Δυο μέρες μετά την είδηση πως η Κίνα μετακίνησε ελαφρά άρματα με πυροβόλο των 105 mm στην συνοριακή περιοχή της Ladakh, η Ινδία απάντησε μετακινώντας δεκάδες τεθωρακισμένα και βαρέα οχήματα μεταξύ αυτών και άρματα μάχης Τ-90.
“ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΡΜΑΤΑ” – Η Κίνα αναπτύσσει τα νέα ελαφρά άρματα μάχης στα Ιμαλάια
Την είδηση μετέδωσε η εφημερίδα Tribune, που επικαλείται πηγές στην Ινδική Αεροπορία. Η τελευταία πραγματοποίησε πολλές πτήσεις στην ορεινή περιοχή μεταφέροντας τα άρματα και το άλλο βαρύ υλικό με μεταγωγικά C-17 Globemaster III και Ilyushin Il-76.
O ινδικός Στρατός διέθετε τρία συντάγματα τεθωρακισμένων στην περιοχή πριν την κλιμάκωση της κρίσης (σύνταγμα αντιστοιχεί σε μονάδα τάγματος/επιλαρχίας κατά το βρετανικό σύστημα). Όπως σημειώνει Ινδός αξιωματικός, είναι δεν είναι πρώτη φορά που μεταφέρονται τεθωρακισμένα οχήματα στην ορεινή περιοχή της Ladakh με τόση σπουδή.
Ένταση στα σύνορα Κίνας-Ινδίας για ακόμα μια φορά στην διαφιλονικούμενη περιοχή Ladakh
H μεταφορά βαρέων τεθωρακισμένων οχημάτων στα ορεινά υψίπεδα της περιοχής είναι μια απαιτητική επιχείρηση, τόσο για τη μεταφορά τους εκεί όσο και για την χρήση τους σε ορεινό περιβάλλον, που διαφέρει πολύ από τις πεδιάδες για τις οποίες σχεδιάστηκαν τα οχήματα αυτά.
Το 1962, στη διάρκεια μιας άλλης συνοριακής αντιπαράθεσης η ινδική αεροπορία χρησιμοποίησε αεροσκάφη Antonov An-6 για να μεταφέρει 6 άρματα ΑΜΧ-13 του 30ου Συντάγματος Λογχοφόρων στο Chushul.
Στη δεκαετία του ’90 Ιl-76 μετακίνησαν T-72 και ΤΟΜΑ BMP-1/2 στο Leh, που σταδιακά συγκρότησαν τις τρεις τεθωρακισμένες μονάδες.
Ινδία-Κίνα: Δεκάδες νεκροί στρατιώτες και ένταση στην μεθόριο… χωρίς να πέσει ούτε σφαίρα!
Ο Ινδικός Στρατός σχεδίαζε μια διάταξη που καλούσε για μια τεθωρακισμένη ταξιαρχία και τρία μηχανοκίνητα τάγματα πεζικού σε καθεμία από τις ορεινές παραμεθόριες περιοχές της χώρας στα βόρεια και στα ανατολικά αλλά οικονομικά προβλήματα περιέκοψαν αυτόν τον σχεδιασμό.
Αντίθετα, οι Κινέζοι έχουν μια τεθωρακισμένη και δύο μηχανοκίνητες μεραρχίες στην περιοχή Lanzhou καθώς και άλλη μία τεθωρακισμένη ταξιαρχία και δύο μηχανοκίνητες μεραρχίες στην επαρχία Chengdu. Κάθε μεραρχία έχει τρεις ταξιαρχίες.
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν είναι σοφό και από τις δύο πλευρές να αναπτύσσουν άρματα μάχης σε τέτοια ορεινή περιοχή, όπου ούτε το έδαφος προσφέρεται για επελάσεις, ούτε το μεγάλο υψόμετρο ευνοεί τη χρήση των μηχανών.
Η Ινδία ανησυχεί: “ασυνήθιστα υψηλή” συγκέντρωση κινεζικών μαχητικών στα σύνορα
Ως προς το πρώτο ερώτημα, η περιοχή είναι κατά μεγάλο μέρος ορεινή αλλά υπάρχουν σημεία στο οροπέδιο που είναι κατά γενική ομολογία επίπεδα. Άλλωστε, η ουσία της ανάπτυξης αρμάτων και από τις δύο πλευρές δεν είναι τόσο η σύγκρουση όσο ο εντυπωσιασμός και η αποτροπή.
Ως προς το δεύτερο, είναι γεγονός πως όλα τα άρματα και οχήματα μάχης έχουν σχεδιαστεί για χρήση κοντά στο επίπεδο της θάλασσας. Η ανάπτυξη τεχνικών κατασκευών σε υψόμετρα 4,000-4,500 μέτρων μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας που εντοπίζονται στην χαμηλή περιεκτικότητα οξυγόνου της ατμόσφαιρας για την διατήρηση μιας μηχανής εσωτερικής καύσης, αλλά και στη ροή καυσίμων και τη λειτουργία των λιπαντικών λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών.
Παρομοίως, οι χειριστές των αρμάτων θα πρέπει να είναι επαρκώς εγκλιματισμένοι να αποδίδουν σε ένα περιβάλλον με λιγότερο οξυγόνο και πολύ κρύο. Παρόλα αυτά, ο Ινδικός Στρατός έχει πραγματοποιήσει επιτυχείς δοκιμές με άρματα μάχης σε υψόμετρα ως τα 6,000 μέτρα.
Πέρα από τα τεθωρακισμένα, η ινδική αεροπορία έχει αναλάβει κι αυτή τακτικές περιπολίες στην περιοχή με μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα.