Σε “παγκόσμιο συλλέκτη” οπλικών συστημάτων έχει αναβιβαστεί η Ινδία με τις συνεχείς εξοπλιστικές αγορές της, από σχεδόν κάθε κατασκευαστή και χώρα διεθνώς! Έτσι ενώ κατασκευάζει εγχώρια τα συμβατικής πρόωσης υποβρύχια κλάσης Scorpene, γαλλικής σχεδίασης της Naval Group, με ήδη 6 να έχουν ολοκληρωθεί και άλλα 3 σε παραγγελία, εξελίσσει και 2ο διαγωνισμό για ακόμη 6 σκάφη, πάλι συμβατικής πρόωσης!
Ο δεύτερος αυτός κύκλος αγορών, ονομάζεται Project 75I (όπου Project 75 ήταν τα Scorpene) και είναι υπό μελέτη εδώ και πολλά χρόνια καθώς η χώρα στόχευε να συγκροτήσει ένα στόλο με έως και 30 υποβρύχια ντίζελ/ηλεκτροκίνητα, τα οποία να αντικαταστήσουν παλαιότερα, κυρίως τα σοβιετικής σχεδίασης Kilo, αλλά και να συμπληρώσουν τη δύναμη υποβρυχίων του Ναυτικού, που διαθέτει και πυρηνοκίνητα σκάφη.
Έτσι το δεύτερο μέρος του διαγωνισμού Project 75, αφορά 6 σκάφη, και εδώ είχαν απομείνει δύο διεκδικητές (η Naval Group είχε απορριφθεί νωρίτερα): Η Ισπανική Navantia με τοπικό συνεργάτη τη Larsen & Toubro, προτείνοντας μια εκδοχή του υποβρυχίου S-80 που τώρα βάζει σε υπηρεσία και η Ισπανία, και η γερμανική TKMS με το υποβρύχιο Type 214, η οποία συνεργαζόταν με την ινδική Mazagon Dock Limited (το συγκεκριμένο τοπικό ναυπηγείο είναι που κατασκευάζει και τα Scorpene).
Όπως αναφέρουν όμως ινδικά ΜΜΕ, η ισπανική πρόταση απορρίφθηκε, καθώς το σύστημα αναερόβιας πρόωσης που προσέφερε δεν είχε δοκιμαστεί επιχειρησιακά (το πρώτο ισπανικό S-80 τώρα εγκαθιστά το νέας τεχνολογίας τέτοιο). Αυτό σημαίνει πως μένει μόνη εταιρεία να διεκδικεί το συμβόλαιο η TKMS!
Πάντως δεν πρέπει να θεωρήσουμε απόλυτα σίγουρο πως έχει κλείσει ο διαγωνισμός, καθώς οι ινδικές διαδικασίες είναι “διάσημες” για την αργοπορία τους και τις πολλές αλλαγές τους, ακόμη και την τελευταία στιγμή. Πάντως αν η TKMS πάρει το συμβόλαιο θα πρόκειται για μεγάλη επιτυχία καθώς το ύψος του εκτιμάται κοντά στα 8 δις ευρώ. Το σκάφος προφανώς θα κατασκευαστεί στην Ινδία, και θα είναι μια παραλλαγή του Type 214, με τις όποιες μετατροπές ζητήσει το Ναυτικό.
Με αυτή την εξέλιξη, εφόσον ολοκληρωθεί, η Ινδία σε κάποια χρόνια θα είναι η μόνη χώρα διεθνώς που θα διαθέτει 9 γαλλικής σχεδίασης υποβρύχια Scorpene, 6 γερμανικής Type 214, 4 επίσης γερμανικά Type 209 (είχαν μπεί σε υπηρεσία στο διάστημα 1986-1994), όπως και 2 πυρηνοκίνητα τοπικής σχεδίασης, βαλλιστικών πυραύλων κλάσης Arihant, αλλά και άλλα πυρηνοκίνητα είτε βαλλιστικών πυραύλων είτε επιθετικά, που ήδη είναι σε κατασκευή ή σχεδιάζονται!