19.9 C
Athens
Σάββατο, 15 Νοεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΚεντρική Μεσόγειος: Διάσωση εκατοντάδων μεταναστών

Κεντρική Μεσόγειος: Διάσωση εκατοντάδων μεταναστών

- Advertisement -

Το Ocean Viking, το πλοίο-ασθενοφόρο που μισθώνει η SOS Méditerranée, ελλιμενίστηκε χθες Τρίτη στο Σαλέρνο, στη βόρεια Ιταλία, με τους 92 μετανάστες που διέσωσε προ ημερών στα διεθνή ύδατα στη Μεσόγειο, ανοικτά της Λιβύης, ανέφερε χθες η γαλλική μη κυβερνητική οργάνωση μέσω Twitter, διευκρινίζοντας πως αποβιβάστηκαν λίγη ώρα αργότερα.

Ανάμεσα στους μετανάστες είναι εννιά γυναίκες και 47 ασυνόδευτοι ανήλικοι, θύμισε η ΜΚΟ. Όταν διασώθηκαν, το απόγευμα του Σαββάτου, βρίσκονταν πάνω σε φουσκωτή βάρκα που ήταν «παραφορτωμένη» κι είχε αρχίσει να «ξεφουσκώνει», είχε επισημάνει η οργάνωση αρωγής με έδρα τη Μασσαλία (νότια Γαλλία).

Στο πλήρωμα του πλοίου υποδείχθηκε από τις ιταλικές αρχές ως ασφαλές λιμάνι όπου έπρεπε να πλεύσει το Σαλέρνο, 450 ναυτικά μίλια (833 χιλιόμετρα) από το σημείο όπου έγινε η διάσωση.

Αργότερα χθες το Geo Barents, έτερο πλοίο που συμμετέχει σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης και μισθώνεται από άλλη γαλλική ΜΚΟ, τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα (Médecins sans frontières, MSF), έσωσε 440 ανθρώπους που κινδύνευαν στα ανοικτά της Μάλτας, υπό δύσκολες μετεωρολογικές συνθήκες, εν μέσω καταιγίδας.

«Έπειτα από επιχείρηση 11 και πλέον ωρών, η διάσωση ολοκληρώθηκε και συνολικά 440 άνθρωποι, ανάμεσά τους 8 γυναίκες και 30 παιδιά, είναι πλέον ασφαλείς» πάνω στο Geo Barents, τόνισε η οργάνωση μέσω Twitter.

Τον Φεβρουάριο, οι ιταλικές αρχές ακινητοποίησαν το πλοίο της MSF, κατηγορώντας το πλήρωμά του πως παραβίασε τους νέους κανόνες για τις αποστολές έρευνας και διάσωσης μεταναστών στη Μεσόγειο.

Στις αρχές Ιανουαρίου, οι διεθνείς μη κυβερνητικές οργανώσεις που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις αυτές κατήγγειλαν πως η ιταλική κυβέρνηση που ανέλαβε τον Οκτώβριο, με επικεφαλής κόμμα της άκρας δεξιάς, κάνει συστηματική προσπάθεια να εμποδίζει κάθε προσπάθεια να προσφερθεί «βοήθεια σε ανθρώπους που κινδυνεύουν» στη θάλασσα, στο πλαίσιο της αντιμεταναστευτικής πολιτικής της.

Επισήμαναν ιδίως τις συνέπειες νόμου που υποχρεώνει τα πλοία τους να κατευθύνονται «αμέσως» έπειτα από κάθε διάσωση σε λιμάνι της Ιταλίας, καθώς και του ότι τους υποδεικνύονται πλέον πάντοτε μακρινά λιμάνια.

Η κεντρική Μεσόγειος είναι η πιο επικίνδυνη μεταναστευτική οδός στον κόσμο, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ), μέρος του συστήματος του ΟΗΕ. Ο ΔΟΜ εκτιμά πως το 2022 έχασαν τη ζωή τους σε αυτήν τουλάχιστον 1.417 μετανάστες.

Η γεωγραφική θέση της Ιταλίας την έχει μετατρέψει στον προορισμό αιτούντων άσυλο που προσπαθούν να περάσουν από τη βόρεια Αφρική στην Ευρώπη. Η Ρώμη διαμαρτύρεται για μια δεκαετία για τον αριθμό των αφίξεων. Κατά το υπουργείο Εσωτερικών στη Ρώμη, πάνω από 14.000 μετανάστες έχουν αφιχθεί στη χώρα από την αρχή της χρονιάς, έναντι περίπου 5.300 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και 4.300 το 2021.

Η ιταλική κυβέρνηση κατηγορεί τις ΜΚΟ ότι επιδεινώνουν την κρίση και ενθαρρύνουν τους διακινητές ανθρώπων. Κι αυτό μολονότι στα πλοία των οργανώσεων αναλογεί μάλλον μικρό ποσοστό των ανθρώπων που φθάνουν στις ιταλικές ακτές: οι περισσότεροι διασώζονται από σκάφη της ακτοφυλακής ή του πολεμικού ναυτικού της Ιταλίας.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Σκάνδαλο διαφθοράς συγκλονίζει την NSPA και το ΝΑΤΟ – η σχέση με την Ελλάδα

Μια κρίση εσωτερικής αξιοπιστίας του ΝΑΤΟ φαίνεται να ξεδιπλώνεται μέσα από το σκάνδαλο που συγκλονίζει τον Οργανισμό Υποστήριξης και Προμηθειών (NSPA), με έδρα το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Τα μεταγωγικά της Τουρκικής Αεροπορίας

0
Το άρθρο που ακολουθεί πρωτοδημοσιεύτηκε στην «Πτήση» 55, Ιανουαρίου 2025, τότε με την ευκαιρία για την είδηση περί αγοράς των μεταχειρισμένων C-130J-30 της RAF...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Νοεμβρίου 1967: «Επιχείρηση Γρόνθος», τα γεγονότα της...

16
Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 το Κυπριακό παρέμενε ανοιχτό ζήτημα, καθώς ενώ είχε ανακηρυχθεί το ανεξάρτητο κράτος της Κύπρου, οι διακοινοτικές σχέσεις Ελληνοκυπρίων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να αποδεχθεί τα τετελεσμένα της τουρκικής εισβολής και κατοχής

«Η Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να αποδεχθεί τα τετελεσμένα της τουρκικής εισβολής και κατοχής και καλεί όλα τα κράτη να συνταχθούν με το Διεθνές...

Ο Τραμπ προσφεύγει στα δικαστήρια κατά του BBC

O Πρόεδρος Τραμπ δήλωσε ότι τελικά θα κινηθεί νομικά κατά του BBC για τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάστηκε την ομιλία του σε επεισόδιο...

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Βραζιλίας απέρριψε την έφεση Μπολσονάρου κατά της ποινής φυλάκισης του

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Βραζιλίας απέρριψε επίσημα χθες Παρασκευή την έφεση του πρώην προέδρου Ζαΐρ Μπολσονάρου κατά της ποινής φυλάκισης 27 ετών που του...