17.8 C
Athens
Παρασκευή, 11 Απριλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΜέσα στη γραμμή συναρμολόγησης των F-16 στο Greenville

Μέσα στη γραμμή συναρμολόγησης των F-16 στο Greenville

- Advertisement -

Επειδή τα F-16… επιστρέφουν στην ελληνική επικαιρότητα, εξ ανατολών αυτή τη φορά, ας θυμηθούμε τη γραμμή παραγωγής που αειθαλούς μαχητικού.

Αντιγράφοντας από το τεύχος της «Πτήση» νο 35, του Απριλίου 2023, να θυμίσουμε ότι αυτή βρίσκεται πλέον στο Greenville της Νότιας Καρολίνας, από όπου επαναλήφθηκαν οι παραδόσεις, οι πρώτες από την τελευταία απόδοση ιρακινών F-16IQ, έπειτα από μια πολύ μεγάλη χρονική διακοπή. Που εν μέρει μόνο οφείλεται στη μετακίνηση της γραμμής συναρμολόγησης του μαχητικού από το Fort Worth του Τέξας, όπου εκεί γίνεται πλέον αποκλειστικά η παραγωγή του F-35A στις ΗΠΑ.

Η «τέλεια καταιγίδα»

Οι παραδόσεις Block 70/72 στους νέους πελάτες επηρεάστηκαν σημαντικά από την πανδημία Covid-19 και την αδυναμία των προμηθευτών της γραμμής συναρμολόγησης να παραδώσουν συγκροτήματα και απάρτια. Με έναν μετριοπαθή υπολογισμό, η καθυστέρηση των παραδόσεων υπερέβη τον έναν χρόνο. Αυτό που συνέβη ήταν ότι η μείωση των παραγγελιών νέων αεροσκαφών ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 οδήγησε σε συρρίκνωση της παραγωγής του F-16 μέσα στη δεκαετία του 2010 και συνεπακόλουθα περιόρισε το σύστημα των προμηθευτών σε «single source» («μοναδική πηγή»), γεγονός το οποίο συνέβαλε στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε το 2020.

Αν και η κατασκευάστρια Lockheed Martin δεν κατονομάζει μια συγκεκριμένη εταιρεία-συνεργάτη της, επισημαίνει ότι μια από αυτές είναι κυρίως υπεύθυνη για την καθυστέρηση του ενός και πλέον έτους που δημιουργήθηκε στις παραδόσεις, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη επιδιώκεται αλλαγή πλαισίου και συγκροτούνται εναλλακτικοί/«second source» προμηθευτές, αν και κατόπιν εορτής.

Να θυμίσουμε ότι η ΕΑΒ είναι «single source» προμηθευτής για τα τμήματα της ατράκτου του F-16 που κατασκευάζει, όπως επίσης είναι και η τουρκική TAI/TUSAS (με την Τουρκία να εμπλέκεται επίσης και στην παραγωγή τού κινητήρα F110), ενώ την πτέρυγα κατασκευάζει κατ’ αποκλειστικότητα η ισραηλινή IAI. Πρόσφατα, και σε μια προσπάθεια απόκτησης πλεονεκτήματος στην ινδική αγορά, η Lockheed Martin πιστοποίησε και τον ινδικό όμιλο Tata ως «second source» παραγωγό της πτέρυγας, αλλά αυτή η επιλογή θα ενεργοποιηθεί εάν και όταν το F-21 (μια ειδική εκδοχή του F-16 που προτείνεται στην Ινδία), αρχίσει να παράγεται τοπικά.

Ανεξάρτητοι παρατηρητές σημειώνουν ότι τα προβλήματα στην παραγωγή του F-16 ήταν μια «τέλεια καταιγίδα» («perfect storm»), αποτέλεσμα του συνδυασμού τής απόφασης μεταφοράς της γραμμής συναρμολόγησης από το Τέξας, όπου «γεννήθηκαν» 4.588 Fighting Falcon, στη Νότια Καρολίνα, με τα δεινά που έφερε η πανδημία Covid-19, την οποία βέβαια κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει.

