Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες που εξασφάλισε η ιστοσελίδα μας, το Πολεμικό Ναυτικό έχει ζητήσει σκάφη τύπου Cyclone από το Αμερικανικό Ναυτικό, προς αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων παράκτιων περιπολικών που υπηρετούν αυτή τη στιγμή. Ταυτόχρονα, έχει φροντίσει να ζητήσει και όσα σκάφη γίνουν διαθέσιμα από την Αμερικανική Ακτοφυλακή, της κλάσης Protector.
Αυτό το δημοσίευμα γίνεται προς απάντηση παλαιότερου δημοσιεύματός μας που αναφερόταν στην παραχώρηση δυο σκαφών τύπου Cyclone από το US Navy προς την Ουκρανία. Μπορεί εμείς εδώ, “απέξω” από το ΠΝ, να βλέπουμε κάποιες ευκαιρίες, αλλά στο ΠΝ τις έχουν δει εδώ και … χρόνια. Στο ΓΕΝ υπάρχει ένα διαρκές “σκανάρισμα” όλων των μεταχειρισμένων πλοίων, από μέγεθος RIB μέχρι ελικοπτεροφόρου, και σε οτιδήποτε πλέει επί, πάνω, ή κάτω από τους ωκεανούς της Γης.
Συνεπώς, με ενδελεχή έρευνα και συνεχείς μελέτες, οι αξιωματικοί προτείνουν και συζητούν λύσεις σε όλες τις ελλείψεις που υπάρχουν. Αν δεν είδαμε κάτι εδώ και χρόνια, ήταν διότι εδώ και χρόνια, ακόμη και οι δωρεάν παραχωρήσεις χρειάζονται χρήματα. Χρήματα, που κανείς δεν έδινε στο Πολεμικό μας Ναυτικό (ούτε στην ΠΑ, ούτε φυσικά και στον ΕΣ). Το ότι δεν βλέπουμε πλοία από παραχωρήσεις, δεν σημαίνει πως δεν το έχει σκεφτεί το ΓΕΝ.
Σε ότι αφορά τα πλοία κλάσης Cyclone, το ΠΝ τα έχει “εντοπίσει” εδώ και χρόνια, και τα έχει ζητήσει εδώ και πολύ καιρό. Ταυτόχρονα, έχει ενδιαφερθεί για τα εξαιρετικής κατάστασης σκάφη Protector της US Coast Guard. Τα Cyclone τα έχουμε αναλύσει, και μάλιστα κάποτε τα είχαμε προτείνει αντί των… Ticonderoga. Τα Cyclone είναι εξαιρετικά πλοία, με πολλές δυνατότητες, πολύ ανώτερες των κλασικών παράκτιων περιπολικών.
Το ΠΝ έχει μεγάλες ανάγκες σε παράκτια περιπολικά, και σκοπός του είναι η απόκτηση 8 με 12 σκαφών το συντομότερο δυνατόν. Οι περιπολίες στο Ανατολικό Αιγαίο είναι ζωτικής σημασίας για την ελληνική κυριαρχία στις εσχατιές του Αιγαίου. Εκεί δεν μπορείς να κάνεις επίδειξη σημαίας με φρεγάτες, ούτε καν πυραυλακάτους, αλλά με πλοία soft power, όπως τα παράκτια περιπολικά. Τα οποία όμως δεν γίνεται να είναι ούτε 70 ετών, ούτε… ξύλινα!
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα τους.
Τους τελευταίους μήνες, υπάρχει μια εμφανής αλλαγή των προτεραιοτήτων στις αμυντικές προμήθειες της χώρας μας. Προγράμματα τα οποία ωρίμαζαν από το 2020, έχουν ακυρωθεί,...
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
Μετά τα γεγονότα της Μακρυνίτσας, όπου Έλληνες επαναστάτες εξοπλίστηκαν και συγκρούστηκαν με τις οθωμανικές αρχές με επιτυχία, τμήμα του ελληνικού στρατού δυνάμεως 24.000 ανδρών,...
Τους τελευταίους μήνες, υπάρχει μια εμφανής αλλαγή των προτεραιοτήτων στις αμυντικές προμήθειες της χώρας μας. Προγράμματα τα οποία ωρίμαζαν από το 2020, έχουν ακυρωθεί,...
Στη ραδιοφωνική εκπομπή “Εμείς οι Έλληνες” του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό “Παραπολιτικά 90,1” μίλησε ο εκδότης της “ΠΤΗΣΗΣ”, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, σχετικά με την πιθανότητα...
Παραδόθηκε στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Greenville της Νότιας Καρολίνας, όπου βρίσκεται πλέον η γραμμή συναρμολόγησης των F-16, το πρώτο αεροσκάφος της βουλγαρικής...