Σχεδόν έτοιμο είναι το πρωτότυπο του μελλοντικού μαχητικού αεροσκάφους της Νοτίου Κορέας KF-X με την τοποθέτηση των κινητήρων GE F-414, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΚΑΙ (Korea Aerospace Industries), με το πρωτότυπο να παρουσιάζεται επίσημα σε ειδική τελετή τον Απρίλιο.
Το πρόγραμμα KF-X εκκίνησε ως πρόγραμμα ανάπτυξης του πρώτου “εθνικού μαχητικού” της Δημοκρατίας της Κορέας προς αντικατάσταση των γηρασμένων F-4D/E Phantom II και KF-5E/F Tiger II που με 264 μονάδες συγκροτούν σημαντικό μέρος της Πολεμικής Αεροπορίας της χώρας. Αν και το πρώτο μαχητικό που αναπτύχθηκε στην Κορέα είναι το προκεχωρημένης εκπαίδευσης αεριωθούμενο T-50 Golden Eagle (και η εξοπλισμένη έκδοση κρούσης που βασίστηκε σε αυτό, FA-50), το ποσοστό ξένης τεχνολογίας που ενσωματώνει έκανε του Κορεάτες να μην το θεωρούν “εθνικό” (αντίθετα με την τάση κάποιων όψιμων οπαδών της εγχώριας βιομηχανίας που δεν έχουν πρόβλημα να βαπτίζουν εθνικό και εγχώριο ό,τι ξένο σχέδιο εξαγοράζουν).
Τον Απρίλιο θα είναι έτοιμο το πρωτότυπο του κορεατικού μαχητικού KF-X
Το KF-X (Korea Fighter eXperimental) ανακοινώθηκε το 2001 και στα επίμενα 12 χρόνια πέρασε από διάφορα στάδια μελέτης μέχρι να καταλήξει στο τελικό σχέδιο. Μεταξύ των διαμορφώσεων που προτάθηκαν ήταν η έκδοχη C203 με δύο κινητήρες και πτερύγια canards, η C103 με δύο κινητήρες και χαρακτηριστικά stealth και η C501 με έναν κινητήρα για μεγαλύτερη οικονομία και ευκολία ανάπτυξης που προτάθηκε από την υπηρεσία αμυντικών προγραμμάτων της Κορέας (DAPA). Οι εκδόσεις έγιναν με γνώμονα πως η κορεατική βιομηχανία διέθετε μόλις άνω του 60% της απαιτούμενης τεχνογνωσίας για την ανάπτυξη του προηγμένου μαχητικού και συνεπώς η συνεργασία με οίκους του εξωτερικού ήταν αναπόφευκτη. Με την νοτιοκορεταική αεροπορία να προκρίνει ένα σχέδιο δύο κινητήρων, το C501 απορρίφθηκε, αφού μάλιστα οι επιδόσεις του δεν φαίνεται να ξεπερνούσαν εκείνες ενός F-16. Οι διαφορές C103 και C203 ήταν περισσότερο φιλολογικές, με το πρώτο να μοιάζει στο F-22 και το δεύτερο στα ευρωπαϊκά Rafale-Eurofighter.
Η επιλογή έγινε σε στρατηγικό επίπεδο εμπλέκοντας την αμερικανική βιομηχανία, επιλέγοντας αμερικανικούς κινητήρες που θα κατασκευαστούν στην Κορέα κατόπιν αδείας και με σειρά άλλων υποπρογραμμάτων που ανέβασαν το επίπεδο τεχνογνωσίας στο 85%. Με την επιλογή στο μεταξύ του F-35 η ΚΑΙ κέρδισε το κρίσιμο επίπεδο τεχνογνωσίας αφού η παραγγελία 24 μαχητικών έδωσε πρόσβαση σε τεχνολογίες stealth και ηλεκτρονικών που χρειαζόταν για να προχωρήσει στην ανάπτυξη του KF-X, αν και οι τελευταίες δεν περιλάμβαναν τελικά και υποσυστήματα σχετικά με το ραντάρ AESA. Πλέον, με το επίπεδο εγχώριας κατάρτισης να ξεπερνά το 90%, το νέο κορεατικό αεροσκάφος είναι έτοιμο -μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία βαφής του- να πραγματοποιήσει την πρώτη πτήση εντός του έτους.
Σε πλήρη εξέλιξη η κατασκευή του πρωτότυπου του KF-X – το είπαν και το έκαναν οι Κορεάτες! (Εικόνα)
Οκτώ πρωτότυπα βρίσκονται σε διάφορα στάδια κατασκευής αυτή τη στιγμή, με την έναρξη αρχικού ρυθμού παραγωγής να τοποθετείται το 2024, την ολοκλήρωση των πτητικών δοκιμών και αποστολών αέρος-αέρος (Block-I) ως το 2026 και την ολοκλήρωση πιστοποίησης όπλων και κατάρτιση για αποστολές αέρος-εδάφους (Block-II) ως το 2028. Πηγές στην κορεατική βιομηχανία σημείωσαν την ικανοποίησή τους για την πορεία του προγράμματος που με την οριστικοποίηση του σχεδίου, ολοκληρώνεται μεταξύ 2015-2021. Η ροή πληροφοριών και τεχνικών από τις ΗΠΑ δεν ήταν χωρίς προβλήματα (με τις αμερικανικές υπηρεσίες να αρνούνται να αποδεσμεύσουν ορισμένα απαιτούμενα προγράμματα) αλλά τελικά τα τελευταία αποκτήθηκαν σε συνεργασία με άλλες χώρες ή αναπτύχθηκαν εγχώρια.
Το πρωτότυπο διαθέτει 7.700 μέρη, 550 συσκευές και 1.200 τύπους σωλήνων και καλωδίων που συνδέονται με πάνω από 220.000 βίδες και πριτσίνια. Το κόστος του προγράμματος υπολογίστηκε αρχικά σε 8,8 τρισεκατομμύρια γουόν (6,5 δισεκατομμύρια ευρώ) με το 20% να καλύπτεται από την Ινδονησία που εισήλθε ως συνεργάτης στο πρόγραμμα με την προοπτική απόκτησης 48-50 μαχητικών. Η συμμετοχή της τελευταίας, ωστόσο, κρίνεται επισφαλής ενώ προβλήματα δημιουργήθηκαν από καθυστερημένη καταβολή του χρηματικού της μεριδίου.
Το KF-X προσφέρεται για εξαγωγή και αναμένεται να παραγγελθεί σύντομα από την Νοτιοκορεατική Αεροπορία που σε πρώτη φάση ενδιαφέρεται για 120 μαχητικά. Η εξέλιξη του αναμένεται να συνεχιστεί μέσα στις επόμενες δεκαετίες.