Ως είδηση η απόσυρση ενός πετρελαιοφόρου στόλου στην μακρινή Αυστραλία δεν μπορεί να θεωρηθεί «πρώτης γραμμής». Κι όμως έχει σημασία όταν διαβάζει κανείς πως το πετρελαιοφόρο που αποσύρεται είναι γερασμένο, έχει ήδη φθάσει τα 15 έτη…
Ακούγεται παράδοξο και είναι. Το 2004 το τάνκερ 47.000 τόνων Delos κατασκευαζόταν στα ναυπηγεία της Hyundai στην Νότια Κορέα, αλλά με την καθέλκυση του αγοράστηκε από την Αυστραλία και μετά από ένα χρόνο πέρασε μετασκευή ώστε να υπηρετήσει ένα διαφορετικό ρόλο από τον εμπορικό που αρχικά είχε. Έτσι με επένδυση τότε 60 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (35 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σήμερα) ετοιμάστηκε για να υπηρετήσει στο Ναυτικό της χώρας από το 2006, ως HMAS Sirius, έχοντας πλέον δύο σταθμούς ανεφοδιασμού εν πλω και ελικοδρόμιο.
Κι όμως, μόλις μετά από 15 χρόνια, έχοντας διανύσει 469.000 ναυτικά μίλια και μετά από 770 πετρελαιεύσεις -με δηλαδή χρήση κάτω του μετρίου- αποσύρεται (η σχετική τελετή έγινε χθες) για να αντικατασταθεί από δύο μικρότερα σκάφη, της κλάσης Supply των 19.500 τόνων, κατασκευασμένα από την Navantia που είναι βέβαια εξειδικευμένα πετρελαιοφόρα στόλου. Σε άλλες χώρες παρόμοια σκάφη υπηρετούν ακόμη στα 30+ χρόνια και με λιγότερες ικανότητες και θεωρούνται επαρκή…