Σημερινό δημοσίευμα της γαλλικής «La Tribune» για το πρόγραμμα νέας κορβέτας του Πολεμικού Ναυτικού εμφανίζει την ιταλική Doha/FCX-30 να έχει το προβάδισμα απέναντι στη γαλλική Gowind και την ολλανδική SIGMA 10514.
Σύμφωνα με το ίδιο, η απόφαση φαίνεται επικείμενη και η ελληνική πλευρά θα μπορούσε να επιλέξει σύντομα τον κατασκευαστή των τεσσάρων κορβετών που θα ενισχύσουν το ΠΝ. Πέρα από την τιμή των πλοίων και το πρόγραμμα παραδόσεων, κλειδί θεωρείται η πολιτική/γεωπολιτική διάσταση, κάτι που καταδικάζει την ολλανδική προσφορά. Επιπλέον, η εταιρεία που θα επικρατήσει πρέπει να συνεργαστεί στενά με την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία (Ελευσίνα ή Σκαραμαγκά), ενώ όλος ο σχεδιασμός μπορεί να ανατραπεί από πιθανές πρόωρες βουλευτικές εκλογές.
Με βάση το δημοσίευμα, οι Ιταλοί έχουν κάνει ένα αληθινό comeback τις τελευταίες εβδομάδες, γιατί η προσφορά της Fincantieri ήρθε από το πουθενά. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της γαλλικής εφημερίδας, οι Ιταλοί προτείνουν στην Ελλάδα τέσσερις κορβέτες κλάσης Doha με περίπου 2 δισ. ευρώ, ενώ η τιμή το 2017 για ισάριθμα πλοία για το Κατάρ κυμαινόταν σε 3,2 δισ. ευρώ. Ωστόσο, αν η Ελλάδα επιλέξει τη Doha θα έχει στόλο από τέσσερις κύριους διαφορετικούς προμηθευτές, κάτι που δεν απλοποιεί τη διαδικασία συντήρησης των πλοίων.
Επιπλέον, το γαλλικό δημοσίευμα βλέπει πρωτοπορία της Doha και λόγω της δραστηριοποίησης της Fincantieri στο ναυπηγείο Ελευσίνας και προσθέτει ότι οι Ιταλοί έχουν βρει σύμμαχο στην ελληνική κυβέρνηση στο πρόσωπο του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, που θέλει να σώσει…
Η συνέχεια στο Naval Defence