24.7 C
Athens
Σάββατο, 3 Μαΐου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΙσραήλ και Λίβανος ξεκίνησαν τη συζήτηση για θαλάσσια σύνορα, το φυσικό αέριο...

Ισραήλ και Λίβανος ξεκίνησαν τη συζήτηση για θαλάσσια σύνορα, το φυσικό αέριο στο επίκεντρο

- Advertisement -

Ο Λίβανος και το Ισραήλ επανεκκίνησαν χθες έμμεσες συνομιλίες υπό την αιγίδα της Ουάσινγκτον για την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων τους, μετά από μήνες καθυστέρησης λόγω διαφωνιών για την διαφιλονικούμενη περιοχή, σύμφωνα με το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων του Λιβάνου.

Χθες βράδυ, στο τέλος μιας πεντάωρης συνάντησης μεταξύ των αντιπροσωπειών του Λιβάνου και του Ισραήλ, η Βηρυτός ωστόσο φάνηκε να ανεβάζει τους τόνους, αρνούμενη ότι η Ουάσινγκτον μπορεί να επιβάλλει «προϋποθέσεις» σχετικά με το μέγεθος της διαφιλονικούμενης ζώνης.

Αργά το βράδυ, το ANI μετέδωσε το τέλος της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε «με άκρα μυστικότητα και μακριά από τα μέσα ενημέρωσης». «Η λιβανέζικη πλευρά επέμεινε στα δικαιώματα που έχει στα θαλάσσια σύνορά της», ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων. Τεχνικά σε πόλεμο, τα δύο γειτονικά κράτη ξεκίνησαν έμμεσες συνομιλίες τον Οκτώβριο με την μεσολάβηση του ΟΗΕ και των ΗΠΑ, αλλά η διαδικασία εκτροχιάστηκε στα τέλη Νοεμβρίου.

Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν αρχικά σε μια έκταση 860 τετραγωνικών χιλιομέτρων, σύμφωνα με έναν χάρτη που καταχωρήθηκε στον ΟΗΕ από τον Λίβανο το 2011, που τώρα θεωρείται από τη Βηρυτό εσφαλμένος. Ο Λίβανος διεκδικεί τώρα μια επιπλέον έκταση 1.430 τετραγωνικών χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει αποθέματα φυσικού αερίου στο πεδίο Καρίς, που έχει ήδη ανατεθεί από το Ισραήλ σε μια ελληνική εταιρεία.

Σε μια ανακοίνωσή της, η λιβανέζικη προεδρία ισχυρίστηκε ότι η αμερικανική διαμεσολάβηση ήθελε οι διαπραγματεύσεις να επικεντρωθούν στους χάρτες του Ισραήλ και του Λιβάνου «καταχωρημένοι στον ΟΗΕ, δηλαδή στην περιοχή των 860 km2». «Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πρόταση του Λιβάνου και την αρχή των διαπραγματεύσεων χωρίς προϋποθέσεις», δήλωσε η προεδρία.

Ο πρόεδρος Μισέλ Αούν «έδωσε τις οδηγίες του στην (λιβανέζικη) αντιπροσωπεία έτσι ώστε η συνέχιση των διαπραγματεύσεων να μην πραγματοποιηθεί με βάση προϋποθέσεις», υπογράμμισε η προεδρία. Ο αρχηγός του κράτους θεωρεί ότι «το διεθνές δίκαιο παραμένει η βάση για τη διασφάλιση της συνέχισης των διαπραγματεύσεων και για την εξεύρεση μιας δίκαιης λύσης που επιθυμεί ο Λίβανος».

Για την τροποποίηση του χάρτη του 2011, οι αρχές του Λιβάνου πρέπει να κοινοποιήσουν στον ΟΗΕ τις νέες συντεταγμένες που έχουν ορίσει. Ωστόσο, το επίσημο διάταγμα για την αλλαγή των συνόρων δεν έχει ακόμη υπογραφεί από τον πρόεδρο. «Δεν θα δεχτούμε τη γραμμή που προτείνουν και δεν θα δεχτούν τη δική μας. Επομένως, θα δούμε τι θα προτείνει ο διαμεσολαβητής», ανέφερε μια πηγή της λιβανέζικης προεδρίας νωρίτερα το πρωί της Τρίτης, μιλώντας υπό τον όρο να μην κατανομαστεί.

Ο Λίβανος επιμένει στον «τεχνικό» και όχι πολιτικό χαρακτήρα των συζητήσεων με το Ισραήλ, επιμένοντας ότι είναι «έμμεσες» διαπραγματεύσεις, δηλαδή ότι οι δύο αντιπροσωπείες επικοινωνούν μόνο μέσω του Αμερικανού διαμεσολαβητή, ακόμη και αν βρίσκονται στην ίδια αίθουσα.

Η διαδικασία είναι ζωτικής σημασίας για τον πτωχευμένο Λίβανο: θα διευκόλυνε την εξερεύνηση υδρογονανθράκων στην Μεσόγειο, σε μια περίοδο που οι αρχές βασίζονται σε πιθανά αποθέματα υδρογονανθράκων για να εμποδίσουν την οικονομική κατάρρευση.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι ολλανδικές φρεγάτες ASWF θα κατασκευαστούν στη Ρουμανία, μια ακόμη χαμένη ευκαιρία για την Ελλάδα

Η πρόσφατη αποκάλυψη ότι η ρουμανική ναυπηγική βιομηχανία θα αναλάβει την κατασκευή έξι προηγμένων φρεγατών ανθυποβρυχιακού πολέμου (Anti-Submarine Warfare Frigates - ASWF), για τα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ερντογάν-Μελόνι, ιταλοτουρκικός αρραβώνας με επίκεντρο την άμυνα

19
Ολοκληρώθηκε χθες η 4η διακυβερνητική σύνοδος Τουρκίας-Ιταλίας στη Ρώμη, όπου μεγάλη ομάδα από την Άγκυρα, με επικεφαλής τον Ερντογάν, και τους υπουργούς Εξωτερικών Χακάν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Μαΐου 1982: Η βύθιση του καταδρομικού Belgrano...

10
Το βρετανικό υποβρύχιο HMS Conqueror βυθίζει το Αργεντινό καταδρομικό ARA General Belgrano, στην πρώτη τορπιλική επίθεση από πυρηνικό υποβρύχιο.Το Belgrano ήταν το πρώην αμερικανικό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΗΠΑ και Ισραήλ βρίσκονται κοντά σε συμφωνία για να ξαναρχίσει ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα

Οι ΗΠΑ, το Ισραήλ και αντιπρόσωποι «νέου διεθνούς θεσμού» βρίσκονται «κοντά σε συμφωνία» για να ξαναρχίσει η είσοδος και η διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στους...

Το εμβληματικό Αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης στέφεται πάλι Νο.1 παγκοσμίως για το 2025

Σε μια εποχή που οι ταξιδιώτες επιδιώκουν την ελαχιστοποίηση του χρόνου παραμονής στα αεροδρόμια, μια νέα κατάταξη έρχεται να ανατρέψει αυτή την αντίληψη, αναδεικνύοντας...

Η ΠΤΗΣΗ στην DEFEA 2025 και προσκαλούμε και 50 Αναγνώστες μας!

Η ΠΤΗΣΗ, η κορυφαία ελληνική έκδοση για την αεροπορία, την άμυνα και την ασφάλεια, το Flight.com.gr και το Navaldefence.gr θα συμμετέχουν με υπερηφάνεια στην...