«Η Ελλάδα παρέχει ισχυρή πολιτική στήριξη στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κύπρου με την Κρήτη και το Ισραήλ ως Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), προκειμένου να αρθεί η ηλεκτρική απομόνωση της Κύπρου και να συνδεθεί το νησί με τα ενεργειακά δίκτυα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», επισημαίνει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξή του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, στην οποία υπογραμμίζει επίσης ότι «η Ελλάδα δεν εγκαταλείπει ή απομονώνει την Κύπρο. Αντιθέτως, εγγυάται τη στήριξή της για να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ το πλέον κοστοβόρο και τεχνικά δύσκολο τμήμα του ηλεκτρικού καλωδίου από την Κρήτη έως την Κύπρο».
Με αφορμή τις διαπραγματεύσεις Ελλάδας – Κύπρου που κατέληξαν στην απόφαση να προχωρήσει ως εθνικό έργο η διασύνδεση Κρήτη – Αττική (η οποία αποτελούσε τμήμα της διασύνδεσης με Κύπρο και Ισραήλ) ο υπουργός ΠΕΝ τονίζει ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κύπρου δεν επηρεάζεται, αφού τo τμήμα Κρήτη-Κύπρος παραμένει στα PCI. «Την ίδια στιγμή, οι κυβερνήσεις Ελλάδας και Κύπρου επαναβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους για άρση της ηλεκτρικής απομόνωσης της Κύπρου», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας ότι η θέση στην οποία κατέληξαν οι δύο κυβερνήσεις μεταφέρθηκε στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σε ερώτηση για τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα προχωρά στη διασύνδεση Κρήτη – Αττική ως εθνικό έργο, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι η Ελλάδα κλήθηκε να πάρει «μια δύσκολη απόφαση, με δεδομένη την αδήριτη ανάγκη να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη επάρκεια ενεργειακού εφοδιασμού της Κρήτης με οικονομικό τρόπο».
«Οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν με ακριβό πετρέλαιο καλύπτουν οριακά τη ζήτηση και το καλοκαίρι νοικιάζουμε γεννήτριες για να αποτραπεί ο κίνδυνος διακοπών ρεύματος! Οι μονάδες αυτές άλλωστε προβλέπεται να κλείσουν στο τέλος του 2022, καθώς οι ρύποι που εκπέμπουν βρίσκονται εκτός των ορίων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία στρέφεται στην πράσινη ενέργεια», εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης, επισημαίνοντας ότι «η διασύνδεση της Κρήτης με το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας επιλύει αυτά τα προβλήματα». Πρόσθεσε δε ότι:
«Αντιλαμβάνεστε επομένως ότι δεν μπορούσαμε να διακινδυνεύσουμε οποιαδήποτε καθυστέρηση σε ένα τόσο σημαντικό έργο. Με αυτά τα δεδομένα, καταβάλαμε πολύ μεγάλη προσπάθεια μέσα στο καλοκαίρι για να υλοποιηθεί ως ενιαίο project. Λίγες ημέρες μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου ο Πρωθυπουργός κι εγώ επισκεφθήκαμε την Κύπρο και συζητήσαμε το θέμα με την πολιτική ηγεσία της χώρας. Μέσα στο Σεπτέμβριο, η προσπάθεια αυτή εντατικοποιήθηκε ακόμα περισσότερο. Με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Ενέργειας κ. Γεράσιμου Θωμά, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανέλαβε διαμεσολαβητικό ρόλο και ενθάρρυνε την διενέργεια συζητήσεων, για έναν ολόκληρο μήνα, μεταξύ της κυπριακής εταιρείας Euroasia Interconnector, του ΑΔΜΗΕ που διαχειρίζεται το Δίκτυο Μεταφοράς της Ελλάδας και του αντίστοιχου ΑΔΜΗΕ του Βελγίου, του Elia που εκδήλωσε ενδιαφέρον για το project σε συνεργασία με την Euroasia Interconnector», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, επισημαίνοντας ότι παρά τις εντατικές προσπάθειες «δυστυχώς δεν κατέστη εφικτό να παραμείνει η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής στο ευρύτερο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ». «Οι προτάσεις που κατατέθηκαν δεν ήταν ώριμες και ήταν ορατός ο κίνδυνος να οδηγηθεί σε καθυστερήσεις τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής που είναι ύψιστης εθνικής σημασίας για τους λόγους που προανέφερα».
Τέλος διαβεβαιώνει ότι «όποιο ζήτημα ανακύψει αναφορικά με τη διαλειτουργικότητα των δύο συστημάτων από την Κρήτη έως την Κύπρο θα λυθεί κατόπιν σχετικής διαβούλευσης -εάν και όταν προκύψει θέμα- μεταξύ των αρμοδίων Διαχειριστών των Συστημάτων Ηλεκτρισμού των δύο κρατών, με βάση τις ρυθμίσεις του ισχύοντος Κανονισμού της ΕΕ».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
“Η Ελλάδα στηρίζει την ηλεκτρική διασύνδεση της Κύπρου με την Κρήτη και το Ισραήλ”
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η...
Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...