Η Ινδονησία είναι εδώ και καιρό σε διαδρομή αναβάθμισης του Ναυτικού της, το οποίο πολύ πρόσφατα επλήγη από την απώλεια του υποβρυχίου Type 209 ΚΡΙ Nanggala. Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ όπως το Janes, η χώρα σχεδιάζει να προμηθευθεί μια νέα κλάση μεγάλης φρεγάτας, η οποία θα στηρίζεται στη δανέζικη Iver Huitfeldt. Θυμίζουμε πως οι Iver Huitfeldt είναι μια κλάση που υπηρετεί στο Δανικό Ναυτικό και το σχέδιο της εξελίχθηκε από την Babcock, η οποία κέρδισε τον διαγωνισμό της Βρετανίας για νέες φρεγάτες, που πλέον αποκαλούνται Type 31 (για τη Βρετανία) ή Arrowhead 140 στην εξαγωγική εκδοχή τους. Πάντως το σχετικό προσύμφωνο Ινδονησίας και του δανέζικου σχεδιαστικού γραφείου Odense Maritime υπογράφηκε πέρυσι και προβλέπει 2 φρεγάτες τύπου Iver Huitfeldt αρχικά και πιθανά άλλες 2 στο μέλλον.
Η Ινδονησία όμως δεν φαίνεται να μένει στο σχέδιο αυτό αλλά θέλει να το εξελίξει περαιτέρω, ώστε να το προσαρμόσει στις δικές της ανάγκες. Οπότε ο κρατικός ινδονησιακός ναυπηγικός όμιλος PT-PAL προσέλαβε δύο εταιρίες συμβούλων για να αναλάβουν τη σχετική επεξεργασία. Αυτές οι δύο είναι η γερμανική MTG Marinetechnik και η τουρκική FIGES. Η FIGES εξειδικεύεται σε μηχανολογικές προσομοιώσεις και έχει ανάμιξη σε αμυντικά προγράμματα στην Τουρκία και ειδικά στο πρόγραμμα «εθνικού πλοίου» MILGEM, έχοντας σχεδιάσει το σύστημα εξαερισμού και καπνοδόχου των κορβετών ADA. Αντίστοιχα η MTG Marinetechnik είναι σχεδιαστικό γραφείο για ναυτικά συστήματα, με συμμετοχή στην ανάπτυξη της κλάσης γερμανικών φρεγατών F-124.
Με αυτή την προοπτική η Ινδονησία δείχνει μια βέλτιστη πρακτική στην επιλογή των δικών της φρεγατών. Όπου αντί να στηρίζεται σε προσφορές διεθνών ναυπηγείων, και τις σχετικές διαπραγματεύσεις για την όποια προσαρμογή τους, έχει την ναυπηγική υποδομή και τεχνογνωσία, αλλά προσλαμβάνει και διεθνείς συμβούλους, ώστε να σχεδιάσει το δικό της σκάφος, στηριγμένο βέβαια σε μια επιτυχημένη σχεδίαση. Μια πρακτική που θα μπορούσαμε και εμείς να εφαρμόσουμε, κινούμενοι βέβαια με καλύτερο προγραμματισμό στις δικές μας προμήθειες.
Το ενδιαφέρον; Η ασιατική χώρα έχει ήδη εντάξει στο Ναυτικό της δύο σύγχρονες ελαφριές φρεγάτες της ολλανδικής Damen, συγκεκριμένα το σχέδιο SIGMA 10514 (ως κλάση Martadinata). Ακόμη έχει άλλες 4 κορβέτες επίσης της Damen, την κλάση Diponegoro βασισμένη στο σχέδιο SΙGMA 9113. Κι όμως, παρά αυτή τη στενή σχέση με τα ολλανδικά ναυπηγεία, στην αναζήτηση μιας πιο βαριάς εξοπλισμένης και μεγαλύτερου μεγέθους φρεγάτας δεν διστάζει να στραφεί σε άλλο κατασκευαστή, με βασική προϋπόθεση βέβαια το εγχώριο χτίσιμο, όπως έχει κάνει και με τα άλλα σκάφη.