13 C
Athens
Παρασκευή, 11 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΜαργαρίτης Σχοινάς: «Δεν μπορούμε, πλέον, να διαχειριζόμαστε το μεταναστευτικό ως φαινόμενο...

Μαργαρίτης Σχοινάς: «Δεν μπορούμε, πλέον, να διαχειριζόμαστε το μεταναστευτικό ως φαινόμενο έκτακτης ανάγκης»!

- Advertisement -

Aναλυτική συνέντευξη με αναφορά στην ανάγκη έγκρισης του Συμφώνου για την Μετανάστευση και το ‘Ασυλο, αλλά και στο Σχέδιο Δράσης για την κεντρική Μεσόγειο, παραχώρησε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera.

«Δεν μπορούμε πλέον να διαχειριζόμαστε το μεταναστευτικό ως φαινόμενο έκτακτης ανάγκης, περνώντας από κρίση σε κρίση. Πρέπει να σπάσουμε αυτό το μοντέλο αντιμετώπισης και να δράσουμε στο πλαίσιο κοινών ευρωπαϊκών λύσεων, με ουσιαστική δομή και με την επικύρωση του Ευρωπαϊκού Δικαίου», υπογραμμίζει ο κ. Σχοινάς και προσθέτει: «η τελική λύση βρίσκεται στις προτάσεις μας οι οποίες περιέχονται στο Σύμφωνο για την Μετανάστευση και το ‘Ασυλο, που παρουσιάσαμε τον Σεπτέμβριο του 2020». «Όσο δεν οριστικοποιείται αυτή η μεγάλη συμφωνία, θα πρέπει να δρούμε ως πυροσβέστες», εξηγεί στην εφημερίδα του Μιλάνου.

Με ειδικότερη αναφορά στο Σχέδιο Δράσης για την κεντρική Μεσόγειο, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν πρόσθεσε:

«Είναι μια επιπλέον απόδειξη της ικανότητάς μας να διαχειριζόμαστε τις κρίσεις. Για να αποφύγουμε τα κράτη μέλη μας να τσακώνονται δημόσια για το μεταναστευτικό, προσπαθούμε να τα βοηθήσουμε να βρουν διέξοδο, αλλά αυτό δεν αποτελεί οριστική λύση. Η οριστική λύση βρίσκεται μόνο στο Σύμφωνο. Η καινοτομία του σχεδίου αυτού, το οποίο θα συζητήσουμε την Παρασκευή με τους αρμόδιους υπουργούς, είναι ότι δεν ασχολείται μόνο με έρευνα και διάσωση. Καλύπτει τα όσα συμβαίνουν πριν τα πλοία βρεθούν κοντά στην Ευρώπη, χάρη σε πολυάριθμες και ισχυρές συνεργασίες με τους διεθνείς οργανισμούς και τις χώρες προέλευσης και διέλευσης, και αφορά επίσης τα όσα συμβαίνουν μετά τη διάσωση των ανθρώπων αυτών στην θάλασσα, χάρη στον μηχανισμό αλληλεγγύης. Είναι αυτή η προστιθέμενη αξία του».

Ο Μαργαρίτης Σχοινάς λέει στην Corriere ότι το σχέδιο αυτό προτάθηκε στην συγκριμένη φάση λόγω των εξελίξεων με την υπόθεση του πλοίου Ocean Viking, το οποίο μετέφερε 235 μετανάστες και πρόσφυγες που είχαν διασωθεί στην Μεσόγειο, και εξηγεί: «Σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, η ευθύνη είναι της χώρας στα ύδατα της οποίας βρίσκεται το πλοίο. Η Ιταλία αρνήθηκε να ανταποκριθεί πλήρως και έστειλε το πλοίο στην Γαλλία, δημιουργώντας αυτή την κατάσταση με στόχο μια ευρωπαϊκή λύση. Σκεφθείτε τι θα είχε συμβεί αν οι Γάλλοι δεν το δέχονταν. Τώρα πρέπει να ξεπεραστεί η μικρή αυτή κρίση και να βρούμε πρακτικές λύσεις, οι οποίες να βοηθήσουν τόσο την Ιταλία να διαχειριστεί την συγκεκριμένη διαδικασία, όσο και την Γαλλία η οποία αναγκάσθηκε να δεχθεί τις συνέπειες.

