19.5 C
Athens
Τρίτη, 28 Οκτωβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΜαργαρίτης Σχοινάς: «Δεν μπορούμε, πλέον, να διαχειριζόμαστε το μεταναστευτικό ως φαινόμενο...

Μαργαρίτης Σχοινάς: «Δεν μπορούμε, πλέον, να διαχειριζόμαστε το μεταναστευτικό ως φαινόμενο έκτακτης ανάγκης»!

- Advertisement -

Aναλυτική συνέντευξη με αναφορά στην ανάγκη έγκρισης του Συμφώνου για την Μετανάστευση και το ‘Ασυλο, αλλά και στο Σχέδιο Δράσης για την κεντρική Μεσόγειο, παραχώρησε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera.

«Δεν μπορούμε πλέον να διαχειριζόμαστε το μεταναστευτικό ως φαινόμενο έκτακτης ανάγκης, περνώντας από κρίση σε κρίση. Πρέπει να σπάσουμε αυτό το μοντέλο αντιμετώπισης και να δράσουμε στο πλαίσιο κοινών ευρωπαϊκών λύσεων, με ουσιαστική δομή και με την επικύρωση του Ευρωπαϊκού Δικαίου», υπογραμμίζει ο κ. Σχοινάς και προσθέτει: «η τελική λύση βρίσκεται στις προτάσεις μας οι οποίες περιέχονται στο Σύμφωνο για την Μετανάστευση και το ‘Ασυλο, που παρουσιάσαμε τον Σεπτέμβριο του 2020». «Όσο δεν οριστικοποιείται αυτή η μεγάλη συμφωνία, θα πρέπει να δρούμε ως πυροσβέστες», εξηγεί στην εφημερίδα του Μιλάνου.

Με ειδικότερη αναφορά στο Σχέδιο Δράσης για την κεντρική Μεσόγειο, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν πρόσθεσε:

«Είναι μια επιπλέον απόδειξη της ικανότητάς μας να διαχειριζόμαστε τις κρίσεις. Για να αποφύγουμε τα κράτη μέλη μας να τσακώνονται δημόσια για το μεταναστευτικό, προσπαθούμε να τα βοηθήσουμε να βρουν διέξοδο, αλλά αυτό δεν αποτελεί οριστική λύση. Η οριστική λύση βρίσκεται μόνο στο Σύμφωνο. Η καινοτομία του σχεδίου αυτού, το οποίο θα συζητήσουμε την Παρασκευή με τους αρμόδιους υπουργούς, είναι ότι δεν ασχολείται μόνο με έρευνα και διάσωση. Καλύπτει τα όσα συμβαίνουν πριν τα πλοία βρεθούν κοντά στην Ευρώπη, χάρη σε πολυάριθμες και ισχυρές συνεργασίες με τους διεθνείς οργανισμούς και τις χώρες προέλευσης και διέλευσης, και αφορά επίσης τα όσα συμβαίνουν μετά τη διάσωση των ανθρώπων αυτών στην θάλασσα, χάρη στον μηχανισμό αλληλεγγύης. Είναι αυτή η προστιθέμενη αξία του».

Ο Μαργαρίτης Σχοινάς λέει στην Corriere ότι το σχέδιο αυτό προτάθηκε στην συγκριμένη φάση λόγω των εξελίξεων με την υπόθεση του πλοίου Ocean Viking, το οποίο μετέφερε 235 μετανάστες και πρόσφυγες που είχαν διασωθεί στην Μεσόγειο, και εξηγεί: «Σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, η ευθύνη είναι της χώρας στα ύδατα της οποίας βρίσκεται το πλοίο. Η Ιταλία αρνήθηκε να ανταποκριθεί πλήρως και έστειλε το πλοίο στην Γαλλία, δημιουργώντας αυτή την κατάσταση με στόχο μια ευρωπαϊκή λύση. Σκεφθείτε τι θα είχε συμβεί αν οι Γάλλοι δεν το δέχονταν. Τώρα πρέπει να ξεπεραστεί η μικρή αυτή κρίση και να βρούμε πρακτικές λύσεις, οι οποίες να βοηθήσουν τόσο την Ιταλία να διαχειριστεί την συγκεκριμένη διαδικασία, όσο και την Γαλλία η οποία αναγκάσθηκε να δεχθεί τις συνέπειες.

