11 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑAir LORA, ο νέος ισραηλινός βαλλιστικός πύραυλος για F-16 - γιατί όχι...

Air LORA, ο νέος ισραηλινός βαλλιστικός πύραυλος για F-16 – γιατί όχι και τα ελληνικά;

- Advertisement -

Στην αποκάλυψη μιας μέχρι σήμερα ”μυστικής” έκδοσης του γνωστού βαλλιστικού βλήματος LORA (LOng Range Artillery), προχώρησε το Ισραήλ, με την παρουσίαση της στην αεροπορική έκθεση ILA24 που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο Βερολίνο. Το αεροεκτοξευόμενο λοιπόν Air LORA, όπως ονομάζεται, έρχεται να συμπληρώσει το ήδη εντυπωσιακό οπλοστάσιο αέρος-εδάφους της Ισραηλινής Αεροπορίας, προσδίδοντας νέες δυνατότητες προσβολής, ειδικά κατά δύσκολων και προστατευμένων στόχων, όπως υπόγειες εγκαταστάσεις, κέντρα διοίκησης κ.τ.λ.

Πηγή: @GarethJennings3

Η κατασκευάστρια εταιρεία IAI το περιγράφει ως ένα υπερηχητικό όπλο ακριβείας και μακράς εμβέλειας, και επί της ουσίας είναι ένας βαλλιστικός πύραυλος μικρού βεληνεκούς (Short Range Ballistic Missile, SRBM), με Circular Error Probability μικρότερο των 10 μέτρων. To βεληνεκές πάντως δεν αποκαλύπτεται, αλλά πρέπει να υπολογίζεται αρκετά πάνω των 500 χιλιομέτρων. Άλλωστε η επίγεια έκδοση δηλώνεται από την IAI με εμβέλεια έως 430 χιλιόμετρα, οπότε η εξαπόλυση από μαχητικό σε μεγάλο υψόμετρο, δίνει εξ ορισμού περισσότερες δυνατότητες.

Ακόμη, η δυνατότητά του για κάθετη προσβολή του στόχου με υπερηχητικές ταχύτητες στην τερματική φάση, το καθιστά αν όχι μη ανασχέσιμο, σίγουρα όμως πολύ δύσκολα αντιμετωπίσιμο από τις αντίπαλες αεράμυνες.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Κάτι «ψήνεται» γύρω από τον βαλλιστικό πύραυλο LORA στον Ελληνικό Στρατό!

Ομοιότητες αλλά και διαφορές με το επίγειο μοντέλο

Αν και η γενική διαμόρφωση του βλήματος είναι ίδια, υπάρχουν ορισμένα σημεία που το διαφοροποιούν από τη επίγεια εκτοξευόμενη έκδοση. Σύμφωνα λοιπόν με την παρουσίαση της IAI, το Air LORA μπορεί να εμπλέξει στόχους ευκαιρίας, δηλαδή που ενδέχεται να προκύψουν κατά τη διάρκεια μιας αποστολής. Αυτό σημαίνει πως το βλήμα δέχεται δεδομένα στοχοποίησης όσο είναι προσαρτημένο στον πυλώνα του αεροσκάφους. Μάλιστα η ακριβής διατύπωση ”Targets flexibility – can be defined during flight”, ίσως δείχνει πως η μετάδοση δεδομένων μπορεί να γίνει και μετά την εξαπόλυση από αεροσκάφος.

Από τις δοκιμές του Air LORA, πηγή iai.co.il

Επίσης πλέον υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφορετικών τύπων κεφαλής όπως διατρητικής, γενικής χρήσης και εκτόνωσης θραυσμάτων, ώστε να ανταποκρίνεται σε μια σειρά διαφορετικών επιχειρησιακών απαιτήσεων. Η κατεύθυση του βλήματος γίνεται μέσω GPS/INS, οπότε μπορεί να δράσει ακόμη και σε περιβάλλον έντονων παρεμβολών.

Tο Air LORA μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως stand-alone φορτίο με τα στοιχεία πτήσης φορτωμένα από πριν, μη απαιτώντας διασύνδεση με τον υπολογιστή αποστολής του αεροσκάφους, όσο και πλήρως διασυνδεδεμένο, οπότε είναι συμβατό και με δυτικά και με “ανατολικά” αεροσκάφη. 

