30.8 C
Athens
Παρασκευή, 5 Ιουλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΗ Ινδία θέλει 6 νέα υποβρύχια - Ο διακαής και ανεκπλήρωτος πόθος...

Η Ινδία θέλει 6 νέα υποβρύχια – Ο διακαής και ανεκπλήρωτος πόθος για τη μεταφορά τεχνολογίας

- Advertisement -

Η κυβέρνηση της Ινδίας ενέκρινε την έναρξη ενός προγράμματος 6,14 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή έξι συμβατικών υποβρυχίων στο πλαίσιο του project 75-I.

Η σύμβαση εγκρίθηκε από τον οργανισμό προμηθειών του υπουργείου Άμυνας, στις 4 Ιουνίου. Το Ινδικό Ναυτικό θέλει έξι υποβρύχια με σημαντική εμπλοκή εγχώριων εταιριών στο έργο.

Πέντε ξένες εταιρίες θα διαγωνιστούν για τα νέα υποβρύχια. Η Rubin Design Bureau της Ρωσίας, η Naval Group της Γαλλίας, η Navantia της Ισπανίας, η ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) της Γερμανίας και η νοτιοκορεάτικη Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Προϋπόθεση συμμετοχής είναι η σημαντική μεταφορά τεχνολογίας και υποκατασκευαστικού έργου.

Το πάθημα που έγινε μάθημα (;)

Στους αμυντικούς κύκλους της Ινδίας, υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια διότι η χώρα, ως παραδοσιακός χρήστης υποβρυχίων, συμπεριλαμβανομένων πυρηνοκίνητων, δεν διαθέτει τις τεχνολογικές δυνατότητες να τα κατασκευάσει μόνη της, όπως για παράδειγμα η Κίνα (με εξαίρεση το Arihant).

Από εκεί και πέρα, η Ινδία διαθέτει ένα νοικιασμένο ρωσικό υποβρύχιο (INS Chakra το οποίο ήδη επιστρέφει στη Ρωσία), επίσης ρωσικά Kilo, γαλλοϊσπανικά Scorpene και γερμανικά 209, ειδικά τροποποιημένα για την Ινδία.

Αν και οι προηγούμενες συμβάσεις προέβλεπαν μεταφορά τεχνολογίας, στην πορεία, αυτή δεν έφτασε ποτέ ή έφτασε ελλιπής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση των γερμανικών υποβρυχίων. Το 1987, οι Γερμανοί φέρεται να πρόσφεραν “μίζες” σε Ινδούς αξιωματούχους, κάτι που έδρασε καταλυτικά στο πρόγραμμα γενικότερα και στη μεταφορά τεχνολογίας ειδικότερα.

Για πάνω από τέσσερις δεκαετίες, εκατομμύρια δολάρια έχουν δαπανηθεί για την απόκτηση τεχνολογίας για την κατασκευή υποβρυχίων από τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Ρωσία. Ωστόσο, για διάφορους λόγους, το Submarine Design Group (SDG), ο οργανισμός εσωτερικού σχεδιασμού του Ινδικού Ναυτικού, δεν κατάφερε να απορροφήσει την ικανότητα να σχεδιάσει και να αναπτύξει ένα ινδικό υποβρύχιο.

Το 1981, η Ινδία υπέγραψε σύμβαση με τη HDW της Δυτικής Γερμανίας για την αγορά τεσσάρων συμβατικών υποβρυχίων καθώς και για την απόκτηση τεχνογνωσίας για την κατασκευή υποβρυχίων. Η εταιρεία μπήκε σε μαύρη λίστα το 1987 λόγω υποψίας δωροδοκίας, μετά την παράδοση τεσσάρων υποβρυχίων. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η Ινδία πλήρωσε τη Ρωσία για το σχεδιασμό, τη κατασκευής και τη μεταφορά τεχνολογίας για τα Arihant. Με τη HDW στη μαύρη λίστα, η Ινδία υπέγραψε σύμβαση με τη γαλλο-ισπανική κοινοπραξία Armaris τον Οκτώβριο του 2005 για την αγορά έξι συμβατικών υποβρυχίων Scorpene. Αυτή η σύμβαση περιελάμβανε μεταφορά τεχνογνωσίας. Τρία υποβρύχια βρίσκονται σε λειτουργία και τρία ακόμη πρόκειται να παραδοθούν έως το 2023. Ωστόσο, η Ινδία δεν έχει καταφέρει ακόμη να απορροφήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Φτάνοντας στο σήμερα, η Ινδία, νιώθοντας μειονεκτικά απέναντι της Κίνας, επιθυμεί διακαώς τη μεταφορά τεχνολογίας για να είναι σε θέση να κατασκευάζει μόνη της υποβρύχια. Για αυτό το λόγο, το νέο project 75-I περιέχει το γράμμα “Ι” που σημαίνει “Ινδία”, που μεταφράζεται σε όσο το δυνατόν περισσότερη συμμετοχή της χώρας στην κατασκευή των νέων υποβρυχίων και στη μεταφορά τεχνολογίας.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τι έγινε τελικά με το nEURΟn… ρωτά το ΠΑΣΟΚ

Αρκετοί εκεί έξω (μάλλον πολλοί ελέω και των καλοθελητών του Διαδικτύου), ζουν με τις πλάνες τους για το πρόγραμμα μη επανδρωμένου nEUROn, στο οποίο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Παγώνει -ξανά- ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ;

169
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, φαίνεται πως "παγώνει" το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, με φόβο πως ίσως οδηγούμαστε και σε ακύρωση του....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Ιουλίου 1950: Μάχη του Οσάν, η πρώτη...

0
Με την αρχική επέλαση του Βορειοκορεατικού στρατού να έχει ολοκληρώσει σχεδόν την κατάληψη της Νότιας Κορέας, ένα μικρό τμήμα Αμερικανών, το απόσπασμα Σμιθ (Task...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ιταλία: αναστέλλει το πρόγραμμα απόκτησης τάνκερ KC-46

Η Ιταλική Αεροπορία κοινοποίησε την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Άμυνας την απόφαση να αναστείλει το πρόγραμμα αντικατάστασης του σημερινού στόλου αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού KC-767...

Ερντογάν: Θέλουμε να γίνουμε μέλος του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης

Επιστρέφοντας από το Καζακστάν, εκεί που έγινε συνάντηση κορυφής του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης, ο Τούρκος Πρόεδρος, Ρ.Τ. Ερντογάν εξέφρασε την θέληση να γίνει...

Βρετανία: Ο βασιλιάς Κάρολος ζητά από τον Στάρμερ να σχηματίσει κυβέρνηση

Ο βασιλιάς Κάρολος ζήτησε από τον αρχηγό του Εργατικού Κόμματος Κιρ Στάρμερ να σχηματίσει νέα κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε σήμερα το Μπάκιγχαμ, μετά τη σαρωτική...