«Όταν εξασφαλίσουμε την έγκριση της ΕΕ επί του Συμφώνου για την Μετανάστευση και το ‘Ασυλο, θα έχουμε μια συνολική λύση, η οποία θα καλύπτει όλες τις πλευρές τις διαχείρισης της μετανάστευσης και του ασύλου. Και, πάνω απ΄όλα, θα βασίζεται στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα είναι μέρος της κοινοτικής νομοθεσίας. Θα είναι, δηλαδή, νομικά δεσμευτική, υποχρεωτική για όλους και όχι επί εθελοντικής βάσης, όπως συμβαίνει τώρα. Εδώ εντοπίζεται η κύρια διαφορά», δήλωσε στην ιταλική εφημερίδα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τόνισε επίσης ότι «η ιταλική κυβέρνηση είναι καινούρια και η κρίση του πλοίου Ocean Viking ήταν μια παιδαγωγική εμπειρία» διότι «όλες οι χώρες μέλη ξέρουν ότι έχουν περισσότερα να κερδίσουν, εργαζόμενα με τις Βρυξέλλες και τους εταίρους τους, παρά εναντίον τους».

Ο Μαργαρίτης Σχοινάς υπογραμμίζει παράλληλα στην συνέντευξη ότι «πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες πρώτης εισόδου των μεταναστών και προσφύγων, οφείλονται ακριβώς στην έλλειψη εργαλείων νομικής φύσης» ενώ, αναφερόμενος στις ΜΚΟ, είναι της άποψης ότι «σε σχέση με την τροποποίηση του Διεθνούς Δικαίου- πρόκειται για κάτι το πολυσύνθετο- η ιδέα αυτή να υπάρχει ένας κώδικας συμπεριφοράς και ιδιαίτερα στοχευμένα μέτρα, είναι κάτι το αρκετά εύκολο».

Με αναφορά τέλος, στα πιθανά αποτελέσματα της έκτακτης συνεδρίασης των υπουργών Εσωτερικών της Ένωσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν δηλώνει στην Corriere della Sera: «το Σχέδιο αυτό δεν αφορά μόνο την Ιταλία και τη Γαλλία ή τις πέντε χώρες της κεντρικής Μεσογείου, αλλά και τις είκοσι επτά. Δεν αναμένουμε να ληφθούν αποφάσεις. Αλλά αποδεχόμαστε φυσικά την “πολιτική πατρότητα” των είκοσι δράσεων που προτείνονται».

ΦΩΤΟ: EPA/JULIEN WARNAND

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός Mirage 2000-5Mk2 της ΠΑ με στοιχεία του προτύπου κρούσης Mirage 2000D-RMV

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000D από την Γαλλική Αεροπορία (Armée de l'Air et de l'Espace) αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

44
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Μαρτίου/11 Απριλίου 1822: Η Καταστροφή της Χίου

2
Ο καπουδάνπασας (αντιναύαρχος) Καρά Αλή αποβιβάζεται με 7.000 άνδρες στο νησί της Χίου μετά από σφοδρό βομβαρδισμό και εκθεμελιώνει την πόλη της Χίου προβαίνοντας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός Mirage 2000-5Mk2 της ΠΑ με στοιχεία του προτύπου κρούσης Mirage 2000D-RMV

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000D από την Γαλλική Αεροπορία (Armée de l'Air et de l'Espace) αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς...

ΕΚΤΑΚΤΟ: Υπεγράφη η δεύτερη Υπουργική Απόφαση για τη Chevron

Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα...

Τα C-130H της Νέας Ζηλανδίας που κατέληξαν στην Coulson και τα ελληνικά C-130/CH-47D

Τον Ιανουάριο του 2025, η Βασιλική Πολεμική Αεροπορία της Νέας Ζηλανδίας (RNZAF) ολοκλήρωσε την απόσυρση τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130H Hercules, τα οποία στη συνέχεια...