6.6 C
Athens
Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΗ: Αξίζουν τα μεταχειρισμένα LCS Freedom για τις ανάγκες του Πολεμικού μας...

ΑΠΟΨΗ: Αξίζουν τα μεταχειρισμένα LCS Freedom για τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού;

- Advertisement -

Κυριακή βράδυ, και αποφασίζουμε να αγγίξουμε ένα πολύ “ευαίσθητο” θέμα. Το ενδεχόμενο απόσυρσης κάποιων εκ των LCS Freedom του USN, και το θέμα της παραχώρησής τους, ή μάλλον, την πιθανότητα παραχώρησής τους στο Πολεμικό Ναυτικό. Τα πλοία, έχουν τύχει σκληρής κριτικής στις ΗΠΑ, και τρομερής λασπολογίας στην Ελλάδα.

Ακόμη και σήμερα, και τώρα, που γράφονται αυτές οι γραμμές, κάποιοι εξακολουθούν να πιστεύουν πως τα πλοία είναι από αλουμίνιο (μόνο η υπερκατασκευή είναι, όπως σε πάμπολλα πολεμικά πλοία, μεταξύ αυτών και τα Ticonderoga). Και είναι σίγουροι πως τα πλοία, πλέουν από καθαρή τύχη, κινούνται με ρυμουλκά, κι άλλα “τέτοια” ευτράπελα. Τα πλοία κάνουν κανονικά αποστολές για το USN, απλά τα LCS Freedom είναι στο Στόλου του Ατλαντικού, ενώ τα LCS Independence, στο Στόλου του Ειρηνικού.

ΕΞΕΛΙΞΗ: LCS & Ticonderoga, ΜΕ συντήρηση, μετατροπές και όπλα; Μα αυτό προτείνει η Βουλή των ΗΠΑ!

Ομολογούμε, πέρα από την πλάκα, πως ποτέ δεν είχαμε εξετάσει στη σελίδα μας, σοβαρά το ενδεχόμενο παραχώρησης LCS Freedom από το Αμερικανικό Ναυτικό στο ΠΝ. Βέβαια, μέχρι πρόσφατα, διαθέσιμα προς παραχώρηση γνωρίζαμε πως θα ήταν το LCS 1 και LCS 3, που όμως είναι τα πρώτα πλοία της κλάσης, ουσιαστικά πάνω στα οποία το USN έπαθε και έμαθε. Τα πλοία αυτά είναι αρκετά ταλαιπωρημένα, και απαιτούν κοστοβόρες μετατροπές προκειμένου να γίνουν αξιόμαχα. Το έχουμε γράψει εδώ και καιρό.

«Παγώνει» τις παραλαβές των LCS Freedom το Αμερικανικό Ναυτικό, δομικό πρόβλημα στο κιβώτιο μετάδοσης

Η αλήθεια είναι πως το USN έχει πάψει να χρειάζεται πλέον τόσο πολύ πλοία σαν το LCS Freedom, μια ουσιαστικά υπερταχεία κορβέτα, ή μια πολύ γρήγορη ελαφριά φρεγάτα. Η στροφή προς βαριά οπλισμένα πολεμικά όπως η FFG-62 είναι αποτέλεσμα της μετατόπισης του βάρους του αμερικανικού ενδιαφέροντος από τον Περσικό Κόλπο και τη Μέση Ανατολή, προς την Κίνα και τη Βόρεια Κορέα. Εκεί, το USN θέλει ένα ελαφρύ Arleigh Burke ή μια βαριά φρεγάτα, κι αυτό δεν είναι φυσικά το LCS Freedom Class. Δεν έχει να αντιμετωπίσει Φρουρούς της Επανάστασης, αλλά ένα Ωκεάνιο Κινεζικό Ναυτικό. Βέβαια, τα LCS Independence θα παίξουν το ρόλο τους στον Ειρηνικό, και μάλιστα, επιτυχημένα.

Επιβιωσιμότητα LCS: γίναμε σοφότεροι;

Θα μπορούσε να γίνει το ίδιο και με τα LCS Freedom Class καθώς μπορούν φυσικά να οπλιστούν κατάλληλα. Τα νεότερα LCS Freedom θα έχουν laser 100 KW, αλλά και NSM, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για τοποθέτηση Mk41. Όσα πέφτουν στη θάλασσα, φέρουν RGM-84L Harpoon II. Αυτά δεν μπορούν να τοποθετηθούν και στα πρώτα LCS, κι αν ναι, γιατί τα αποσύρει το USN; Φυσικά και μπορούν, αλλά με το ανάλογο κόστος. Σε αυτό, ανά πλοίο, πρέπει να προστεθεί και το κόστος επισκευής του gearbox, και του ελαττωματικού συστήματος σύμπλεξης ισχύος των diesel και των αεριοστροβίλων (που οδηγούν το πλοίο σε ταχύτητες 45+ κόμβων AN λειτουργούν σωστά).

