11.2 C
Athens
Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΗ καινούργια «Πτήση» 11, ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

Η καινούργια «Πτήση» 11, ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

- Advertisement -

Κυκλοφορεί την Παρασκευή 02-02 και ηλεκτρονικά διαθέσιμη ΕΔΩ

Πρόγραμμα Φρεγατών: πλειοδοσία προτάσεων, οι προδιαγραφές του ΠΝ και η πολιτική απόφαση

Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα προμήθειας νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού είναι πολλές και συνεχείς, για τις οποίες καταβάλουμε κάθε προσπάθεια να παρακολουθούμε μέσα από τους ιστοτόπους μας (ptisidiastima.com και navaldefence.gr). Οι σελίδες της «Πτήσης» έρχονται να την συμπληρώσουν με τακτική αρθρογραφία αναλύσεων όσο και απαραίτητων «διευκρινήσεων».  Πέραν του γεγονότος ότι τα περισσότερα που γράφονται, ειδικά στο ελληνικό (αλλά όχι μόνο) Διαδίκτυο ως «αποκαλύψεις» και «αποκλειστικότητες», για «προσφορές», «προτάσεις» και (ειδικά) «τιμές» που δεν αντανακλούν ίχνος αλήθειας ή εκπορεύονται εκ του πονηρού, ποιες είναι οι προδιαγραφές και κυρίως οι προτεραιότητες του ΠΝ;

Επιπλέον, αν και το μεγαλύτερο μέρος της έντονης συζήτησης που διεξάγεται για την αγορά νέων φρεγατών (και την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ συν την παραχώρηση σκαφών ως «Ενδιάμεση Λύση») περιστρέφεται γύρω από τις επιχειρησιακές τους ικανότητες, υπάρχουν δύο κρίσιμα στοιχεία που θα επηρεάσουν την τελική επιλογή, χωρίς όμως να μπορεί κανείς μας να σταθμίσει το πόσο:  η πολιτική παράμετρος της αγοράς και που αφορά τις δικές μας επιλογές και η γεωπολιτική, μιας και κάθε πρόταση που έχει φθάσει στο Πολεμικό Ναυτικό έχει τη βαρύτητα της ξένης χώρας, εκείνης δηλαδή που θα στηρίξει την πώληση, θα προμηθεύσει τα πλοία «Ενδιάμεσης Λύσης», θα συνεισφέρει στη χρηματοδότηση του εγχειρήματος.

F-16V, Τα επιχειρησιακά Viper είναι ήδη εδώ!

Καθώς θα διαβάζετε αυτές τις γραμμές, το πρωτότυπο αεροσκάφος Block 52M «005» του ελληνικού προγράμματος F-16V θα προετοιμάζεται να ενταχθεί σε Μοίρα της Αμερικανικής Αεροπορίας για τις μακροχρόνιες δοκιμές αξιολόγησης, πυλώνα των διαδικασιών τροποποίησης των υπόλοιπων 83 αεροσκαφών στην Ελλάδα. Το ελληνικό Viper όμως έρχεται να προστεθεί σε έναν διευρυνόμενο στόλο αναβαθμισμένων αεροσκαφών, που οδεύει γοργά για την επίτευξη πιστοποίησης τελικής διαθεσιμότητας. Αυτό σημαίνει ότι τα αεροπλάνα της ΠΑ που θα αφήνουν το υπόστεγο της ΕΑΒ θα είναι άμεσα αξιοποιήσιμα, σχεδόν από την πρώτη στιγμή. Διαβάστε τις λεπτομέρειες!

Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών,  Εκπαίδευσης MAROPS/NAVSOF

Η Εκτέλεση νηοψίας σε πλοίο ήταν ένα από τα βασικά αντικείμενα της συνεκπαίδευσης σε ειδικές ναυτικές επιχειρήσεις που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μεταξύ Δυνάμεων της Ελλάδας, της Κύπρου και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής. Σκοπός ήταν η επαύξηση της μαχητικής ικανότητας και της διαλειτουργικότητας μεταξύ Συμμάχων και εταίρων. Η άσκηση σχεδιάστηκε και συντονίστηκε από τη Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ με τη συνεργασία της Φρεγάτας ΚΑΝΑΡΗΣ του Πολεμικού Ναυτικού.

