12.3 C
Athens
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΚΙΝΑΛ: Πόσο θα περιμένουμε ακόμη για τη ναυπήγηση των δύο ΤΠΚ του...

ΚΙΝΑΛ: Πόσο θα περιμένουμε ακόμη για τη ναυπήγηση των δύο ΤΠΚ του ΠΝ;

- Advertisement -

Λάβαμε το παρακάτω δελτίο Τύπου από το Κίνημα Αλλαγής, σχετικά με την κατάθεση ερώτησης στη Βουλή για τις πυραυλακάτους Super Vita:

Κατατέθηκε, σήμερα, Ερώτηση στη Βουλή από τον Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου καιτους βουλευτές του Κινήματος,κ.κ. Κώστα Σκανδαλίδη, Μιχάλη Κατρίνη, Δημήτρη Μπιάγκη και Γιώργο Φραγγίδη, κατόπιν προτάσεων του Τομέα Άμυνας, προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο,Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνη Γεωργιάδη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κώστα Χατζηδάκη.

Σκοπός της υπόψη ερώτησης είναι να διαλευκάνουμε τις προθέσεις της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση του προγράμματος ναυπήγησης των δύο Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων Βλημάτων (ΤΠΚ), Νο 6 και Νο 7, του ΠΝ στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, δεδομένου ότι από το 2008 βρίσκεται σε εκκρεμότητα η ναυπήγησή τους, φτάνοντας τα 13 χρόνια αναμονής, ενώ το δημόσιο έχει δώσει εφτά (7) παρατάσεις μέχρι σήμερα, ενώ το κόστος του προγράμματος έχει φτάσει στα 400 εκ. € περίπου, ξεπερνώντας κατά 100 εκ. € περίπου, αυτού που είχε προβλέψει η σύμβαση του 2008. Στις 31-3-21 λήγει η 7η παράταση, ενώ η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει την 8η, με επιπλέον σχετική χρηματοδότηση.

Τα δύο πλοία δεν έχουν δοθεί πλήρως επιχειρησιακά στο ΠΝ. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η Νο 6 ΤΠΚ θα παραδοθεί πλήρως επιχειρησιακή τον Μάιο-Ιούνιο, ενώ η Νο 7 έχει απροσδιόριστη ημερομηνία παράδοσης στο ΠΝ πλήρως ετοιμοπόλεμη, και εκτιμάται ότι αυτή η ημερομηνία τοποθετείται τον Απρίλιο 2022.

Από την άλλη, η ΟΝΕΧ, η εταιρία που έχει αναλάβει την διεύθυνση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, εδώ και ένα χρόνο περίπου, ελέγχει την εταιρία με το ποσοστό των 51,95% των μετοχών.

Το Κίνημα Αλλαγής παρακολουθεί το θέμα με μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα δύο πλοία είναι άκρως απαραίτητα για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών του ΠΝ.

Η κατάσταση έχει ξεφύγει εδώ και πολύ καιρό, αισθανόμαστε ότι η κυβέρνηση μας κοροϊδεύει και οφείλει μία ξεκάθαρη απάντηση όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα και το συνολικό κόστος του προγράμματος ναυπήγησης των δύο ΤΠΚ.

Συγκεκριμένα, στην υπόψη ερώτηση, αναφέρεται ότι, “η εν ισχύ σύμβαση, η οποία υπογράφηκε τον Νοέμβριο 2008, μεταξύ των Ναυπηγείων Ελευσίνας (ΝΒΕΕ Α.Ε.) και του Ελληνικού Δημοσίου, που αντιπροσωπεύεται από το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ), για τη ναυπήγηση δύο Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων Βλημάτων (ΤΠΚ), της Νο 6 και της Νο 7, δεν έχει δώσει ακόμη στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) τα συμβατικά προϊόντα (το έργο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, βαδίζουμε ήδη στον 13ο χρόνο, ενώ είναι ασαφές το τελικό χρονοδιάγραμμα παραδόσεων των δύο ΤΠΚ πλήρως επιχειρησιακών, έχει υπερβεί κάθε επιτρεπόμενο όριο ανοχής), ενώ έχει κοστίσει μέχρι σήμερα περίπου 400 εκ. €, μετά τις αλλεπάλληλες κατά διαστήματα τροποποιήσεις και παρατάσεις του χρόνου υλοποίησης, τις αλλεπάλληλες ανά εξάμηνο αναχρηματοδοτήσεις του προγράμματος από το ΥΠΕΘΑ, ενώ είναι ασαφές το τελικό κόστος του. Συγκεκριμένα, ισχύουν τα ακόλουθα:

Λόγω των επανειλημμένων διαχρονικών οικονομικών προβλημάτων της εταιρίας, με τον ν.4361/2016, τροποποιήθηκε η σχετική τριμερής συμφωνία μεταξύ του ΠΝ, της εταιρείας «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνας ΑΕ» (ΝΒΕΕ ΑΕ) και των εργαζομένων της, για την ολοκλήρωση του προγράμματος ναυπήγησης και κατασκευής ΤΠΚ, με συνολική διάρκεια 29 μήνες, ήτοι παράδοση στο ΠΝ στις 30/6/18, και επιπλέον ενίσχυση ύψους 40 εκ. €. Να ληφθεί υπόψη ότι η συμφωνία προβλέπει ότι το 70% των μισθών των εργαζομένων θα προσφέρεται από το ΠΝ και το υπόλοιπο 30% από την εταιρία.

