Η υπηρεσία διερεύνησης αεροπορικών περιστατικών της Σιγκαπούρης, TSIB αποδέσμευσε σήμερα αρκετά στοιχεία για το τι διαδραματίστηκε στην πτήση της Singapore Airlines, στην Πτήση SQ331 από το Λονδίνο στις 20 προς την 21η Μαΐου 2024 στην οποία, ως γνωστόν, σημειώθηκε ένας θάνατος (από ανακοπή) και δεκάδες τραυματισμοί μελών του πληρώματος και επιβατών.
Οι διαπιστώσεις αυτές προέρχονται από τα δεδομένα που αποκομίστηκαν από τον καταγραφέα στοιχείων πτήσης (FDR) με την βοήθεια της αμερικανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) και του κατασκευαστή (Boeing).
Σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση, το Β777, ενώ πετούσε νότια της Μυανμάρ, στις 07:49:21 UTC (ώρα Γκρήνουιτς) της 21/05 στα 37.000 πόδια, εισήλθε σε περιοχή με καιρική αστάθεια και έντονα καθοδικά και ανοδικά ρεύματα λόγω κατακόρυφης μεταφοράς στην ατμόσφαιρα (convective activity), συνθήκες που ευνοούσαν σχετικές αναταράξεις.
Στο αεροπλάνο σημειώθηκαν κατακόρυφες επιταχύνσεις για 19 δευτερόλεπτα με διακύμανση τιμών +0,44G και +1,57G, προφανώς από ανοδικό ρεύμα.
Ταυτόχρονα σημειώθηκε και αύξηση του ύψους πτήσης στα 37.362 πόδια, που διόρθωσε ο αυτόματος πιλότος, επαναφέροντάς το στην προκαθορισμένη τιμή των 37.000 ποδών, ενώ το πλήρωμα διόρθωσε την αύξηση της ταχύτητας που επίσης σημειώθηκε με την ανάπτυξη των αερόφρενων.
Στις 07:49:32 ο πιλότος ανέφερε αφή της φωτεινής προειδοποίησης για το δέσιμο των ζωνών ασφαλείας.
Στις 07:49:40 σημειώθηκαν αυξομοιώσεις στις κατακόρυφες επιταχύνσεις για 0,6 δευτερόλεπτα, με τιμές από +1,35G σε -1,5G, που πιθανότατα είχαν σαν αποτέλεσμα επιβαίνοντες στην καμπίνα που ήταν άδετοι να βρεθούν στον αέρα.
Στις 07:49:41 σημειώθηκε νέα αλλαγή στις επιταχύνσεις για 4 δευτερόλεπτα σε τιμές -1,5G tσε -1.5G, που είχαν ως αποτέλεσμα όσοι βρισκόντουσαν στον αέρα μέσα στην καμπίνα και σωριαστούν στο πάτωμα ή πάνω σε καθίσματα.
Η παραπάνω αλληλουχία γεγονότων για 4,6 δειτερόλεπτα ήταν αυτή που προκάλεσε τους τραυματισμούς.
Δεκαεπτά λεπτά μετά την αλληλουχία, στις 08:06:51 το πλήρωμα πιλοτηρίου ξεκίνησε ελεγχόμενη κάθοδο από τα 37.000 πόδια στα 31.000 πόδια, ύψος που επιτεύχθηκε στις 08:10:00, δηλαδή διήρκεσε περίπου τρία λεπτά, ενώ άλλαξε πορεία για το αεροδρόμιο Suvarnabhumi όπου και προσγειώθηκε.
Από τα παραπάνω επιβεβαιώνονται πλήρως τα όσα υποστηρίξαμε σε διάφορα fora για το τι συνέβη στην πτήση SQ331, ειδικά για τις απολύτως ανακριβείς αναφορές των ΜΜΕ για «βουτιά θανάτου 6 χιλιάδων ποδών του αεροσκάφους» που σκότωσε και τραυμάτισε τους επιβάτες.
Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της TSIB ΕΔΩ.