Το «αφήγημα» της προηγούμενης εβδομάδας, λόγω και της παρουσίας των Rafale της Armee de l’Air et de l’Espace Francaise για την άσκηση SKYROS, ήταν (πάρτε και διαλέξτε): οι… επιπλέον Μοίρες από τα γαλλικά μαχητικά 4ης γενιάς που θα μας χρηματοδοτήσει το Παρίσι, τα Mirage 2000-9 που μας χαρίζουν τα ΗΑΕ (όπως παλιά τα Mirage 2000-5, που είχε φορτώσει η Ταϊβάν πεσκέσι, αλλά δεν έφτασαν ποτέ), τo κλιμάκιο με ινδικά Rafale που θα εδρεύει μόνιμα στην Τανάγρα και θα κυνηγάει τους «πακιστάνους» στο Αιγαίο ή τα σαουδαραβικά F-15C/D που τώρα που το Ριάντ τα αντικαθιστά με F-15SA θα μας τα δώσει για τα ωραία μας τα μάτια (παρεμπιπτόντως οι Σαουδάραβες θα κάνουν μια βόλτα από Κρήτη πλευρά την άνοιξη, στο νέο μέτωπο στρατιωτικής διπλωματίας που ανοίγει, όπως έχουμε αναφέρει).
Αυτή η εβδομάδα (που τα Rafale αναχώρησαν) τη σκυτάλη στο παραδοσιακό «αφήγημα» (που το… χρειαζόμαστε όλοι οι-ελέω COVID-19, εσώκλειστοι- πολιορκημένοι) πήραν -πάλι- οι φρεγάτες.
Έτσι η Δευτέρα της τρέχουσας εβδομάδας ξεκίνησε με την «είδηση» (ωσαννά!) ότι «έκλεισαν», «κλείδωσαν» και… «αμπάρωσαν» οι γαλλικές φρεγάτες (αχ Κουβέλη, εσύ άνοιξες τον δρόμο ή μάλλον τον ασκό του Αιόλου και δεν λέει να κλείσει έκτοτε…).
Σε μια τέτοια εξέλιξη όμως καλό θα ήταν να το πει κάποιος και στους Γάλλους (DGA, Naval Group, υπουργείο Άμυνας), που προετοιμάζονται να έλθουν στην Αθήνα σε μερικές εβδομάδες για να καταθέσουν νέα πρόταση. Όχι τίποτε άλλο, αλλά να μην μπαίνουν και στον κόπο οι άνθρωποι εν μέσω πανδημίας.
Να το πει όμως και στην αμερικανική αντιπροσωπία που βρίσκεται από το προηγούμενο σαββατοκύριακο στην Ελλάδα, μετά από συνεννόηση με το ΠΝ και την ΓΔΑΕΕ για να αποσαφηνιστούν οι πολλές εκκρεμότητες διαμόρφωσης που υπάρχουν με την ελληνικές απαιτήσεις για την «φρεγάτα πολλαπλών ρόλων» ώστε να υποβάλουν τελική πρόταση για τις MMSC-HN (λόγος για τον οποίο δεν «έφυγε» ποτέ εκείνη η LOR στα τέλη του 2020). Περισσότερα υπάρχουν στην «Πτήση» 09 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021 που κυκλοφορεί!
Να το πει όμως και στο Πολεμικό Ναυτικό που έχει απαιτήσει νέες διευκρινήσεις και συμπληρωματικές επιλογές από όλους τους άλλους ενδιαφερόμενους που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή του και υπέβαλαν προτάσεις. Και φυσικά τους περιμένει…
Εκτός και εάν το ΠΝ το μάθει και αυτό τελευταίο… για τις φρεγάτες που αγοράζει, όπως το έμαθε και η Πολεμική Αεροπορία για τα Rafale, τότε όταν «ναυάγησε» (για πρώτη φορά) η υπόθεση «Belh@rra».
Βέβαια εδώ είναι Βαλκάνια και τίποτε δεν αποκλείεται αλλά… τόσο «Βαλκάνια» δεν είμαστε.
Οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι η γαλλική πρόταση θα έλθει και (αφού το Παρίσι κάηκε στο χυλό και φυσάει πλέον και το παγωτό) θα είναι πρόταση που «το ΠΝ δεν θα μπορεί να αρνηθεί!».
Μακάρι διότι, όπως έχουμε γράψει σε πολλά άρθρα μας στην «Πτήση», η λύση Belh@rra, ειδικά η Version Hellenique είναι ότι εγγύτερο μπορεί να αντέξει η τσέπη μας σε πλοίο με δυνατότητες αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής (που το χρειαζόμασε). Ακόμη όμως και μια FTI ή ένας συνδυασμός των δυο, ίσως αποτελεί τη βέλτιστη λύση. Αν βέβαια «η τιμή είναι η σωστή» και το πλαίσιο για την υλοποίηση και την ενδιάμεση λύση… εμπνευσμένο! Όλα όμως αυτά είναι θέμα των ανθρώπων του Πολεμικού Ναυτικού να αποφασίσουν και της ΓΔΑΕΕ να διαπραγματευεί. Όλοι οι υπόλοιποι περιττεύουν.
Για να επιστρέψουμε όμως στο «αφήγημα» που λέγαμε και που ξεκίνησε χθες, εμείς πριν «κλειδώσουμε» τις γαλλικές φρεγάτες θα περιμένουμε και το «Σχέδιο Β» που μας υποσχέθηκε γνωστός και μη εξαιρετέος αθλητικός ιστότοπος, νεόκοπος (με μεταγραφή) στα αμυντικά… για Mistral, εκσυγχρονισμένες Lafayette… πυρηνικά υποβρύχια και (γιατί όχι… τζάμπα είναι) και το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle.
Περιμένουμε βέβαια και το «αφήγημα» της άλλης εβδομάδας μήπως και οι πλειοδοτικές προσφορές είναι καλύτερες. Γιατί να τις χάσουμε;