Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Αμερικανικό Ναυτικό εξετάζοντας τα διάφορα προβλήματα με την μετάδοση των πλοίων LCS της κλάσης Freedom, αποφάσισε να σταματήσει την παραλαβή νέων σκαφών, μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα ριζικά.
Θυμίζουμε πως το περίπλοκο σύστημα μετάδοσης των Freedom που συνδυάζει αεριοστροβίλους με ντηζελοκινητήρες για να οδηγήσει waterjets, είχε εμφανίσει σειρά αστοχιών τα προηγούμενα χρόνια, όπως αυτές του USS Detroit και του USS Little Rock. Το πρόβλημα εντοπίζεται ως πρόωρη φθορά των ρουλεμάν του συμπλέκτη υψηλής ταχύτητας, που οδηγούσε σε μεγαλύτερη ζημιά του συστήματος.
Η λύση έχει βρεθεί και ήδη δοκιμάζεται από την κατασκευάστρια του κιβωτίου μετάδοσης, τη γνωστή γερμανική RENK AG. Όταν ολοκληρωθεί η σειρά δοκιμών σε ξηρά και θάλασσα η επισκευή θα γίνει σε όλα τα πλοία του στόλου, κάτι που θα απαιτήσει κάποιους μήνες για κάθε πλοίο. Κατά πάσα πιθανότητα η θαλάσσια δοκιμή θα γίνει στο USS Minneapolis-Saint Paul, το τελευταίο που έχει παραληφθεί από τη συγκεκριμένη κλάση. H κατασκευάστρια των πλοίων, Lockheed Martin με δική της δήλωση βεβαιώνει πως θα εργαστεί για την πλήρη επίλυση του προβλήματος.
Σύμφωνα με το USNI News υπάρχει σύνδεση και με τις φρεγάτες MMSC που έχει παραγγείλει η Σαουδική Αραβία (και αποτελούν εξέλιξη της κλάσης Freedom), καθώς αναφέρεται πως η δοκιμή ξηράς της μετασκευής που έχει βρει η RENK, θα γίνει στα παρόμοια κιβώτια που έχουν ήδη κατασκευαστεί για τις MMSC. Έτσι οι τελευταίες, που θα χτιστούν τα επόμενα χρόνια, θα ενσωματώσουν τη διόρθωση.
Επίσης αναφέρεται πως γίνεται μελέτη αν η εφαρμογή της μετασκευής μπορεί να γίνει με πρόσβαση από το εσωτερικό του σκάφους, χωρίς δηλαδή την ανάγκη δεξαμενισμού και κοπής, ώστε να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος επισκευής.
Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι πως τα νέα σκάφη της κλάσης που είναι σε διάφορα στάδια ολοκλήρωσης (σύμφωνα με το πρόγραμμα ναυπηγησης, αυτά είναι τα LCS Cooperstown, Marinette, Nantucket, Beloit και Cleveland) δεν θα παραληφθούν από το Αμερικανικό Ναυτικό, μέχρι να ενσωματωθεί η λύση που δοκιμάζεται.
Προς το παρόν τα σκάφη τύπου Freedom που υπηρετούν παραμένουν σε λειτουργία, καθώς τους έχει δοθεί οδηγία για πλεύση με χαμηλότερη ταχύτητα από την μεγίστη των 40 κόμβων, εκεί δηλαδή που η βλάβη στο κιβώτιο είναι πιθανότερο να εμφανιστεί.
«Πύρινο» άρθρο στο Defensenews για έρευνα σε τυχόν σχεδιαστικά λάθη στα πλοία LCS Freedom