Στις 3/2 έγινε ενημέρωση από τη Lockheed Martin RMS για τις προτεινόμενες φρεγάτες τύπου LCS Freedom MMSC variant που προτείνει η εταιρεία στο ΠΝ. Στη ενημέρωση, που είχαν προσκληθεί πολλοί αμυντικοί αναλυτές και δημοσιογράφοι, συμμετείχε και η ΠΤΗΣΗ και το ptisidiastima.com με τον εκδότη μας, Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη. Η εταιρεία έκανε την ενημέρωση στους δημοσιογράφους με εξειδίκευση την Άμυνα, καθώς πλέον μπαίνει στο τελικό στάδιο η διαδικασία επιλογής Νέας Φρεγάτας για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Ταυτόχρονα, θα γίνει και η επιλογή του Αναδόχου που θα κάνει τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, ενώ θα εμπλακούν και τα Πολεμικά Ναυτικά διαφόρων χωρών, καθώς η Ελλάδα έχει ξεκαθαρίσει πως ζητά Ενδιάμεση Λύση για τα πλοία.
Η διαδικτυακή συνέντευξη της Lockheed Martin έγινε αφού η εταιρεία έχει πάψει να έχει την πλέον ολοκληρωμένη πρόταση, και στην διεκδίκηση έχουν μπει Ολλανδοί, Βρετανοί, Ισπανοί, Γερμανοί, ενώ ποτέ δεν τα παράτησαν οι Γάλλοι. Η εταιρεία, που δεν έχει ακόμη διαμορφώσει την τελική πρόταση προς το Πολεμικό Ναυτικό, παρουσίασε μια ελαφρώς τροποποιημένη MMSC που κατασκευάζεται για το Σαουδαραβικό Ναυτικό, με πυροβόλο 76 χιλιοστών, 1 Mk41 x 8cell, 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους, RAM, δυνατότητα φιλοξενίας ελικοπτέρου και ραντάρ TRS-4D. Σε ότι αφορά το σόναρ, η βασική έκδοση που είναι η βάση συζήτησης για το ΠΝ, φέρει το CAPTAS-2, ενώ το πλοίο MMSC βασίζεται πάνω στην LCS Freedom.
Η Lockheed Martin ουσιαστικά τόνισε το γεγονός ότι η MMSC είναι ένα υπαρκτό πλοίο, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της, καθώς πρόκειται για το LCS Freedom, με τα επιπλέον όπλα που απαιτεί μια φρεγάτα για το ρόλο της. Ουσιαστικά ανέφερε πως τα όποια τεχνικά προβλήματα έχουν λυθεί από την εταιρεία (Lockheed Martin) και την κατασκευάστρια κιβωτίου της μετάδοσης κίνησης , γερμανική RENK AG, και η τεχνική λύση θα εγκριθεί τους επόμενους μήνες από το USN και το καλοκαίρι θα τοποθετεί στα πλοία.
Η ερώτηση που έκανε η ΠΤΗΣΗ, αφορούσε τους λόγους για τους οποίους η εταιρεία, εγκατέλειψε τον διαγωνισμό για την FFG(X), από τη στιγμή μάλιστα που είχε ήδη ξεκινήσει τη σχεδίαση για μια μεγαλύτερη LCS Freedom. Ο Joe DePietro, αντιπρόεδρος της εταιρείας, απάντησε λέγοντας πως το Αμερικανικό Ναυτικό επιθυμούσε ένα πλοίο με εκτόπισμα πολύ μεγαλύτερο από αυτό της LCS, και το σχέδιο δεν θα μπορούσε να “ακολουθήσει” τα σχέδια των 6000-7000 τόνων. Έτσι, καθώς η εταιρεία ούτως ή άλλως έχει τη μερίδα του λέοντος σαν υποκατασκευάστρια των συστημάτων της FFG(X), προτίμησε να αποσυρθεί. Πρέπει να σημειώσουμε πως τυχόν διαμόρφωση του πλοίου στα πρότυπα της MMSC, θα το έφερνε στους 4200 τόνους. Οι επιπλέον τόνοι της MMSC variant προέρχονται από την κάλυψη των κενών θέσεων της LCS με συστήματα που έχει ανάγκη μια φρεγάτα, κι όχι από μεγαλύτερο μήκος ή πλάτος του πλοίου.
Θέλουμε να θυμίσουμε πως στην ΠΤΗΣΗ Φεβρουαρίου, έχουμε αποκλειστική συνέντευξη του Joe DePietro, που μας απαντά τεχνικές ερωτήσεις για τις MMSC. To τεύχος κυκλοφορεί στα περίπτερα, ενώ είναι διαθέσιμο ηλεκτρονικά εδώ. Καθώς έχουμε νεότερες πληροφορίες για τη γαλλική και βρετανική πρόταση, θα επανέλθουμε τις επόμενες μέρες με νεότερα άρθρα για το θέμα επιλογής των φρεγατών, καθώς οι υποψήφιοι έχουν ανεβάσει σημαντικά τον πήχη, και έχουν μειώσει και τις τιμές (ή τις έχουν κρατήσει ίδιες προσφέροντας περισσότερα).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Παρακαλούμε πολύ, να μην βλέπουμε σχόλια που θα υβρίζουν, χλευάζουν, κατηγορούν ευθέως ή πλαγίως, καθώς δεν γίνονται ανεκτά. Ευχαρίστως να απαντήσουμε σε όσες ερωτήσεις μπορούμε. Επιφυλασσόμαστε για τη δημοσίευση της συνέντευξης του αντιπροέδρου στην ιστοσελίδα μας, αν δούμε ότι ενδιαφέρει πραγματικά και το διαδικτυακό μας κοινό.