Boeing F-15EX Super Eagle, στις επάλξεις της USAF

 

Έναν περίπου μήνα μετά την πρώτη του πτήση στις 2 Φεβρουαρίου 2021, η Αμερικανική Αεροπορία έβαλε στις τάξεις της τo αρχικό από δύο F-15EX, τα πρώτα καινούρια της Eagle εδώ και 17 χρόνια. H εξέλιξη αποτελεί ορόσημο για πολλούς λόγους, αρκετούς από αυτούς σε σχέση με το πρόγραμμα του F-35 αλλά και την περαιτέρω διεθνή καριέρα του μαχητικού της Boeing.

 

JASDF Mitsubishi F-2, Όταν το όραμα του Agile Falcon έγινε ιαπωνική πραγματικότητα

Το καλοκαίρι του 2020 το ιαπωνικό υπουργείο Άμυνας έκανε ένα σημαντικό βήμα στο πρόγραμμα του στελθ F-3, ανακοινώνοντας το χρονοδιάγραμμα της εξέλιξης, κατασκευής, δοκιμών και εισόδου σε υπηρεσία του μαχητικού που προορίζεται να αντικαταστήσει το Mitsubishi F-2A/B. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ένα πρωτότυπο του νέου αεροπλάνου θα πρέπει να είναι έτοιμο το 2024, το πρώτο αεροσκάφος παραγωγής θα πρέπει να αφήσει το εργοστάσιο της Mitsubishi Heavy Industries έως το 2030 και οι πρώτες Μοίρες που επιχειρούν σήμερα με το F-2 θα γίνουν επιχειρησιακές το 2035. Αυτό σημαίνει ότι το τελευταίο θα συνεχίσει να πετά για τουλάχιστον είκοσι ακόμη χρόνια, ενώ, αν η αντίστοιχη προϊστορία του αποτελεί ένδειξη του μέλλοντος, ίσως συνεχίσει να υπηρετεί στην JASDF για αρκετά περισσότερο, πριν δώσει τη σκυτάλη στον αντικαταστάτη του. Ρίχνουμε μια ματιά στο παρελθόν και το παρόν του αεροσκάφους που έκανε το όραμα του Agile Falcon ιαπωνική πραγματικότητα, παράλληλα με μια αναδρομή στην πρόοδο της ιαπωνικής αεροπορικής βιομηχανίας μέσα από προγράμματα συμπαραγωγής.

 

Royal Jordanian Air Force, η εποχή της αναβάθμισης και αναδιοργάνωσης

H Βασιλική Αεροπορία της Ιορδανίας αναβαθμίστηκε σημαντικά μέσα στη δεκαετία του 2010, διάστημα στο οποίο αντάλλαξε τα τελευταία μαχητικά δεύτερης γενιάς που διέθετε με νεότερα F-16 (αν και μεταχειρισμένα), ενώ πρόσθεσε και πολλά άλλα μέσα σε μια ευρύτερη προσπάθεια ενίσχυσης των δυνατοτήτων της απέναντι σε απειλές από τους τζιχαντιστές του ISIS. Η αναδιοργάνωση όμως συνεχίζεται με φιλοδοξίες που επισκιάζονται από την αδυναμία χρηματοδότησης προγραμμάτων και τον μακρύ κατάλογο των αναγκών.

