To γεγονός ότι κάθε οπλοσύστημα είναι «σύστημα συστημάτων», μια αλυσίδα που τυχόν πρόβλημα σε ένα κρίκο μπορεί να εξελιχθεί σε μείζον πρόβλημα αποδεικνύεται πανηγυρικά τις τελευταίες ημέρες με τις καθηλώσεις, την μια μετά την άλλη, διαφόρων τύπων μαχητικών και άλλων αεροσκαφών.
Το τελευταίο «θύμα» είναι ο στόλος των F-35, αφού η διοίκηση τακτικής αεροπορίας ACC (Air Combat Command) της USAF ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα ότι καθηλώνει το σύνολο των F-35 που διαθέτει, σχεδόν 500 αεροπλάνα, λόγω πιθανών προβλημάτων στα εκτινασσόμενα καθίσματά τους και πιο συγκεκριμένα των μονάδων CAD (Cartridge Actuated Device) που έχουν ενσωματωμένες.
Πρόκειται για τον μηχανισμό –«ρουκέτα», που όταν ενεργοποιείται από τον πιλότο σε περίσταση ανάγκης, εκτινάσσει το κάθισμα από το πιλοτήριο και μάλιστα υπό συνθήκες «Zero-Zero», δηλαδή ακόμη και από μηδενικό ύψος και μηδενική ταχύτητα.
Στην ανακοίνωση της ACC, αναφορικά με τα JSF αναφέρεται ότι από σήμερα οι Πτέρυγες που αξιοποιούν τον τύπο καθηλώνουν τα εναέρια μέσα για ελέγχους λόγω ανησυχιών για την λειτουργική απόδοσή τους σε περίπτωση ενεργοποίησης των μηχανισμών CAD. Επιπλέον, μόνο μετά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και του πόσο εκτεταμένο είναι το πρόβλημα, θα ληφθεί απόφαση για την άρση της καθήλωσης.
Τα F-35 διαθέτουν εκτινασσόμενο κάθισμα Martin Maker αλλά ήδη από την περασμένη εβδομάδα η Αεροπορία του Αμερικανικού Ναυτικού καθήλωσε περίπου 300 εκπαιδευτικά αεροσκάφη για επιθεώρηση των μονάδων CAD στα εκτινασσόμενα καθίσματά τους, πριν αποδεσμευτούν και πάλι για χρήση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, σε εκείνη την περίπτωση ήταν η κατασκευάστρια εταιρία Martin Baker, που προειδοποίησε για πρόβλημα, ενώ αναφέρεται ότι η επιθεώρηση ίσως απαιτεί αφαίρεση του καθίσματος, που λόγω του αριθμού των αεροπλάνων κάνει τη διαδικασία εκτεταμένη.
Η προειδοποίηση φαίνεται ότι επηρεάζει επίσης τα Eurofighter Typhoon αλλά και ορισμένες εκδόσεις των εκπαιδευτικών Hawk.
Δεν είναι ξεκάθαρο πως συνδέονται οι καθηλώσεις του US Navy και της USAF αλλά το πιθανότερο είναι ότι οι μονάδες CAD προέχονται από τον ίδιο υποκατασκευαστή και έχουν χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικά μοντέλα εκτινασσόμενων καθισμάτων.