε ξεκινήσει...

Saab Project 2107, πως θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί το μαχητικό Gripen!

Το Saab Project 2107, αν και όχι ευρέως γνωστό ή επίσημα αναγνωρισμένο από τη σουηδική εταιρεία, έχει γίνει εδώ και αρκετά χρόνια αντικείμενο συζητήσεων...

Boeing Global Patrol Aircraft, ένα σχέδιο για ναυτική επιτήρηση από τη στρατόσφαιρα

Το Boeing Global Patrol Aircraft (GPX) ήταν ένα φιλόδοξο σχεδιο που χρηματοδοτήθηκε από το Γραφείο Ναυτικής Έρευνας (Office of Naval Research, ONR) των ΗΠΑ,...