35.3 C
Athens
Δευτέρα, 28 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗJunkers Ju-488: το... παραλίγο νέο βομβαρδιστικό μεγάλης εμβέλειας

Junkers Ju-488: το… παραλίγο νέο βομβαρδιστικό μεγάλης εμβέλειας

- Advertisement -

Το Σεπτέμβριο του 1943, το τεχνικό γραφείο του Υπουργείου Αεροπορίας του Ράϊχ ήρθε σε συμφωνία με τη Junkers για δέκα πρωτότυπα ενός αεροσκάφους ιδανικού για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Το αποτέλεσμα θα ήταν ένα βαρύ βομβαρδιστικό τριμελούς πληρώματος, εφοδιασμένο με τέσσερις κινητήρες BMW 801 ή 802, μήκους 23,24 μέτρων και ανοίγματος πτερών 31,23. Θα έφερε δύο πυργίσκους (ραχιαίο και ουραίο) διπλών πυροβόλων MG 151 και MG 131 αντιστοίχως, ενώ θα μπορούσε να πετάει για 4.500 χλμ. με μέγιστη ταχύτητα τα 690 χλμ. την ώρα και με φορτίο βομβών συνολικού βάρους πέντε τόνων.

Συναρμολόγηση της ατράκτου στο εργοστάσιο Latécoère της Τουλούζης της Γαλλίας

Ως σημείο αφετηρίας η εταιρεία επέλεξε το, ήδη εγκεκριμένο για παραγωγή, Junkers Ju-188T.1, ο σκελετός του οποίου ήταν πολλά υποσχόμενος για το νέο project. Για τις πτέρυγες, την άτρακτο, το σύστημα προσγείωσης και τους κινητήρες θα χρησιμοποιούνταν τα Junkers Ju-88, 188, 288 και 388 αντιστοίχως. Έτσι, η συναρμολόγηση των κομματιών θα γινόταν χωρίς δυσκολίες ή επιπρόσθετες δαπάνες εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού.

Συναρμολόγηση των πτερύγων του δευτέρου πρωτοτύπου V402

Ό,τι επρόκειτο να κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από το μηδέν θα ήταν τα εσωτερικά σημεία των πτερύγων καθώς και κάποια τμήματα στο κέντρο της ατράκτου. Η συναρμολόγηση των δύο πρώτων πρωτοτύπων Ju 488 V401 kai V402 ξεκίνησε ένα χρόνο αργότερα, το Σεπτέμβριο του 1944. Περίπου την ίδια περίοδο, το Υπουργείο Αεροπορίας ενέκρινε την παραγωγή νέων κινητήρων από τους αρχικώς προγραμματισμένους να τοποθετηθούν. Αυτό σήμαινε πως στα επόμενα πρωτότυπα Ju 488 V3, V4, V5 και V6 θα προσαρμοζόταν νέα άτρακτος.

Η ολοσχερής καταστροφή του πρώτου πρωτοτύπου V401 μετά το σαμποτάζ.

Για λόγους όμως σαμποτάζ και παρατεταμένων συμμαχικών βομβαρδισμών, η συναρμολόγηση των δύο πρώτων πρωτοτύπων δεν ολοκληρώθηκε ποτέ· και ενώ η κατασκευή των τεσσάρων επομένων, που είχαν επανασχεδιαστεί για τους Jumo-922A/B-3 (24 κυλίνδρων και δύναμης 2.500 ίππων), είχε προχωρήσει αρκετά, το αποτέλεσμα δεν ήταν διαφορετικό. Τελικώς, το υπουργείο διέταξε την πλήρη παύση του προγράμματος το Νοέμβριο του 1944.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

7 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Είναι το Rafale για την ΠΑ ότι το F-15EX για τη USAF;

Η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) και η Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών (USAF) αποτελούν δύο δυνάμεις με διαφορετικές αποστολές, γεωγραφικές απαιτήσεις και στρατηγικές προτεραιότητες. Παρά τις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Το νέο “επεισόδιο” εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, αναβάθμιση σε στάδια και...

27
Το Πολεμικό Ναυτικό προχωρά όπως όλα δείχνουν - μετά από παλινωδίες, καθυστερήσεις, αναβολές που φτάνουν στα σχεδόν 20 έτη - στον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Ιουλίου 1809: Μάχη της Ταλαβέρα, ήττα των...

2
Περίπου 20.000 Βρετανοί και 35.000 Ισπανοί υπό τον στρατηγό Άρθουρ Γουέλσλι συγκρούονται με 46.000 Γάλλους στην Ταλαβέρα ντε λα Ρέϋνα, νοτιοδυτικά της Μαδρίτης. Πρόκειται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Northrop XB-35: “Mπαμπάς” του Β-2 Spirit και “παππούς” του B-21 Raider

Το Northrop XB-35 υπήρξε ένα από τα πιο πρωτοποριακά αεροσκάφη που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενσαρκώνοντας την ιδέα της «ιπτάμενης...

North American F-107 Ultra Sabre, το αεροσκάφος που ηττήθηκε από το F-105 Thunderchief

Το North American F-107 Ultra Sabre ήταν ένα μαχητικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1950 από την North American Aviation για την Πολεμική...

IAI Lavi, η ιστορία ενός μαχητικού που θα κόντραρε το F-16

Το μαχητικό αεροσκάφος Lavi, ένα πρόγραμμα της ισραηλινής αεροπορικής βιομηχανίας, αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες σελίδες της. Σχεδιασμένο για να ανταποκριθεί στις μοναδικές...