Πολύπλευρη αλλά πλέον και πολυάριθμη από πλευράς σκαφών, φαίνεται να είναι η ιταλική δραστηριότητα τους τελευταίους μήνες, στην ευρύτερη περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού.
Σύμφωνα λοιπόν με το ιαπωνικό Υπουργείο Εξωτερικών, από τα τέλη Αυγούστου έως τις αρχές Σεπτεμβρίου, το πολεμικό κλάσης PPA, ITS Raimondo Montecuccoli, διεξήγαγε δραστηριότητες επιτήρησης θαλάσσιων δραστηριοτήτων της Βόρειας Κορέας, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών από πλοίο σε πλοίο, κάτι που απαγορεύεται σύμφωνα με τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών. Ήταν η πρώτη φορά για την Ιταλία που συμμετείχε σε αντίστοιχη επιχειρησιακή δραστηριότητα στην περιοχή.
Αντιστοίχως την περίοδο 8-11 Σεπτεμβρίου 2024, το ιταλικό Ναυτικό συμμετείχε σε κοινή εκπαιδευτική δραστηριότητα μαζί με την αυστραλιανή Αεροπορία και το αμερικανικό Ναυτικό, με αντικείμενο την εξασφάλιση της ελεύθερης διέλευσης σκαφών στην περιοχή της Νότιας Σινικής Θάλασσας. Εκτός από το ITS Raimondo Montecuccoli, το παρόν έδωσαν από ιταλικής πλευράς το αεροπλανοφόρο και ναυαρχίδα του ιταλικού Ναυτικού, ITS Cavour, καθώς και η ανθυποβρυχιακή φρεγάτα ITS Alpino, κλάσης FREMM.
RIMPAC…διαρκείας
Οι Ιταλοί βρίσκονται στην περιοχή αρκετό καιρό και συγκεκριμένα από τον Ιούνιο, όταν και ξεκίνησε η πολυεθνική άσκηση RIMPAC 2024 στην θαλάσσια περιοχή της Χαβάης. Εκεί συμμετείχαν πάλι με το ITS Raimondo Montecuccoli, κάτι που δείχνει πως εμπιστεύονται τα πλοία της κλάσης PPA (το συγκεκριμένο είναι διαμόρφωσης οπλισμού/εξοπλισμού Light+). Άλλωστε με 5.800 τόνους εκτόπισμα, 143 μέτρα μήκος, αυτονομία 5.000 ναυτικών μιλίων, σύγχρονο οπλισμό και εξοπλισμό, το σκάφος πληροί τις προϋποθέσεις για μακρινές ωκεάνιες επιχειρήσεις.
RIMPAC 2024: Βολές NSM στη μεγαλύτερη ναυτική άσκηση του πλανήτη (φωτογραφίες και βίντεο)
Η πέραν των τεσσάρων μηνών παραμονή του ιταλικού Ναυτικού σε απομακρυσμένα θέατρα καταδεικνύει τις ευρύτερες διεθνείς φιλοδοξίες της Ιταλίας, η οποία μάλλον αισθάνεται ”περιορισμένη” σε μια μικρή θάλασσα όπως η Μεσόγειος. Όπου η επίδειξη σημαίας σε περιοχές που απέχουν χιλιάδες μίλια από το μητροπολιτικό χώρο, αποτελεί, πέρα από καταγραφή ισχύος, και διαφήμιση ναυτικής τεχνολογίας.
Και βέβαια η Ιταλία έχει ένα εκτεταμένο ναυπηγικό πρόγραμμα που τρέχει εδώ και χρόνια με αποτέλεσμα την σχεδόν ολοκληρωτική ανανέωση του στόλου της, ενώ αναμένονται και νέες ναυπηγήσεις, όπως τα υποβρύχια U-212 NFS και τα αντιτορπιλικά DDX.