Τον Φεβρουάριο του 2020 ολοκληρώθηκε η σημαντικότερη δοκιμή του νέου εκπαιδευτικού L-39 NG, η δοκιμή αντοχής του κελύφους της ατράκτου. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Αεροναυτικής Έρευνας και Δοκιμών στην Πράγα και σηματοδοτούν το πιο σημαντικό στάδιο πριν το τελευταίο αυτό εξελικτικό έκδοχο του επιτυχημένου εκπαιδευτικού L-39 περάσει σε πλήρη παραγωγή.
To υπ.αριθμόν 7002 δοκιμάστηκε για να εξακριβωθεί η αντοχή της ατράκτου στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Στρατιωτικών Κανονισμών (EMACC). Στις δοκιμές του Φεβρουαρίου η άτρακτος δέχτηκε πιέσεις σε επίπεδα μέγιστου πτερυγιακού φόρτου και κατόπιν σε ποσοστό 150%, όπως είναι το βασικό κριτήριο για τέτοιες περιπτώσεις.
Είχαν ήδη προηγηθεί ανάλογες δοκιμές στο τμήμα του κινητήρα και της οριζόντιας πτέρυγας. Το 7002 θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται σε δοκιμές που στο μέλλον περιλαμβάνουν αντοχή σκάφους από τα εκτινασσόμενα καθίσματα των χειριστών και δοκιμές βλάβης κινητήρα εμπρός και πίσω μέρος του.
Στο μέλλον θα πραγματοποιηθούν δοκιμές πτερύγων. Οι αντοχές θα δοκιμαστούν στο Ινστιτούτο της Πράγας για να διαπιστωθεί το μέγιστο όριο αντοχής τους και εν συνεχεία θα γίνουν δοκιμές κόπωσης με ειδικές μεθόδους. Οι δοκιμές αυτές είναι τυπικές για όλους τους νέους τύπους αεροσκαφών και μπορεί να κρατήσουν μήνες ή ακόμα και χρόνια.
Πηγή