7.2 C
Athens
Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΗ Ινδία θέλει 6 νέα υποβρύχια - Ο διακαής και ανεκπλήρωτος πόθος...

Η Ινδία θέλει 6 νέα υποβρύχια – Ο διακαής και ανεκπλήρωτος πόθος για τη μεταφορά τεχνολογίας

- Advertisement -

Η κυβέρνηση της Ινδίας ενέκρινε την έναρξη ενός προγράμματος 6,14 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή έξι συμβατικών υποβρυχίων στο πλαίσιο του project 75-I.

Η σύμβαση εγκρίθηκε από τον οργανισμό προμηθειών του υπουργείου Άμυνας, στις 4 Ιουνίου. Το Ινδικό Ναυτικό θέλει έξι υποβρύχια με σημαντική εμπλοκή εγχώριων εταιριών στο έργο.

Πέντε ξένες εταιρίες θα διαγωνιστούν για τα νέα υποβρύχια. Η Rubin Design Bureau της Ρωσίας, η Naval Group της Γαλλίας, η Navantia της Ισπανίας, η ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) της Γερμανίας και η νοτιοκορεάτικη Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Προϋπόθεση συμμετοχής είναι η σημαντική μεταφορά τεχνολογίας και υποκατασκευαστικού έργου.

Το πάθημα που έγινε μάθημα (;)

Στους αμυντικούς κύκλους της Ινδίας, υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια διότι η χώρα, ως παραδοσιακός χρήστης υποβρυχίων, συμπεριλαμβανομένων πυρηνοκίνητων, δεν διαθέτει τις τεχνολογικές δυνατότητες να τα κατασκευάσει μόνη της, όπως για παράδειγμα η Κίνα (με εξαίρεση το Arihant).

Από εκεί και πέρα, η Ινδία διαθέτει ένα νοικιασμένο ρωσικό υποβρύχιο (INS Chakra το οποίο ήδη επιστρέφει στη Ρωσία), επίσης ρωσικά Kilo, γαλλοϊσπανικά Scorpene και γερμανικά 209, ειδικά τροποποιημένα για την Ινδία.

Αν και οι προηγούμενες συμβάσεις προέβλεπαν μεταφορά τεχνολογίας, στην πορεία, αυτή δεν έφτασε ποτέ ή έφτασε ελλιπής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση των γερμανικών υποβρυχίων. Το 1987, οι Γερμανοί φέρεται να πρόσφεραν “μίζες” σε Ινδούς αξιωματούχους, κάτι που έδρασε καταλυτικά στο πρόγραμμα γενικότερα και στη μεταφορά τεχνολογίας ειδικότερα.

Για πάνω από τέσσερις δεκαετίες, εκατομμύρια δολάρια έχουν δαπανηθεί για την απόκτηση τεχνολογίας για την κατασκευή υποβρυχίων από τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Ρωσία. Ωστόσο, για διάφορους λόγους, το Submarine Design Group (SDG), ο οργανισμός εσωτερικού σχεδιασμού του Ινδικού Ναυτικού, δεν κατάφερε να απορροφήσει την ικανότητα να σχεδιάσει και να αναπτύξει ένα ινδικό υποβρύχιο.

Το 1981, η Ινδία υπέγραψε σύμβαση με τη HDW της Δυτικής Γερμανίας για την αγορά τεσσάρων συμβατικών υποβρυχίων καθώς και για την απόκτηση τεχνογνωσίας για την κατασκευή υποβρυχίων. Η εταιρεία μπήκε σε μαύρη λίστα το 1987 λόγω υποψίας δωροδοκίας, μετά την παράδοση τεσσάρων υποβρυχίων. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η Ινδία πλήρωσε τη Ρωσία για το σχεδιασμό, τη κατασκευής και τη μεταφορά τεχνολογίας για τα Arihant. Με τη HDW στη μαύρη λίστα, η Ινδία υπέγραψε σύμβαση με τη γαλλο-ισπανική κοινοπραξία Armaris τον Οκτώβριο του 2005 για την αγορά έξι συμβατικών υποβρυχίων Scorpene. Αυτή η σύμβαση περιελάμβανε μεταφορά τεχνογνωσίας. Τρία υποβρύχια βρίσκονται σε λειτουργία και τρία ακόμη πρόκειται να παραδοθούν έως το 2023. Ωστόσο, η Ινδία δεν έχει καταφέρει ακόμη να απορροφήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Φτάνοντας στο σήμερα, η Ινδία, νιώθοντας μειονεκτικά απέναντι της Κίνας, επιθυμεί διακαώς τη μεταφορά τεχνολογίας για να είναι σε θέση να κατασκευάζει μόνη της υποβρύχια. Για αυτό το λόγο, το νέο project 75-I περιέχει το γράμμα “Ι” που σημαίνει “Ινδία”, που μεταφράζεται σε όσο το δυνατόν περισσότερη συμμετοχή της χώρας στην κατασκευή των νέων υποβρυχίων και στη μεταφορά τεχνολογίας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ίλον Μασκ: Τώρα και “Στρατάρχης” της αμερικανικής άμυνας

Έχοντας το "ελεύθερο" από τον Πρόεδρο Τραμπ (μέχρι αποδείξεως του εναντίου βέβαια), ο Ιλον Μασκ τώρα ετοιμάζεται να επέμβει και στην αμερικανική άμυνα και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Howard Bromberg της Lockheed Martin, τι κερδίζει η Ελλάδα από...

9
Οι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών MLRS αποτελούν έναν από τους σημαντικούς πολλαπλασιαστές ισχύος του Ελληνικού Στρατού. Για να παραμείνουν όμως σε υπηρεσία με αξιώσεις, χρειάζεται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Φεβρουαρίου 1959: Σοβιετικά διηπειρωτικά “Επτάρια” στους ουρανούς

0
Η πρώτη μονάδα Διηπειρωτικών Βαλλιστικών Βλημάτων (Inter-Continental Ballistic Missiles-ICBM) τύπου R-7A Semyorka ("Επτά"), κηρύσσεται επιχειρησιακή από την ΕΣΣΔ, στην περιοχή του Plesetsk.https://youtu.be/7sO6U48u9d8Ο πύραυλος R-7A...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Άρχισε στη Λετονία η παραγωγή τεθωρακισμένων Patria για την Ουκρανία

Η πρώτη παρτίδα για την Ουκρανία, τροχοφόρων τεθωρακισμένων Patria 6Χ6, έχει ήδη δρομολογηθεί για παραγωγή σε νέο εργοστάσιο στη Λετονία. Το συγκεκριμένο κατασκευάστηκε να...

Γαλλία παράγει, Γαλλία παραγγέλνει… ακόμη 530 τεθωρακισμένα Serval

Το τροχοφόρο 4Χ4 Serval της KDNS France έχει αποφασιστεί να είναι το κύριο "ελαφρύ" θωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού για το Γαλλικό Στρατό, με στόχο...

Κόσοβο: χωρίς προβλήματα διεξάγονται οι βουλευτικές εκλογές – φαβορί ο νυν πρωθυπουργός Κούρτι

Οι βουλευτικές εκλογές στο Κόσοβο διεξάγονται κανονικά, χωρίς προβλήματα. Οι κάλπες άνοιξαν στις 7:00 η ώρα το πρωί σε όλα τα εκλογικά τμήματα και...