Όταν πάρθηκε η απόφαση μεταφοράς το 2018 και με την παραγγελία του Μπαχρέιν στην τσέπη, η τότε ηγεσία της Lockheed Martin θεωρούσε ότι η μετακίνηση στην εγκατάσταση του Greenville πρόσφερε την καλύτερη λύση. Ώστε αφενός να αποδεσμευτεί και ο υπόλοιπος χώρος στο Fort Worth για το F-35 και αφετέρου η μεταφορά να είναι ανώδυνη σε μια διαθέσιμη και λειτουργούσα εγκατάσταση. Το Greenville ήταν μια «ξεχασμένη» τοποθεσία στο στερέωμα της Lockheed Martin από το 1984, όταν η (τότε) Lockheed ξεκίνησε εκεί ένα εργοστάσιο, με ειδίκευση στη συντήρηση και στις μετασκευές πολλών τύπων αεροσκαφών της, κυρίως όμως C-130 και P-3. Είχε όμως άφθονες εγκαταστάσεις και χώρο, οπότε σήμερα στην τοποθεσία των 69 στρεμμάτων εργάζονται περισσότεροι από 700 άνθρωποι, με το δυναμικό να αυξάνεται συνεχώς. Περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες γύρω από το πρόγραμμα F-16, μαζί με ένα «Κέντρο Αριστείας» (Center of Excellence) που «παντρεύει» την παραγωγή και την υποστήριξη για όλο τον κύκλο ζωής του μαχητικού.

Στην πραγματικότητα η γραμμή παραγωγής του F-16 είχε ήδη μετακινηθεί το 2004, αν και «εσωτερικά», όταν η συναρμολόγησή του στο (κρατικής ιδιοκτησίας) Εργοστάσιο Νο4 του Fort Worth περιορίστηκε στο νότιο άκρο της εγκατάστασης απελευθερώνοντας χώρο για το F-35, όπως η «Π&Δ» είχε διαπιστώσει τότε σε επιτόπια επίσκεψη. Δεκατέσσερα χρόνια αργότερα, πραγματοποιήθηκε η μετακίνηση στο Greenville, όπου η γραμμή παραγωγής έχει άλλη μορφή. Δηλαδή δεν είναι γραμμική, καθώς καταλαμβάνει δύο υπόστεγα, το Νο11 και το No16. Στο πρώτο γίνεται η επιμέρους κατασκευή της ατράκτου και στο δεύτερο η τελική συναρμολόγηση του μαχητικού.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αποτυχημένη εκτόξευση SPIKE LR2 από «ΤΟΜΑ» Μ113 στην Ελλάδα

Η ιστοσελίδα μας αποκαλύπτει ένα γεγονός που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή, σε πεδίο βολής του Ελληνικού Στρατού. Πρόκειται για τη δοκιμή/επίδειξη βολών του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

43
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Απριλίου 1544: Μάχη της Κερεσόλε, ποταμός αίματος...

0
Ο Γαλλικός στρατός κατανικά τα ενωμένα στρατεύματα της Ισπανίας και της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στη βορειοδυτική Ιταλία κοντά στο Τορίνο.Η μάχη εντάσσεται σε έναν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο Τραμπ έκοψε τα επιδόματα σε 6.000 λατινοαμερικανούς μετανάστες δηλώνοντάς τους «αποθανόντες»

Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ έκοψε τα επιδόματα σε 6.000 λατινοαμερικανούς μετανάστες δηλώνοντάς τους «αποθανόντες», σύμφωνα με τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης.Σύμφωνα με αξιωματούχο του...

Βουτιά καταγράφει το δολάριο στα χαμηλότερα επίπεδά του έναντι του ευρώ εδώ και πάνω από τρία χρόνια

Βουτιά καταγράφει το δολάριο στο χαμηλότερο επίπεδό του έναντι του ευρώ εδώ και πάνω από τρία χρόνια μετά τις εμπορικές και οικονομικές πολιτικές του...

Η Siemens επιβεβαίωσε τον θάνατο στελέχους της και της οικογένειάς του στη συντριβή ελικοπτέρου στον ποταμό Χάντσον της Νέας Υόρκης

Η γερμανική εταιρία Siemens ανακοίνωσε σήμερα πως ο Ισπανός Αγκουστίν Εσκομπάρ, ο διευθύνων σύμβουλός της για τις σιδηροδρομικές υποδομές, σκοτώθηκε μαζί με την οικογένειά...