ΑΠΑΝΤΑΜΕ: Επίπεδα Eπιβιωσιμότητας πολεμικών πλοίων και η LCS, η αλήθεια και… τα παραμύθια

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα LCS 1, 3 ως και 17, φέρουν τα ραντάρ TRS-3D κι όχι το νεότερο TRS-4D. Έτσι, μια αναβάθμιση των LCS Freedom 1-15 θα έπρεπε να περιλαμβάνει και την -αναμφίβολα κοστοβόρα- αντικατάσταση του ραντάρ με νέο, παρά το ότι το προηγούμενο δεν είναι παλιό. Και το ραντάρ, δεν είναι το φθηνότερο σύστημα σε ένα πλοίο, αλλά το ακριβότερο. Αν κάνουμε άθροιση, είναι πολλά τα λεφτά για να αναβαθμιστούν πλοία σαν τα LCS Freedom Flight I.

Οι δοκιμές που έκανε η κλάση LCS Freedom σε αντοχή σε εκρήξεις και υπερ-υψηλές ταχύτητες

Πέρα από αυτό, το USN έχει δημιουργήσει κι ένα μεγάλο πρόβλημα στα LCS Freedom (και στα LCS Independence). Με το περιορισμένο πλήρωμα (που αυξήθηκε σταδιακά), δεν έχει πρόβλεψη για συντήρηση εν πλω, και χρειάζονται κοστοβόρες συντηρήσεις από ιδιώτες εργολάβους σε όλο τον πλανήτη. Έτσι, τα πλοία αυξάνουν το κόστος λειτουργίας, με τον τρόπο που έχει επιλέξει να τα διαχειρίζεται το USN, κάτι που γίνεται προσπάθεια να αλλάξει.

Δεν λέγονται LCS οι φρεγάτες, αλλά MMSC, δεν είναι από αλουμίνιο αλλά από χάλυβα

Αν όλα αυτά προστεθούν, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, αλλά και διατήρησης σε υπηρεσία, ίσως να μην αξίζει για το USN, είναι απλά μαθηματικά. Έτσι, προτιμά να αποσύρει τα LCS 7 & 9, σε active reserve (θα μπορούν να ενεργοποιηθούν ανά πάσα στιγμή), προφανώς αφού κάνει και τις επιδιορθώσεις στο gearbox. Ο λόγος είναι απλός, να χρειάζεται ελάχιστος χρόνος επαναφοράς σε υπηρεσία αν απαιτηθεί. Αλλά ακόμη κι έτσι, δεν περιμέναμε τα πλοία να είναι διαθέσιμα για “transfer σε Allied Navies”.

Κε Υπουργέ, στις ΗΠΑ ζητήστε "ότι αποσύρει το USN μέσα στο 2021"! 4 LCS, 3 περιπολικά Cyclone, 1 LSD Whidbey Island… Τα χρειαζόμαστε όλα

Πριν λίγες μέρες, το σχέδιο νόμου που προέβλεπε την μεταφορά Ticonderoga σε συμμαχικά ναυτικά, είχε σε διάφορα σημεία και το “LCS“. Άρα, το USN σχεδιάζει να προσφέρει τα LCS που αποσύρει σε συμμαχικά ναυτικά. Το μόνο συμμαχικό ναυτικό που χρειάζεται νέα πλοία χτες, είναι το ΠΝ. Θεωρούμε λοιπόν ασφαλές το συμπέρασμα, πως οι ΗΠΑ, στα πλοία μιας πιθανής αγοράς HF2 από την Ελλάδα, να προσφέρουν, εκτός από αριθμό Ticonderoga, και LCS, ενώ υπολογίζουμε πως αυτά θα είναι τα υπό σχεδιαζόμενη απόσυρση, 7 & 9.

LCS Freedom για το Αιγαίο; Ο "τίμιος μεσολαβητής"

Καθώς μέσα στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η παράδοση των πλοίων με τέτοιο τρόπο που να μην δημιουργούν προβλήματα στο Ναυτικό υποδοχής, θεωρούμε σχεδόν βέβαιο πως

H συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

337 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
337 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

«Ατζέντα 2030» και ένα παιδί μετράει τα άστρα

20
Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη- Αντιστράτηγου ε.α., διδάκτορα Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), διαλέκτη στη Σχολή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Ιανουαρίου/6 Φεβρουαρίου 1833: Άφιξη του Όθωνα, το...

3
Ο Όθων ο Α΄ φτάνει στην χώρα μας, ως ο πρώτος βασιλιάς της σύγχρονης Ελλάδας. Αν και δεν ήταν επιλογή των επαναστατών για το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Παρίσι: Τι απαντήσεις δίνει για την πιθανή πώληση πυραύλων Meteor στην Τουρκία

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΣε επιχείρηση να διασκεδαστούν οι ανησυχίες της Αθήνας για το ενδεχόμενο πώλησης πυραύλων Meteor προς την Τουρκία προχωρά το Παρίσι,...

Σε χρήση ουκρανικό όπλο laser κατά drones

Την επιχειρησιακή λειτουργία του όπλου laser, Tryzub (τρίαινα) επιβεβαίωσε σε συνέντευξη του, ο Συνταγματάρχης Vadym Sukharevskyi, επικεφαλής της ουκρανικής διοίκησης μη επανδρωμένων (SBS), λέγοντας...

Mirage 2000-5F, οι «πελαργοί» της αεράμυνας που πετάνε ανατολικά προς Ουκρανία

 Με την ευκαιρία της σημερινής παραλαβής από την Ουκρανία του πρώτου γαλλικού Mirage 2000-5F, αναδημοσιεύουμε το παρακάτω άρθρο, από παλαιότερη επίσκεψη της "ΠΤΗΣΗΣ" στην...