«Όταν εξασφαλίσουμε την έγκριση της ΕΕ επί του Συμφώνου για την Μετανάστευση και το ‘Ασυλο, θα έχουμε μια συνολική λύση, η οποία θα καλύπτει όλες τις πλευρές τις διαχείρισης της μετανάστευσης και του ασύλου. Και, πάνω απ΄όλα, θα βασίζεται στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα είναι μέρος της κοινοτικής νομοθεσίας. Θα είναι, δηλαδή, νομικά δεσμευτική, υποχρεωτική για όλους και όχι επί εθελοντικής βάσης, όπως συμβαίνει τώρα. Εδώ εντοπίζεται η κύρια διαφορά», δήλωσε στην ιταλική εφημερίδα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τόνισε επίσης ότι «η ιταλική κυβέρνηση είναι καινούρια και η κρίση του πλοίου Ocean Viking ήταν μια παιδαγωγική εμπειρία» διότι «όλες οι χώρες μέλη ξέρουν ότι έχουν περισσότερα να κερδίσουν, εργαζόμενα με τις Βρυξέλλες και τους εταίρους τους, παρά εναντίον τους».

Ο Μαργαρίτης Σχοινάς υπογραμμίζει παράλληλα στην συνέντευξη ότι «πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες πρώτης εισόδου των μεταναστών και προσφύγων, οφείλονται ακριβώς στην έλλειψη εργαλείων νομικής φύσης» ενώ, αναφερόμενος στις ΜΚΟ, είναι της άποψης ότι «σε σχέση με την τροποποίηση του Διεθνούς Δικαίου- πρόκειται για κάτι το πολυσύνθετο- η ιδέα αυτή να υπάρχει ένας κώδικας συμπεριφοράς και ιδιαίτερα στοχευμένα μέτρα, είναι κάτι το αρκετά εύκολο».

Με αναφορά τέλος, στα πιθανά αποτελέσματα της έκτακτης συνεδρίασης των υπουργών Εσωτερικών της Ένωσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν δηλώνει στην Corriere della Sera: «το Σχέδιο αυτό δεν αφορά μόνο την Ιταλία και τη Γαλλία ή τις πέντε χώρες της κεντρικής Μεσογείου, αλλά και τις είκοσι επτά. Δεν αναμένουμε να ληφθούν αποφάσεις. Αλλά αποδεχόμαστε φυσικά την “πολιτική πατρότητα” των είκοσι δράσεων που προτείνονται».

ΦΩΤΟ: EPA/JULIEN WARNAND

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Τουρκία αγοράζει 20 Eurofighter Tranche 5 με άλλα 20 σε option

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του flight.com.gr, που προέρχονται από αξιόπιστες πηγές μας στη Γερμανία, ο Καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς έδωσε την τελική έγκριση για την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: 20 Eurofighter για την Τουρκία – Πρώτη παράδοση το 2030...

13
Η Τουρκία αναμένεται να αποκτήσει 20 μαχητικά Eurofighter νέας κατασκευής από τη Βρετανία - όπως ήδη είχαμε γράψει στην ΠΤΗΣΗ - μετά την υπογραφή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Οκτωβρίου 1962: Κρίση της Κούβας, η κατάρριψη...

6
Ο Αμερικανός Επισμηναγός Ρούντολφ Άντερσον γίνεται η πρώτη απώλεια της «Κρίσης των Πυραύλων της Κούβας» όταν το αναγνωριστικό αεροσκάφος του, ένα U-2F (S/N: 56-6676)...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νέες εξαγωγές του ινδικού αντιπλοϊκού πυραύλου BrahMos

Συνολικής αξίας 450 εκατ. δολαρίων είναι οι συμφωνίες εξαγωγής που πέτυχε η Ινδία για τον εγχώριας κατασκευής υπερηχητικό πύραυλο κατά πλοίων, BrahMos. Οι πελάτες...

ΣΣΑΣ: Τελετή ορκωμοσίας των νέων αξιωματικών

Τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων στη Θεσσαλονίκη, η τελετή ορκωμοσίας νέων Αξιωματικών, παρουσία της Α.Ε. του...

Νότια Κορέα, CH-47F για βαρέα ελικόπτερα ειδικών επιχειρήσεων;

Η Νότια Κορέα είναι πιθανό να καταλήξει στην προμήθεια περισσότερων βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων CH-47F, για την κάλυψη αναγκών στις ειδικές επιχειρήσεις.Σύμφωνα με το FlightGlobal,...