IACI & IHSRC, υποστηρίζοντας την ιρανική πολεμική μηχανή

Στη διάρκεια επίσημης τελετής στις 2 Μαρτίου 2021 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Mehrabad, που προβλήθηκε έντονα από το καθεστώς της Τεχεράνης, επέστρεψε στην Πολεμική Αεροπορία (IRIAF), την Αεροπορία Στρατού (IRIAA) και τους αντίστοιχους κλάδους εναέριων μέσων του Ναυτικού, του Σώματος των Φρουρών της Επανάστασης (IRGCNA) και της Ιρανικής Αστυνομίας (IRIPA) σημαντικός αριθμός αεροσκαφών, προερχόμενος από συντήρηση στις εγκαταστάσεις της Ιρανικής Αεροπορικής Βιομηχανίας-IACI και της Ιρανικής Εταιρείας Υποστήριξης και Ανακατασκευής Ελικοπτέρων-IHSRC. Αμφότερες είχαν να παρουσιάσουν μικρότερο έργο συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, κυρίως λόγω της μείωσης των προϋπολογισμών, με εξαίρεση το Σώμα των Φρουρών της Επανάστασης. Η εκδήλωση είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στην ασιατική χώρα.

Cortina 2021, αλπικά ελικόπτερα

To κέντρο του αλπικού σκι τον χειμώνα που μας πέρασε ήταν στο κοσμοπολίτικο ιταλικό θέρετρο Cortina D’ampezzo, όπου για 14 ημέρες τον Φεβρουάριο του 2021 πραγματοποιήθηκε το 13ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Αν και λόγω της πανδημίας COVID-1 το αθλητικό γεγονός δεν είχε τη λάμψη παλαιότερων διοργανώσεων, υπήρξαν τελικά πολλές ενδιαφέρουσες πτυχές, μια από αυτές αεροπορική, και ο φωτογραφικός φακός της «Πτήσης» ήταν εκεί για να καταγράψει ένα χειμερινό εξωτικό θέμα!

United Airlines Πτήση UA328,  Κύκλος ανησυχίας για την Ασφάλεια Πτήσεων

Η Αεροπορία έχει «χτίσει» την αξιοπιστία της με μακρά και επίπονη προσπάθεια, ενώ ειδικά τα μεγάλα δικινητήρια επιβατικά κυριάρχησαν ως σχεδιαστικές επιλογές έναντι τετρακινητήριων ή τρικινητήριων μοντέλων, όταν απέδειξαν ότι οι γιγάντιοι τουρμποφάν τους είχαν όλο και λιγότερα συμβάντα. Δυο όμως περιστατικά σε διάστημα 10 εβδομάδων και ένα προηγούμενο το 2018, που σχετίζεται άμεσα, προκαλούν ανησυχίες διεθνώς, ειδικά στον τρόπο διεξαγωγής ελέγχων και των διαδικασιών που εγγυόνται την ασφάλεια πτήσεων.

PerseveranceIngenuity, ένα μικρό ελικόπτερο στον Άρη γράφει μεγάλη ιστορία  

Έχει ύψος περίπου μισό μέτρο, διάμετρο στροφείου  1,2 μέτρα και βάρος 1,8 κιλά, αλλά έρχεται με ένα εντυπωσιακά μεγάλο κόστος ανάπτυξης που ίσως ξεπερνά τα 80 εκατομμύρια δολάρια. Το μικρό ελικόπτερο, επίσημα γνωστό ως Ingenuity, το οποίο μαζί με το ρόβερ Perseverance αποτελεί μέρος της αποστολής Mars 2020 της NASA, ετοιμάζεται να γράψει Διαστημική Ιστορία. To όχημα θα γίνει το πρώτο αεροσκάφος περιστρεφόμενων πτερύγων που θα πετάξει σε μια ατμόσφαιρα διαφορετική από αυτή της Γης, όταν θα πετάξει στον Κόκκινο Πλανήτη μέσα στον Απρίλιο του 2021.

Κλάση La Fayette, οι πρώτες φρεγάτες stealth

Η κλάση φρεγατών La Fayette, μια σχεδίαση των ναυπηγείων της DCNS (Direction des Constructions Navales, σήμερα Naval Group) στη Λοριάντ με χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας σε ευρύ φάσμα, τάραξε τα νερά όταν εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 90. Αποτελούσε το μεταψυχροπολεμικό όραμα του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο όμως ποτέ δεν ολοκληρώθηκε, ακριβώς λόγω των περικοπών της περιόδου. Από την άλλη υπήρξε γνώρισε σημαντική εξαγωγική επιτυχία στο δύσκολη διεθνή αγορά πολεμικών πλοίων.

