11.8 C
Athens
Σάββατο, 1 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗMig-21L Analog, το αεροσκάφος που οδήγησε στο υπερηχητικό επιβατηγό Tu-144

Mig-21L Analog, το αεροσκάφος που οδήγησε στο υπερηχητικό επιβατηγό Tu-144

- Advertisement -

To MiG-21 δεν είναι απλά το πλέον διάσημο σοβιετικό μαχητικό του Ψυχρού Πολέμου, αλλά είναι και η βάση πάνω στην οποία εξελίχθηκαν επόμενες γενιές μαχητικών αεροσκαφών. Και οι παραλλαγές του, είτε μπήκαν σε υπηρεσία, είτε ως πρωτότυπα, είναι πάρα πολλές.

Μια από αυτές, το MiG-21L Analog, από τις λιγότερο γνωστές, σχεδιάστηκε για έρευνα και ανάπτυξη των πτερύγων του υπό σχεδίαση υπερηχητικού επιβατικού αεροπλάνου Tu-144.

Κατασκευάστηκαν μόλις δύο πρωτότυπα ως MiG-21L Analog. Το πρώτο επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη του συστήματος ελέγχου των elevon για αεροσκάφη χωρίς οριζόντιο ουραίο πτέρωμα, κάτι που δεν είχε ξαναγίνει σε σοβιετικό αεριωθούμενο. Τη μελέτη ανέλαβε το Ινστιτούτο Έρευνας Πτήσης Gromov.

Το δεύτερο είχε μια πρωτοποριακή σχεδίαση πτέρυγας, η οποία ξεκινούσε σχεδόν από το ρύγχος, με γωνία 78 μοιρών, για να φθάσει σε δέλτα φόρμα, στο πλήρες εκπέτασμα. Αυτό επέτρεπε την διερεύνηση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς πολύ υψηλές ταχύτητες και μεγάλα υψόμετρα.

Πίσω από το cockpit, σε μια ειδική θήκη, όπως και στην κορυφή του οριζόντιου ουραίου, είχαν τοποθετηθεί κάμερες για την καταγραφή της ροής του αέρα και της συμπεριφοράς του αεροσκάφους υπό διάφορες συνθήκες πτήσης.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του MiG-21L Analog ήταν η χρήση ενός μηχανισμού μεταβολής του κέντρου βάρους. Συγκεκριμένα, στο ρύγχος και στην ουρά του αεροσκάφους είχαν τοποθετηθεί δύο έρματα, από 290 κιλά το καθένα, τα οποία μπορούσαν να μετακινηθούν για να αλλάξουν το κέντρο βάρους κατά την πτήση, βοηθώντας έτσι στην καλύτερη κατανόηση του πώς αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν την σταθερότητα και τον έλεγχο του αεροπλάνου.

Η πρώτη πτήση του MiG-21L Analog έγινε στις 18 Απριλίου 1968 από τον δοκιμαστή πιλότο O.V. Gudkov, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός εξαιρετικά εκτεταμένου προγράμματος δοκιμών. Μέχρι το τέλος του 1969, είχαν πραγματοποιηθεί 140 πτήσεις, κατά τις οποίες το αεροσκάφος έφτασε σε υψόμετρο 19.000 μέτρων και ανέπτυξε ταχύτητες από 212 χιλιόμετρα την ώρα μέχρι και 2,06 Mach.

Το πρόγραμμα δοκιμών όμως δεν ήταν χωρίς απώλειες. Κατά την εκτέλεση πτήσεων με το πρώτο πρωτότυπο, ο δοκιμαστής πιλότος V. Konstantinov υπέστη καταστροφικό ατύχημα, γεγονός που οδήγησε στη διακοπή των περαιτέρω δοκιμών με αυτό το αεροσκάφος. Ωστόσο, το δεύτερο πρωτότυπο συνέχισε να χρησιμοποιείται, μέχρι που μεταφέρθηκε στο Μουσείο Αεροπορίας του Μονίνο μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών και την εκπαίδευση των πιλότων του πρωτοτύπου του Tu-144.

Το MiG-21L Analog, πέρα από την άμεση συμβολή του στην ανάπτυξη του Tu-144, υπήρξε η βάση για περαιτέρω έρευνα στον τομέα των αεροσκαφών χωρίς ουραίο οριζόντιο πτέρωμα. Αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη του πρωτοτύπου MiG-21LSH, μιας παραλλαγής που σχεδιάστηκε με αποστολή επιθετικού αεροσκάφους.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

19 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

8
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Ιανουαρίου 1996: Η κρίση στα Ίμια κορυφώνεται

9
Τις πρώτες πρωϊνές ώρες της 31ης Ιανουαρίου, Τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη μικρή Ίμια, που έχει μείνει αφύλακτη και υψώνουν την τουρκική σημαία.https://military-history.gr/1995-12-25-figen-akat/Στις 05:30 το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Βρετανία “σκοτώνει” 2 πλοία υποστήριξης αποβάσεων – πιθανός πελάτης η Βραζιλία

Τα δύο μεγάλα πλοία υποστήριξης αποβάσεων, HMS Albion και HMS Bulwark, που θα αποσύρει το Βρετανικό Ναυτικό σε λίγες εβδομάδες, είναι προς πώληση. Μιλάμε...

Ξεκίνησε δοκιμές εδάφους το Black Hawk με 50% ισχυρότερο κινητήρα

Όπως ανακοίνωσε η Sikorsky, έγινε η πρώτη δοκιμή εδάφους ελικοπτέρου UH-60M Black Hawk το οποίο έχει τους νέους κινητήρες GE T901 ITE. O συγκεκριμένος...

Το μεγαλύτερο σουηδικό “πακέτο” βοήθειας για την Ουκρανία – με 1.500 πυραύλους TOW

Στο 1,17 δις ευρώ φθάνει η αξία του τελευταίου πακέτου αμυντικής βοήθειας που θα στείλει η Σουηδία στην Ουκρανία, το οποίο ανακοινώθηκε χθες. Σε...