Η φρεγάτα τύπου MEKO 200 “HMNZS Te Mana” του ναυτικού της Νέας Ζηλανδίας έχει αποπλεύσει από το Devonport με προορισμό τον Καναδά, όπου θα υποστεί πρόγραμμα εκσυγχρονισμού. Εκεί βρίσκεται ήδη η φρεγάτα “HMNZS Te Kaha”.
Αρχίζει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MEKO 200 της Ν. Ζηλανδίας
Η Νέα Ζηλανδία έχει δύο φρεγάτες MEKO 200, που ναυπηγήθηκαν σε συνεργασία με την Αυστραλία. Τα δύο πλοία εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1997 και το 1999, ενώ χάρη στον εκσυγχρονισμό τους θα μείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2030. Σύμφωνα με το “Naval News”, ο εκσυγχρονισμός της “HMNZS Te Kaha” θα τελειώσει το 2020.
Τις εργασίες βελτίωσης των νεοζηλανδικών MEKO 200 έχει αναλάβει η θυγατρική της Lockheed Martin στον Καναδά, Lockheed Martin Canada. Το κόστος του προγράμματος για τα δυο πλοία θα προσεγγίσει περίπου τα $440 εκατ. δολάρια συνολικά και περιλαμβάνει “ολοκληρωμένη λύση επιτήρησης/αποκάλυψης στόχων και αεράμυνας (Integrated Surveillance and Air Defence solution) με νέο σύστημα διαχείρισης μάχης, καινούριο κύριο ραντάρ και ανανέωση της αντιαεροπορικής άμυνας σημείου βασισμένη σε βλήματα ενεργού ραντάρ”. Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού, αποκτάται ο ευρωπαϊκός Α/Α πύραυλος Sea Ceptor (CAMM) για την αντικατάσταση του RIM-7P.
Όπως έχουμε τονίσει στο παρελθόν, η Lockheed Martin Canada παρουσιάζεται να έχει εκδηλώσει σοβαρό ενδιαφέρον για το αντίστοιχο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών MEKO 200HN, όποτε αυτό όμως επιτέλους αποφασιστεί να αρχίσει… Καρδιά της “καναδικής” πρότασης θα είναι το CMS330, ενα σύγχρονο ΚΠΜ υψηλών προδιαγραφών, που έχει αποδείξει ότι μπορεί να ενσωματώσει και να ολοκληρωθούν επάνω του πλήθος αισθητήρων και οπλικών συστημάτων.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα σενάρια εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN και ότι ξέρουμε για τα κόστη