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν δοθεί συνολικά επτά (7) παρατάσεις, ως εξής:

  • 1η έως 30/6/19 (ν.4557/18) και επιπλέον χρηματοδότηση 31,07 εκ. €,
  • 2η έως 30/9/19 (ν.4618/19) και επιπλέον χρηματοδότηση 5,925 εκ. €,
  • 3η έως 31/3/20 (ν.4635/19) και επιπλέον χρηματοδότηση 7,65 εκ. €,
  • 4η έως 30/6/20 (ν.4688/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,375 εκ. €,
  • 5η έως 30/9/20 (ν.4712/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,375 εκ. €,
  • 6η έως 31/12/20 (ν.4734/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,575 εκ. €,

7η έως 31/3/21 (ν.4764/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,575 εκ. €, συνολικού επιπλέον κόστους 98,545 εκ. €, από αυτά που είχε προβλέψει η σύμβαση του 2008, ενώ αναμένεται η 8η παράταση και αντίστοιχη επιπλέον χρηματοδότηση.

Φτάσαμε στο τέλος Μαρτίου 2021, δηλαδή περίπου 13 χρόνια, και τα δύο πλοία δεν έχουν δοθεί πλήρως επιχειρησιακά στο ΠΝ. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η Νο 6 ΤΠΚ θα παραδοθεί τον Μάιο-Ιούνιο πλήρως επιχειρησιακή, ενώ η Νο 7 έχει ακόμη αρκετές ηλεκτρολογικές, μηχανολογικές και μηχανουργικές εργασίες για να ολοκληρωθεί, και να αρχίσει η εγκατάσταση των συστημάτων στο σκάφος, με απροσδιόριστη ημερομηνία παράδοσης στο ΠΝ πλήρως ετοιμοπόλεμη, και  εκτιμάται ότι αυτή η ημερομηνία τοποθετείται τον Απρίλιο 2022.

Δεδομένου ότι, η εταιρία δεν πληρώνει το 30% που υποχρεούται από την τροπολογία του 2016 στους εργαζόμενους, με αποτέλεσμα το ύψος του ποσού που οφείλουν τα ναυπηγεία στους εργαζόμενους ανέρχεται στα 25 εκ. € περίπου.

Δεδομένου ότι, η κυβέρνηση έχει επιλέξει τις τρίμηνες παρατάσεις και θα χρηματοδοτήσει για ακόμη μία φορά την εταιρία για το επόμενο τρίμηνο με το εκτιμώμενο ποσό των 3,5 εκ. ευρώ περίπου.

Δεδομένου ότι, οι εργασίες για την παράδοση της ΤΠΚ Νο 7, ώστε να είναι πλήρως επιχειρησιακή στη διάθεση του ΠΝ, θα καθυστερήσουν για αρκετό χρόνο.

Δεδομένου ότι, η ΟΝΕΧ είναι η εταιρία που έχει αναλάβει την διεύθυνση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, εδώ και ένα χρόνο περίπου, και ελέγχει την εταιρία με το ποσοστό των 51,95% των μετοχών.

Δεδομένου ότι, για την ένταξη της εταιρίας στον εκκαθαριστικό νόμο 106 απαιτείται η έγκριση της Γενικής Συνέλευσης των ναυπηγείων και η έγκριση τουλάχιστον του 70% των πιστωτών.

Ερωτάσθε κ. κ. Υπουργοί:

  1. Γιατί δεν εκπονείτε ένα οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του συνολικού έργου, που θα περιλαμβάνει και το συνολικό επιπλέον κόστος, μέχρι της παράδοσης πλήρως επιχειρησιακά των δύο ΤΠΚ του ΠΝ, ώστε να μην βαδίζουμε σταδιακά κατά τρίμηνα;
  2. Για ποιο λόγο δεν έχει καταβληθεί από το 2016 το 30% της αμοιβής των εργαζόμενων, όπως είχε συμφωνηθεί στην τριμερή σύμβαση; Τα ποσά αυτά συμπεριλαμβάνονται στα οφειλόμενα που θα ρυθμιστούν μέσω της εξυγίανσης;
  3. Τι θα γίνει με τα συσσωρευμένα χρέη των Ναυπηγείων Ελευσίνας προς το δημόσιο που εκτιμάται στα 400 εκ. ευρώ περίπου και άλλα 25 εκ. ευρώ περίπου στους εργαζόμενους ,σε συνδυασμό με την ένταξη της εταιρίας στον εκκαθαριστικό νόμο 106;”

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

42 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

37
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1919: Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου...

0
Υπογράφεται στην πόλη Νεϋγί (Neuilly-sur-Seine) της Γαλλίας η ομώνυμη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Βουλγαρίας και των δυνάμεων της Entente, που καθόριζε τα σύνορα της πρώτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Επίσκεψη της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος στην INTRACOM DEFENSE

Η IDE είχε την τιμή να δεχθεί στις εγκαταστάσεις της στο Κορωπί, την επίσκεψη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος (Α.ΑΚ.Ε.),...

Τα Rafale της 332Μ στην Ισπανία

Πρώτο σχολείο για τους πιλότους της 332Μ η οποία αξιοποιεί τα Rafale EG/DG και συμμετέχουν στην τέταρτη και τελευταία εκπαιδευτική σειρά του 2024 στο...

Κυρ. Μητσοτάκης: Δεν μπορούμε να δεχτούμε τη νομιμοποίηση των τετελεσμένων και τη διαιώνιση ενός δράματος στο κυπριακό

«Οι δύο χώρες ευθυγραμμίζουν τις εθνικές τους επιδιώξεις. Αυτή η δεύτερη διακυβερνητική αποτελεί ένα ξεχωριστό γεγονός», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις δηλώσεις του...