Φ/Γ La Fayette ως «ενδιάμεση λύση». Προϋποθέσεις αναβάθμισης των πλοίων

H πιθανολογούμενη παραχώρηση δύο μονάδων κλάσης La Fayette ως ενδιάμεση λύση, ενσωματωμένη στη γαλλική πρόταση πώλησης τεσσάρων φρεγατών τύπου Belh@rra/FDI, αποτελεί ενδιαφέρουσα προοπτική κυρίως λόγω της μικρής ηλικίας τους σε σύγκριση με άλλες προτάσεις μεταχειρισμένων πλοίων. Για να είναι ωστόσο μια αποδεκτή λύση, απαιτούνται κάποιες προσθήκες και αναβαθμίσεις στον οπλισμό και τους αισθητήρες των πλοίων, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ΠΝ και να συμβάλλουν στην ελληνική άμυνα τα επόμενα χρόνια.

ΗΠΑ: η Κίνα είναι η κρίσιμη διεθνής απειλή!  

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν αξιολογεί την Κίνα ως τη μοναδική χώρα στο σημερινό διεθνές σύστημα που θα μπορούσε να συνδυάσει την οικονομική, διπλωματική, στρατιωτική και τεχνολογική ισχύ, διαμορφώνοντας μια κρίσιμη απειλή κατά της παγκόσμιας σταθερότητας.

 

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

5 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
5 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι Τούρκοι διπλασιάζουν το Ναύσταθμο του Ακσάζ, η Ελλάδα “πάγωσε” Σούδα και Αλμυρό

Η αναβάθμιση του τουρκικού ναυστάθμου στο Ακσάζ, στη νοτιοδυτική πλευρά της Τουρκίας, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, όταν ολοκληρωθεί, θα προσφέρει σημαντικά στην στρατιωτική ενδυνάμωση της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Diehl ανέλαβε την ανάπτυξη του IRIS-T Block 2, η...

34
Στα τέλη Δεκεμβρίου, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Εξοπλισμού, Πληροφορικής και Υποστήριξης. των Γερμανικών Ενόπλων Δυναμέων (BAAINBw) και η Diehl Defence υπέγραψαν σύμβαση για την ανάπτυξη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Ιανουαρίου 1923: Η ανταλλαγή πληθυσμών με την...

4
Υπογράφεται στη Λωζάνη της Ελβετίας η συνθήκη ανταλλαγής των πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, όπου 1.500.000 Έλληνες της Ανατολής και 500.000 Τούρκοι της Ελλάδας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ρουμάνος πολιτικός: Η Ουκρανία δεν υπάρχει, Κίεβο: Είσαι μαριονέτα της Μόσχας

Ο Calin Georgescu είναι γνωστή φιγούρα της πολιτικής στη Ρουμανία, και μάλιστα είχε καταφέρει ως υποψήφιος στις προεδρικές εκλογές του 2024 να έρθει πρώτος,...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Ιανουαρίου 1923: Η ανταλλαγή πληθυσμών με την Τουρκία, ο θλιβερός επίλογος μιας καταστροφής

Υπογράφεται στη Λωζάνη της Ελβετίας η συνθήκη ανταλλαγής των πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, όπου 1.500.000 Έλληνες της Ανατολής και 500.000 Τούρκοι της Ελλάδας...

Η Λετονία προμηθεύεται τεθωρακισμένα ASCOD – τι πληρώνει

Μια ακόμη αγορά τεθωρακισμένων μας έρχεται από τις χώρες της Βαλτικής, αυτή τη φορά από τη Λετονία, η οποία υπέγραψε συμβόλαιο για 42 ASCOD...