Αυτό θυμίζει την διαδικασία που ακολούθησε και το αντίστοιχο αλλά σαφώς μικρότερο βλήμα της Rafael, το Rampage, που πλέον είναι πιστοποιημένο για χρήση από τα Mig-29k του Ινδικού Ναυτικού. Αυτό έχει επαναληφθεί όπως έχουμε δει και στον πόλεμο της Ουκρανίας, με δυτικού τύπου βλήματα να εξαπολύονται, υπό προϋποθέσεις βέβαια, από αεροσκάφη σοβιετικής τεχνολογίας. Η IAI πάντως στο διαφημιστικό της βίντεο, εμφανίζει ήδη τρία αεροσκάφη ως φορείς του όπλου, το ναυτικής συνεργασίας P-8 Poseidon (επίσης σε υπηρεσία με τα Ινδικά χρώματα), το F-15 και εδώ είναι κατά την προσωπική μας άποψη η έκπληξη, το F-16, που κάνει μάλιστα και τις δοκιμαστικές αφέσεις.

Η έκπληξη έγκειται στο γεγονός πως πριν από 27 χρόνια, η Τουρκική Αεροπορία επέλεγε το κατασκευής Rafael, βλήμα πλεύσης Popeye (AGM-142 Have Nap κατά USAF), σε μια συμφωνία συμπαραγωγής ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων, για να εξοπλίσει τα μαχητικά της αεροσκάφη. Tότε είχε δηλωθεί αδυναμία πιστοποίησης στα τουρκικά F-16 λόγω όγκου και βάρους του βλήματος (4,82 μέτρα μήκος, 533 χιλιοστά διάμετρος και 1,36 τόνους βάρος), κάτι που δεν επέτρεπε να φορτωθεί στις θέσεις ανάρτησης 4 και 6 (μπορούσε όμως να αναρτηθεί το ελαφρύτερο Popeye II, των 1.125 κιλών).

Το LORA λοιπόν, στην επίγεια έκδοσή του με 5,2 μέτρα μήκος, 624 χιλ. διάμετρο και 1,6 τόνους βάρος (εκ των οποίων τα 600 κιλά αφορούν την πολεμική κεφαλή), είναι σημαντικά μεγαλύτερο, επομένως η τοποθέτησή του στα ισραηλινά F-16, ενδεχομένως αφορά όντως τις θέσεις 4 και 6 που όμως πλέον είναι πιστοποιημένες για τις ισραηλινής κατασκευής εξωτερικές δεξαμενές μεγάλης χωρητικότητας καυσίμου 600 γαλονιών, συνολικού βάρους 2,04 τόνων περίπου.

Διάγραμμα φόρτων και βάρους για αεροσκάφος F-16

Δεν είναι γνωστό αν απαιτήθηκαν δομικές ενισχύσεις γι’ αυτή τη διαδικασία ή και αλλαγές στο φάκελο πτήσης. Θυμίζουμε πάντως, πως τα ελληνικά αεροσκάφη της έκδοσης Block 52+ και Advanced, είναι πιστοποιημένα για τη μεταφορά των δεξαμενών αυτών. Οπότε αμέσως εμφανίζεται και συμβατότητα με τον ελληνικό αεροπορικό στόλο κάτι που θα συζητήσουμε στη συνέχεια.

F-16 της Π.Α με δεξαμενές 600 γαλονιών

Λύση για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις

Είναι γεγονός πως το οπλοστάσιο προσβολής στόχων εδάφους της Ελληνικής Αεροπορίας, αλλά και των άλλων Κλάδων, έχει δραματική ανάγκη βελτίωσης και εμπλουτισμού με νέες δυνατότητες, ειδικά δε με τις αεράμυνες πλέον να εξελίσσονται πλέον και να επιτυγχάνουν υψηλούς βαθμούς ολοκλήρωσης σε όλα τα επίπεδα. Ειδικά δε για την Τουρκική αεράμυνα, όπου η προσθήκη των συστημάτων S-400, όσο και των εγχώρια κατασκευασμένων αντιαεροπορικών συστημάτων Hisar/Siper, απαιτεί εξεύρεση νέων βλημάτων, ικανών να τη διαπεράσουν.

