20.5 C
Athens
Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΈτσι μπορεί να ξεφύγει η κατάσταση για τον Σουλτάνο;

Έτσι μπορεί να ξεφύγει η κατάσταση για τον Σουλτάνο;

- Advertisement -

Πράξη 1η
Η ώρα είναι αρκετά προχωρημένη. Ο επικελευστής από την Πάφο προχωρά προς τα δεξιά της κυπριακής ακταιωρού. Κάπου στο βάθος μπορεί να δει τα φώτα από το μεγάλο πλοίο που ξέρει ότι είναι ένα απλό εμπορικό που μεταφέρει κοντέινερ. Το «Τρυπάνι» είναι κάπου δυτικά, αλλά είναι σίγουρος πως το πλήρωμά του δεν υποφέρει τόσο σε αυτή την κατάσταση θάλασσας όσο αυτός και οι συνάδελφοί του. Η ακταιωρός είναι στα όρια της ικανότητας πλεύσης της, τα μποφόρ σε λίγο θα είναι διψήφια, αλλά οι “Φίλοι” είναι μέσα στην κυπριακή ΑΟΖ, λίγο κύμα δεν θα τους σταματήσει.
Δεξιά και αριστερά της ακταιωρού, μια κορβέτα και μια κανονιοφόρος σκουραίνουν την θάλασσα. Η δουλειά του είναι να μην χάνει αυτά τα δυο πλοία από τα μάτια του. Γι’αυτό δεν αργεί να καταλάβει πως η κανονιοφόρος φαίνεται να μειώνει αργά αλλά σταθερά την απόσταση. Χρειάζεται κλάσματα του δευτερολέπτου για να συνειδητοποιήσει πως το “σταθερά” ισχύει, αλλά το “αργά” έχει γίνει “γρήγορα”. Ο κυβερνήτης τον φωνάζει μέσα, και μαζί με το πλήρωμα γέφυρας ακούν τους “Φίλους” να απαιτούν την άμεση απομάκρυνση από τα… δικά τους ύδατα. Από το στόμα του βγαίνουν… γαλλικά, αυτά που σκέφτονται όλοι.
Η απόσταση μειώνεται κι άλλο, ο κυβερνήτης ζητά όλοι να είναι σε επιφυλακή, δεν ξεχνά την ιστορία του Γαύδος. Ποτέ δεν ξέρεις… Το “φιλικό” πλοίο πλησιάζει επικίνδυνα και έχει πέντε ή έξι φορές το μέγεθός του. Ο κυβερνήτης ζητά να ανάψει ο προβολέας και κάνει σήματα. Το “φιλικό” πλοίο πλησιάζει ταχύτατα, σηκώνοντας αφρούς. Παίρνει απόφαση σε κλάσματα δευτερολέπτου και αλλάζει πορεία. Φεύ, το “φιλικό” πλοίο εμβολίζει το ελληνικό λίγα μέτρα πριν την πρύμνη…

Πράξη 3η
Το Περιπολικό κάνει βίαιους κλειστούς ελιγμούς προκειμένου να αποφύγει το σφοδρό πυρ από το πρωραίο πυροβόλο της τουρκικής κανονιοφόρου. Βλήματα προσκρούουν στην πλώρη, στα δεξιά πλευρά, στην πρύμνη. Ο σημαιοφόρος στέλνει τα τελευταία σήματα, και ετοιμάζεται να ζητήσει από το πλήρωμα να εγκαταλείψουν το πλοίο, όταν το σκοτάδι της νύχτας σκίζεται από την σφοδρή έκρηξη. Η κανονιοφόρος που τους καταδίωκε εδώ και πέντε λεπτά, μετά την αποτυχημένη προσπαθεία τους να περισυνέλεξουν τους ναυαγούς της ακταιωρού, έχει εξαφανιστεί σε ένα μείγμα φωτιάς και καπνών.
Πράξη 6η
Στο Κέντρο πληροφοριών μάχης της φρεγάτας S τα ραντάρ επιβεβαιώνουν το απευθείας πλήγμα στη κανονιοφόρο. Η επιβεβαίωση έρχεται ταυτόχρονα από το περιπολικό, το οποίο ταυτόχρονα ζητά βοήθεια γιατί έχει χάσει τις μηχανές και μπάζει νερά, βυθίζεται. Ο εκτελών χρέη κυβερνήτη μιλά για νεκρούς και τραυματίες. Ο κυβερνήτης της φρεγάτας διατάζει αλλαγή πορεία και πλεύση παση δυνάμει προς το σημείο ξέροντας πως αυτή ίσως είναι η τελευταία του απόφαση. Αλλά οι διαταγές είναι διαταγές…

