16 C
Athens
Σάββατο, 30 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΗ Ινδία θέλει 6 νέα υποβρύχια - Ο διακαής και ανεκπλήρωτος πόθος...

Η Ινδία θέλει 6 νέα υποβρύχια – Ο διακαής και ανεκπλήρωτος πόθος για τη μεταφορά τεχνολογίας

- Advertisement -

Η κυβέρνηση της Ινδίας ενέκρινε την έναρξη ενός προγράμματος 6,14 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή έξι συμβατικών υποβρυχίων στο πλαίσιο του project 75-I.

Η σύμβαση εγκρίθηκε από τον οργανισμό προμηθειών του υπουργείου Άμυνας, στις 4 Ιουνίου. Το Ινδικό Ναυτικό θέλει έξι υποβρύχια με σημαντική εμπλοκή εγχώριων εταιριών στο έργο.

Πέντε ξένες εταιρίες θα διαγωνιστούν για τα νέα υποβρύχια. Η Rubin Design Bureau της Ρωσίας, η Naval Group της Γαλλίας, η Navantia της Ισπανίας, η ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) της Γερμανίας και η νοτιοκορεάτικη Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Προϋπόθεση συμμετοχής είναι η σημαντική μεταφορά τεχνολογίας και υποκατασκευαστικού έργου.

Το πάθημα που έγινε μάθημα (;)

Στους αμυντικούς κύκλους της Ινδίας, υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια διότι η χώρα, ως παραδοσιακός χρήστης υποβρυχίων, συμπεριλαμβανομένων πυρηνοκίνητων, δεν διαθέτει τις τεχνολογικές δυνατότητες να τα κατασκευάσει μόνη της, όπως για παράδειγμα η Κίνα (με εξαίρεση το Arihant).

Από εκεί και πέρα, η Ινδία διαθέτει ένα νοικιασμένο ρωσικό υποβρύχιο (INS Chakra το οποίο ήδη επιστρέφει στη Ρωσία), επίσης ρωσικά Kilo, γαλλοϊσπανικά Scorpene και γερμανικά 209, ειδικά τροποποιημένα για την Ινδία.

Αν και οι προηγούμενες συμβάσεις προέβλεπαν μεταφορά τεχνολογίας, στην πορεία, αυτή δεν έφτασε ποτέ ή έφτασε ελλιπής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση των γερμανικών υποβρυχίων. Το 1987, οι Γερμανοί φέρεται να πρόσφεραν “μίζες” σε Ινδούς αξιωματούχους, κάτι που έδρασε καταλυτικά στο πρόγραμμα γενικότερα και στη μεταφορά τεχνολογίας ειδικότερα.

Για πάνω από τέσσερις δεκαετίες, εκατομμύρια δολάρια έχουν δαπανηθεί για την απόκτηση τεχνολογίας για την κατασκευή υποβρυχίων από τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Ρωσία. Ωστόσο, για διάφορους λόγους, το Submarine Design Group (SDG), ο οργανισμός εσωτερικού σχεδιασμού του Ινδικού Ναυτικού, δεν κατάφερε να απορροφήσει την ικανότητα να σχεδιάσει και να αναπτύξει ένα ινδικό υποβρύχιο.

Το 1981, η Ινδία υπέγραψε σύμβαση με τη HDW της Δυτικής Γερμανίας για την αγορά τεσσάρων συμβατικών υποβρυχίων καθώς και για την απόκτηση τεχνογνωσίας για την κατασκευή υποβρυχίων. Η εταιρεία μπήκε σε μαύρη λίστα το 1987 λόγω υποψίας δωροδοκίας, μετά την παράδοση τεσσάρων υποβρυχίων. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η Ινδία πλήρωσε τη Ρωσία για το σχεδιασμό, τη κατασκευής και τη μεταφορά τεχνολογίας για τα Arihant. Με τη HDW στη μαύρη λίστα, η Ινδία υπέγραψε σύμβαση με τη γαλλο-ισπανική κοινοπραξία Armaris τον Οκτώβριο του 2005 για την αγορά έξι συμβατικών υποβρυχίων Scorpene. Αυτή η σύμβαση περιελάμβανε μεταφορά τεχνογνωσίας. Τρία υποβρύχια βρίσκονται σε λειτουργία και τρία ακόμη πρόκειται να παραδοθούν έως το 2023. Ωστόσο, η Ινδία δεν έχει καταφέρει ακόμη να απορροφήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Φτάνοντας στο σήμερα, η Ινδία, νιώθοντας μειονεκτικά απέναντι της Κίνας, επιθυμεί διακαώς τη μεταφορά τεχνολογίας για να είναι σε θέση να κατασκευάζει μόνη της υποβρύχια. Για αυτό το λόγο, το νέο project 75-I περιέχει το γράμμα “Ι” που σημαίνει “Ινδία”, που μεταφράζεται σε όσο το δυνατόν περισσότερη συμμετοχή της χώρας στην κατασκευή των νέων υποβρυχίων και στη μεταφορά τεχνολογίας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Συνέντευξη Υπουργού Εξωτερικών Γ. Γεραπετρίτη, ξεκαθαρίζει το τι συνέβη στην Κάσο

27
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχόμαστε στον κεντρικό ραδιοθάλαμο του Real FM τον Υπουργό Εξωτερικών, τον κύριο Γεραπετρίτη. Κύριε Υπουργέ, καλωσορίσατε.Γ....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 30 Νοεμβρίου 1853: Nαυμαχία της Σινώπης, οι Ρώσοι καταστρέφουν...

0
Μοίρα του ρωσικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας βομβαρδίζει και καταστρέφει στολίσκο του Οθωμανικού ναυτικού που βρισκόταν αγκυροβολημένος στο λιμάνι της Σινώπης, ανοίγοντας την αυλαία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Υπό την προεδρία του M. Κεφαλογιάννη η 81η Συνεδρίαση Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής ΕΕ-Τουρκίας στο Στρασβούργο

Στο Στρασβούργο και υπό την προεδρία του ευρωβουλευτή της ΝΔ και του ΕΛΚ, Μανώλη Κεφαλογιάννη πραγματοποιήθηκε η 81η συνάντηση της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής ΕΕ...

O πρωθυπουργός του Κόσοβου καταγγέλει σερβική «τρομοκρατική» ενέργεια

Έκρηξη προκάλεσε ζημιά χθες Παρασκευή σε κανάλι ζωτικής σημασίας ως προς την τροφοδοσία με νερό δυο θερμικών ηλεκτροπαραγωγικών εργοστασίων στο Κόσοβο, ανακοίνωσε ο κοσοβάρος...