Το απόγευμα της 3ης Αυγούστου του 1989, μια πτήση ρουτίνας της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου κατέληξε σε τραγωδία, όταν το ελαφρύ Shorts 330-200 προσέκρουσε σε απόκρημνη πλαγιά του όρους Κερκετέας της Σάμου, με αποτέλεσμα την ολική καταστροφή του και την απώλεια του συνόλου των επιβατών και πληρώματος.
Η πτήση, OA 0545, ξεκίνησε στις 13:15 από το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης με προορισμό την Κω, με ενδιάμεση στάση στη Σάμο. Το αεροσκάφος της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, θυγατρική της Ολυμπιακής που επιχειρούσε με ελαφρά κυρίως ελικοφόρα αεροσκάφη για τη διασύνδεση των νησιών, έφερε το όνομα “Νήσος Μήλος” και νηολόγιο SX-BGE και ανήκε σε μια κλάση αεροασκαφών που προήλθαν από ένα ελαφρύ στρατιωτικό μεταγωγικό, το SC.7 Skyvan της βρετανικής Shorts Brothers. Το αρχικό αεροσκάφος είχε πολύ απλές γραμμές, με μικρή μάλλον αεροδυναμική σιλουέτα, που θύμιζε σχέδια ανεμοπλάνων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Υψηλοπτέρυγο με δύο κινητήρες turboprop Pratt & Whitney Canada PT6A-45-R και ουραίο πτέρωμα τύπου “Η”, μπορούσε να μεταφέρει μέχρι 30 επιβάτες και τριμελές πλήρωμα (δύο χειριστές και έναν ιπτάμενο συνοδό) για πτήσεις μικρών αποστάσεων. Το χαρακτηριστικά του να απογειώνεται σε μικρές αποστάσεις ταίριαζε στο προφίλ των αεροσκαφών που η ΟΑ ήθελε για τη διασύνδεση των νησιών με τους πολύ μικρούς διαδρόμους.
Στις 17:00, κι ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από τη Σάμο σε φάση προσέγγισης για προσγείωση, ξεφνικά χάθηκε από τα ραντάρ της Πολιτικής Αεροπορίας. Προσπάθειες να αποκατασταθεί η επικοινωνία του πύργου ελέγχου απέβησαν άκαρπες και λίγα λεπτά αργότερα ξεκίνησαν έρευνες εντοπισμού του. Στις επιχειρήσεις συμμετείχαν η Πυροσβεστική, η Αστυνομία και φυσικά ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα μεταγωγικό C-130, καθώς και πεζοπόρα τμήματα του 4ου ΕΤΕΘ (Ειδικό Τάγμα Εθνοφυλακής). Η αρχική σκέψη των αρχών ήταν πως το μικρό αεροσκάφος κατέπεσε στη θάλασσα αλλά ένας βοσκός κατηύθηνε τις έρευνες στις πλαγιές του όρους Κερκετέας ή Κερκής στο Μαραθόκαμπο, από ήχους συντριβής που άκουσε.
Σύντομα, ελικόπτερα εντόπισαν τα συντρίμια σε ύψος 1.370 μέτρων, πολύ κοντά στην κορυφή του όρους που φτάνει στα 1.420 μέτρα. Όταν οι καταδρομείς έφτασαν στο σημείο, λίγο μετά τα μεσάνυχτα λόγω του εξαιρετικά δύσβατου του εδάφους, οι φωτιές δεν είχαν ακόμα σβήσει ενώ πολλά συντρίμια και ανθρώπινα μέλη είχαν διασκορπιστεί σε σημαντική απόσταση από το σημείο κρούσης. Το Short 330 είχε κοπεί στα δύο και είχε κομματιαστεί, σημάδι της ξαφνικής και βίαιης πρόσκρουσης στη βραχώδη πλαγιά. Και οι 31 επιβάτες και το τριμελές πλήρωμα είχαν σκοτωθεί.
Η συνέχεια στο Military History