Πράξη 10η
Πάνω στην MEKO επικρατεί πανζουρλισμός. Το πλοίο αναγκάζεται να πλεύσει με μέγιστη ταχύτητα ανατολικά του “Τρυπανιού”. Οι ντιζελοκινητήρες πραγματικά ουρλιάζουν κάτω από το κατάστρωμα. Οι διαταγές πλέον φτάνουν δύσκολα, το πλοίο επιχειρεί σε συνθήκες απόλυτου ηλεκτρονικού πολέμου. Στα ραντάρ οι ψευδοστόχοι είναι περισσότεροι από τα κύματα, αλλά οι Έλληνες δεν πρέπει να πλησιάσουν το “Τρυπάνι”. Μέσα του βλαστημάει την βλακεία του κυβερνήτη της κανονιοφόρου. Στο ραντάρ έχει το στίγμα της Kortenaer, όσα παράσιτα και να δημιουργήσουν οι Έλληνες και οι φίλοι τους, ξέρει τον στόχο του. Στα 35 μίλια κι ενώ τα μποφόρ κλυδωνίζουν το πλοίο, δίνει εντολή να φύγει ο πρώτος Harpoon… ο δεύτερος δεν θα φύγει ποτέ. Μια έκρηξη κόβει το πλοίο στην μέση…
Πράξη 9η
Το 214HN είχε μείνει ακίνητο για 30 ώρες δίπλα στο βράχο. Παρόλα αυτά ο κυβερνήτης του γνωρίζει πολύ καλά τι συμβαίνει στην επιφάνεια. Οι διαταγές του είναι σαφείς. Τίποτε δεν πρέπει να πλησιάσει την μικρή ομάδα κάλυψης. Το τίποτα σημαίνει πως η SUT λίγα λεπτά μετά χτυπά την ΜΕΚΟ λίγο μπροστά από το μηχανοστάσιο. Δεν θα χρειαστεί δεύτερη, συνεπώς η δεύτερη χτυπά την Perry ακριβώς στο κέντρο. Αν το έβλεπε, θα έλεγε “διάνα”…
Πράξη 15η
Ο αρχιπλοίαρχος γνωρίζει πως οι Έλληνες δεν μπορούν να απειλήσουν τα αεροσκάφη ΑΦΝΣ και τα Seahawk. Όταν οι “κυνηγοί” αναφέρουν πως η θαλάσσια περιοχή μπροστά του είναι «καθαρή» από υποβρύχια, σπεύδει να κυνηγήσει την μικρή ελληνική ομάδα. Οι φρεγάτες του, όσες απέμειναν, δεν μπορούν να συγκριθούν με την παλαιά S και μερικές πυραυλάκατους. Από την στιγμή που τα 214 έχουν φύγει, πρέπει να επιτεθεί στην αρμάδα πριν ξημερώσει.
Πράξη 14η
Ξημερώνει. Ο πλωτάρχης δεν είναι ανόητος, ούτε άσχετος. Εκπαιδευόταν γιαυτό όλη του την ζωή. Και κάπου μέσα του έτσι το βλέπει τώρα. Από την στιγμή που το πλοίο του επιβίωσε της νυχτερινής μάχης, δεν θα θέσει άλλο σε κίνδυνο την μικρή αρμάδα. Σπεύδει ολοταχώς προς τις κυπριακές ακτές, σύμφωνα με το σχέδιο. Σε λίγο θα μπει στην προστασία των κυπριακών Buk και Exocet.

Παράκτια πυροβολαρχία MM40 Exocet

Πράξη 18η
Η δεύτερη ομάδα φρεγατών του ΠΝ απέχει μόλις 70 μίλια από το “Τρυπάνι”. Το πως έφτασε εκεί δεν το κατάλαβε κανείς. Ίσως γιατί κανείς δεν είδε την ομάδα, πριν αυτή συγκροτηθεί κάπου ανατολικά της Γαύδου, 24 ώρες πριν. Ίσως γιατί οι πληροφορίες για την τακτική κατάσταση στην περιοχή φτάνει “μαγικά” από τους πραγματικούς συμμάχους. Ξημερώνει, και ο στόλος των “άλλων” κινείται προς Κύπρο, προσπαθώντας να απαντήσει στις απώλειες των προηγούμενων ωρών. Τίποτα δεν μεταδίδεται, μόνο παθητικά μέσα σαρώνουν τον ορίζοντα, και οι πληροφορίες φτάνουν κρυπτογραφημένα. Όλες οι πληροφορίες της στρατηγικής κατάστασης φτάνουν μέσω δορυφόρου. Την ίδια ώρα, κάπου στα βορειοανατολικά ένα CN-235 είχε μια τυχαία συνάντηση με έναν ΑΙΜ-120. Η ομάδα των φρεγατών θα μείνει για την ώρα αφανής…
Exocet MM40

