Η ινδική Αεροπορία μέσω του κρατικού οργανισμού έρευνας κι ανάπτυξης για αμυντικά προγράμματα (DRDO) ανέπτυξε το 1990 το αεροσκάφος επίδειξης τεχνολογίας των εναέριων συστημάτων Προειδοποίησης κι Ελέγχου (Air Borne Surveillance Warning and Control Systems – ASWAC), το οποίο μάλιστα βρέθηκε και στον αέρα για δοκιμαστικές πτήσεις.
Η ανάπτυξη του συγκεκριμένου προγράμματος είχε ξεκινήσει ήδη από την δεκαετία του ‘80 (πρότζεκτ Guardian). Στα πλαίσια αυτά, η τοπική HAL τροποποίησε ένα αγγλικής κατασκευής πολιτικό αεροσκάφος BAe 748 για να φέρει τον χαρακτηριστικό περιστρεφόμενο δίσκο στο πάνω μέρος της ατράκτου όπου βρισκόταν εγκατεστημένο ένα ισχυρό ραντάρ έρευνας.
Εκείνη την εποχή θεωρήθηκε ως ένα αεροσκάφος εφάμιλλης κατηγορίας (όχι όμως απαραίτητα και δυνατοτήτων) με το αντίστοιχο αμερικανικό E-2C Hawkeye. Στην πορεία είχε εξεταστεί και το ρωσικό αεροσκάφος Il-76 ως εναλλακτικός φορέας για το ραντάρ.
Η εξέλιξη του αεροσκάφους συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια λαμβάνοντας περαιτέρω ώθηση όταν η Ινδία επέλεξε να απορρίψει την ρωσική προσφορά για πώληση αεροσκαφών Α-50 AWACS, διότι υποτίθεται ότι στα πλαίσια αξιολόγηση βρέθηκε ότι δεν είχε τις επιθυμητές ικανότητες σε κάποιους τομείς.
Το πρόγραμμα δυστυχώς τερματίστηκε άδοξα, όταν το πρωτότυπο αεροσκάφος δοκιμών HS-748 Avro συνετρίβει το 1999 2,5 χιλιόμετρα από τον διάδρομο προσγείωσης στην αεροπορική βάση INA Rajali.
Η αιτία του τερματισμού ήταν αφενός μεν η αιτία της συντριβής. Ο «δίσκος» με το ραντάρ στο πάνω μέρος της ατράκτου αποσπάστηκε και έπεσε πάνω στο ουραίο πτέρωμα με αποτέλεσμα την ακαριαία απώλεια ελέγχου του αεροσκάφους και την συντριβή του. Κι αφετέρου ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν και 4 κορυφαίοι επιστήμονες του DRDO που σκοτώθηκαν κατά την συντριβή, όπως και τα 4 μέλη του πληρώματος.
Τελικά η Ινδία κατέληξε να αγοράσει τα ρωσικά Α-50, ωστόσο επέλεξε να τα εξοπλίσει με ισραηλινής κατασκευής ραντάρ EL/W-2090, ενώ στην πορεία αγόρασε προχώρησε εκ νέου στην επανεκκίνηση της ανάπτυξης ενός εναέριου ραντάρ σε ρόλο ΑΣΕΠΕ, το οποίο θα φέρεται επί βραζιλιάνικης κατασκευής αεροσκάφους ERJ-145.
Γιατί απέτυχε η ινδική προσπάθεια για εγχώριο ΑΣΕΠΕ
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Ιανουαρίου 1477: Μάχη του Νανσύ, η ήττα...
Σε μία από τις πολλές μάχες των διαδοχικών εμφυλίων πολέμων στη μεσαιωνική Γαλλία, οι δυνάμεις του Καρόλου του Τολμηρού εξοντώνονται έξω από την πόλη...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...