ΑΠΟΨΗ: Αγοράζοντας βαλλιστικούς πυραύλους LORA από το Ισραήλ αντί για F-35! (ΜΕΡΟΣ Γ’, Στρατηγική Κρούση)

Έτσι το LORA σε όλες τις παραλλαγές του, θα μπορούσε να αποτελέσει μια πολύτιμη προσθήκη για εμάς και μάλιστα σε διακλαδική βάση, με την υιοθέτησή του τόσο από τον Ε.Σ και την Π.Α. όσο και από το Π.Ν. Άλλωστε έχουν ήδη γίνει σχετικές δοκιμές εξαπόλυσης του από θαλάσσια πλατφόρμα, αποδεικνύοντας το εφικτό της διαδικασίας.

Σε μια τέτοια περίπτωση, πέραν των οικονομιών κλίμακας, θα μπορούσαν να ζητηθούν και βιομηχανικής φύσεως συνεργασίες, ώστε το LORA να αποτελέσει τη βάση για ένα λεγόμενο ”εθνικό” βλήμα. Το οποίο θα έχει μεγάλη εμβέλεια, θα μπορεί να εξαπολυθεί από “κάθε μέσο και σημείο” και να πλήξει σε μεγάλο βάθος, με σημαντική ακρίβεια και καταστροφικότητα.

Το εφικτό της φιλοσοφίας αυτής, δηλαδή μια υιοθέτηση σχεδίου και μετά να ακολουθεί εγχώρια παραγωγή και διακλαδική ανάπτυξη, μας το θυμίζει καθημερινά η Τουρκία τα τελευταία 30 χρόνια: απολαμβάνοντας πλέον σημαντική αυτονομία στον σχεδιασμό και την παραγωγή βλημάτων κάθε είδους, όχι μόνο για τις δικές της ανάγκες, αλλά και για εξαγωγές.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

22 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσα Textron Aerosonde UAS παίρνουμε δωρεάν και πώς συνδυάζονται με τα M1117

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη Textron Aerosonde που όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τις ΗΠΑ, εγκρίνονται για πώληση στην Ελλάδα, θα είναι μια σημαντική προσθήκη στις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Βορειοκορεάτες στο Κούρσκ, χωρίς πολεμική εμπειρία αλλά με καλή τακτική

0
Με πληροφορίες από την ουκρανική ιστοσελίδα Kyiv IndependentΗ συμμετοχή της Βόρειας Κορέας στο Ουκρανικό έχει αποκαλυφθεί πρόσφατα με αναφορές σε περίπου 12.000 Βορειοκορεάτες που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Δεκεμβρίου 1940: Μάχη της Χειμάρρας, νίκη στην...

0
O Ελληνικός Στρατός (ΙΙΙ Μεραρχία Πεζικού) κινείται κατά της πόλης της Χειμάρρας στη Βόρεια Ήπειρο, εναντίον της οποίας επιδράμει με αιχμή το 3/40 Σύνταγμα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πως το πρόγραμμα του μαχητικού Kaan τροφοδοτεί την τουρκική αμυντική βιομηχανία;

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ένα άρθρο του site turkishdefencenews.com σχετικά με το πως γίνεται η κατανομή της χρηματοδότησης εντός της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, για την...

Gladius, συνδυασμός αναγνώρισης και μάχης με μη επανδρωμένα για τον Πολωνικό Στρατό

Η ανακοίνωση για την προμήθεια μη επανδρωμένων αεροσκαφών Aerosonde από τις ΗΠΑ για τον ελληνικό Στρατό και με προσαρμογή τους πάνω στα τροχοφόρα τεθωρακισμένα...

Περισσότεροι πύραυλοι Hellfire για την Αίγυπτο – τι πληρώνει

Η αμερικανική κυβέρνηση έχει εγκρίνει την πιθανή πώληση 2.183 πυραύλων AGM-114R Hellfire στην Αίγυπτο, με ανώτατο εκτιμώμενο κόστος τα 630 εκατ. δολάρια. Ο πύραυλος...