18.7 C
Athens
Τρίτη, 18 Νοεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΈβαλαν οι Ισραηλινοί στα F-35I εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου για να φθάσουν στο...

Έβαλαν οι Ισραηλινοί στα F-35I εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου για να φθάσουν στο Ιράν;

- Advertisement -

Το Ισραήλ κατάφερε να αναβαθμίσει τα μαχητικά αεροσκάφη F-35I Adir της Αεροπορίας του, με προσθήκη εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου, για να πλήξει στόχους στο Ιράν χωρίς να χρειαστούν εναέριο ανεφοδιασμό, κάτι που αν ισχύει, αποτελεί παγκόσμια πρωτιά για τον τύπο. Έτσι ισχυρίζεται η ιστοσελίδα Middle East Eye, που επικαλείται μαρτυρία δύο Αμερικανών αξιωματούχων που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας.

Πρέπει να επισημανθεί πως δεν είναι πρωτοφανής η χρήση εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου σε αεροσκάφη stealth, έχουν παρατηρηθεί τέτοιες σε αεροσκάφη F-22A αλλά και Su-57. H χρήση τους όμως περιοριζόταν για πτήσεις μετάβασης σε μεγάλες αποστάσεις κι όχι σε επιχειρησιακές συνθήκες, αφού η ύπαρξη τους αυξάνει κατακόρυφα το ίχνος του αεροσκάφους στα εχθρικά ραντάρ. Τα F-35 όμως, έως σήμερα δεν είχαν κάνει χρήση εξωτερικών δεξαμενών. Πάντως η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin είχε μελετήσει τέτοια εξέλιξη, χωρίς προς το παρόν να έχει καταλήξει.

Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι Ισραηλινοί και οι Αμερικανοί μηχανικοί που συνεργάστηκαν, βρήκαν τρόπο ώστε οι δεξαμενές να μην αυξάνουν το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του αεροσκάφους. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με 3 τρόπους:

  • Αν οι δεξαμενές ήταν σύμμορφες στην άτρακτό του και με επικάλυψη απορρόφησης κυμάτων ραντάρ, αλλά και σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να συνεισφέρουν στη φόρμα stealth.
  • Να είναι οι δεξαμενές απορριπτόμενες, καθώς το μαχητικό θα πλησιάζει την εχθρική περιοχή, αλλά στην απόρριψη να έπεφταν μαζί με τους πυλώνες ανάρτησης από τις πτέρυγες, οπότε το αεροσκάφος να παραμένει “καθαρό” ως προς το σχήμα του και να διατηρηρεί τα stealth χαρακτηριστικά. Εδώ βέβαια υπάρχει το ζήτημα πως ακόμη και με την απόρριψη, τα σημεία σύνδεσης και οι σωληνώσεις καυσίμου, θα μπορούσαν να εκθέσουν το αεροσκάφος ηλεκτρομαγνητικά, καθώς δεν καλύπτονται από υλικά απορρόφησης ακτινοβολίας ραντάρ (RAM).
  • Τέλος να σχεδιάστηκαν εξωτερικές δεξαμενές χαμηλού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους που σε συνδυασμό με επικάλυψη υλικών απορρόφησης της ακτινοβολίας των ραντάρ, θα μπορούσαν να κρατήσουν το ίχνος του αεροσκάφους σε επίπεδα αρκετά χαμηλά (υψηλότερα βέβαια από το αρχικό), ώστε μέχρι να εντοπιστεί από την εχθρική αεράμυνα να ήταν ήδη πολύ αργά.

Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει αρκετές αναφορές σε ισραηλινά και διεθνή μέσα για την προσπάθεια του Ισραήλ να βρει τρόπο αύξησης της ακτίνας δράσης των F-35Ι του, όμως μέχρι σήμερα δεν είχε δημοσιευτεί κάτι πιο συγκεκριμένο. Η απόσταση Ισραήλ-δυτικού Ιράν είναι κάπου 1.200 χιλιόμετρα, δηλαδή 2.400 με επιστροφή, οπότε και να υπολογιστεί απόθεμα καυσίμου για το επιχειρησιακό σκέλος, ώστε να μπορεί το μαχητικό να παραμείνει στον εχθρικό εναέριο χώρο για κάποια ώρα, συν το απόθεμα ασφαλείας, σαφώς είναι  περισσότερο από τα περίπου 2.100 χιλιόμετρα που είναι η μεγίστη επιχειρησιακή εμβέλεια του. Άρα υπάρχει ανάγκη εναέριου ανεφοδιασμού ή εξωτερικών δεξαμενών.

Πάντως είναι γνωστό πως η χώρα στα δικά της F-35 έχει ενσωματώσει εγχώριο λογισμικό, ηλεκτρονικά και όπλα, διατηρώντας δηλαδή μια αυτονομία εξέλιξης του μαχητικού, που δεν συναντάται σε άλλο χρήστη.

Εφόσον λοιπόν επιβεβαιωθεί η ύπαρξη τέτοιων δεξαμενών για το F-35 είναι βέβαιο ότι θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όλων των χωρών που το έχουν παραλάβει/παραγγείλει ή εξετάζουν την αγορά του. Καθώς βέβαια και εκείνων που αναμένουν να το έχουν απέναντί τους…

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

40 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αποκαθιστώντας την ιστορική αλήθεια για το ρόλο της ΕΣΣΔ στο Β’ Παγκόσμιο – Mέρος 1ο

Ξεκινάμε σήμερα μια σειρά 3 άρθρων που εξετάζει το ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, διευκρινίζοντας πως μιλάμε για το σύνολο της....

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Θέλουμε εκσυγχρονισμό ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” σε ΤΟΜΑ: κρίκος Ελλάδας-Κύπρου στο SAFE, τολμάμε;

31
Ως γνωστόν η Κυπριακή Δημοκρατία έχει ζητήσει και επιτύχει κονδύλια, 50% μεγαλύτερα  από την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα SAFE (Security Action for Europe), φθάνοντας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Νοεμβρίου 1973: Η Εξέγερση του Πολυτεχνείου κορυφώνεται

5
Eμπνευσμένοι από τις κινητοποιήσεις στη Νομική Σχολή, δύο φορές μέσα στο ίδιο έτος, στις 14 Νοεμβρίου 1973 φοιτητές ξεκινούν κατάληψη του κτιρίου του Πολυτεχνείου...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Παντελής Τζωρτζάκης, ΕΛΚΑΚ: Έχουμε ανθρώπινο κεφάλαιο στον αγώνα δρόμου για αμυντική καινοτομία

Του Βασίλη Νέδου από την “Καθημερινή”Την εβδομάδα που πέρασε, στο πεδίο ασκήσεων «Αετός» στην Αλεξανδρούπολη δοκιμάστηκαν τέσσερα πρωτότυπα μη επανδρωμένα αεροχήματα μάχης (UCAV) ανεπτυγμένα από...

Η Ρωσία περιορίζει τις επιχειρήσεις βομβαρδιστικών κατά της Ουκρανίας

Από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία το 2022, η Μόσχα χρησιμοποίησε βομβαρδιστικά Tupolev Tu-95 και Tu-160 ως πλατφόρμες εκτόξευσης πυραύλων cruise κατά...

Copernicus Sentinel-6B has begun its mission to help protect coasts and communities and strengthen climate intelligence

At 06:21 CET on 17 November, the Copernicus Sentinel-6B satellite – the latest milestone in Europe’s ocean-monitoring capability – lifted off from Vandenberg Space Force...