Πράξη 21η
Τα τελευταία πλοία ζεσταίνουν τις μηχανές τους στον Ναύσταθμο της . Πριν από αυτό ΑΝΚΑ σάρωναν τα ελληνικά νησιά για αγκιστρωμένες πυραυλακάτους. Σε μια συνδυασμένη κίνηση, 5 από αυτά τα εξαιρετικά UAV κατέπεσαν όλα, με διαφορά δευτερολέπτων το ένα από το άλλο, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ίσως να φταίει ο κακός καιρός, ίσως κάποιοι SA-8B ή και κάποιοι HAWK, ίσως το ότι μπήκαν εντός του ελληνικού εναερίου χώρου. Το θέμα είναι πως ο υποναύαρχος δεν γνωρίζει που κρύβονται οι πυραυλάκατοι. Έρχονται νέες διαταγές, τα πλοία θα παραμείνουν στους ναυστάθμους, σε πολεμική ετοιμότητα, αλλά δεν θα βγουν στο Αιγαίο. Ποτέ του δεν θα μάθει ότι λίγα από τα πλοία του θα έβγαιναν αλώβητα στην ανοιχτή θάλασσα, καθώς κάποιοι Block III ήταν έτοιμοι να βάλουν γκολ από τα αποδυτήρια…
Πράξη 58η
Στο υπουργικό συμβούλιο επικρατεί νεκρική σιγή. Ούτε οι μισοί υπουργοί δεν έχουν εμφανιστεί, δεν έφτασαν ποτέ στο πολυτελές προεδρικό μέγαρο. Τα μέσα μεταδίδουν συνεχώς για τις αποφάσεις των ΗΠΑ και Γαλλίας να στείλουν άμεσα τον Στόλο τους στην περιοχή, προκειμένου να προστατεύσουν την κυπριακή ΑΟΖ από εντάσεις. Οι Ένοπλες Δυνάμεις των “Φίλων” είναι σε απίστευτο βαθμό ετοιμότητας, αλλά το ίδιο και οι Έλληνες και οι Κύπριοι. Αν πάνε σε πόλεμο, το πρώτο πλήγμα θα πάει στο κενό, και πλέον όλα παίζονται. Ο στόλος είναι κατά 75% εγκλωβισμένος και θα πρέπει να δώσει μάχη να βγει στην θάλασσα, τα περισσότερα υποβρύχια είναι στοχοποιημένα. Η ελληνικά αεράμυνα πανέτοιμη, και η επιστράτευση στα σύνορα και τα νησιά έχει ολοκληρωθεί σύμφωνα με τον αρχηγό της υπηρεσίας πληροφοριών, τουλάχιστον 40 τάγματα προκάλυψης των Ελλήνων έχουν πλέον 95-98% πληρότητα. Οι απώλειες της χτεσινής νύχτας ήταν βαριές. Η εισήγηση διακόπτεται από ένα άνοιγμα πόρτας, την εισβολή του υψηλόβαθμου στρατιωτικού που ανερυθρίαστα αφήνει την έτοιμη επιστολή παραίτησης μπροστά στον Πρόεδρο. Κι ένα στυλό για να υπογράψει ο τελευταίος…
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο είναι προϊόν μιας φανταστικής ιστορίας, ένα “σενάριο”. Τυχόν ομοιότητες με την πραγματικότητα είναι τελείως συμπτωματικές.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 1910: Η πρώτη απονήωση στην ιστορία,...

1
O αεροπόρος Γιουτζήν Μπάρτον Έλι (Eugene B. Ely), πραγματοποιεί την πρώτη στον κόσμο απονήωση, από το διαμορφωμένο κατάστρωμα του αμερικανικού ελαφρού καταδρομικού USS Birmingham,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αιγαίο χωρίς πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού, γίνεται;

Εντύπωση προξένησαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στις 6 Νοεμβρίου, όπου είπε τα εξής, μιλώντας -και- για το...

Γερμανία: Το (νέο και μεγάλο) γερμανικό πρόβλημα

Το τελευταίο βιβλίο του Βόλφγκανγκ Μύνχαου με τον σαφή τίτλο «Καπούτ. Το τέλος του γερμανικού θαύματος», κυκλοφόρησε συμπτωματικά την ημέρα της διάλυσης του κυβερνητικού...