11.3 C
Athens
Παρασκευή, 7 Μαρτίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΟ Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών (ΣΕΜΑ) για το θέμα του εκσυγχρονισμού των...

Ο Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών (ΣΕΜΑ) για το θέμα του εκσυγχρονισμού των ελληνικών F-16

- Advertisement -

 
 
Κατά τη πρόσφατη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στις ΗΠΑ, συμφωνήθηκε η αναβάθμιση του στόλου των ελληνικών F-16 σε επίπεδο Viper (V), με ένα κόστος που υποτίθεται θα ανέλθει στα περίπου 2,4 δισ. ευρώ. Η ανακοίνωση αυτή δέχτηκε σφοδρή κριτική, κυρίως από «ειδικούς» του διαδικτύου και όχι μόνο. Έγινε θέμα συζήτησης σε καφενεία, σε facebook, twitter αλλά και… ταξί. Αποτέλεσε θέμα πολιτικής αντιπαράθεσης, ενώ ακόμη και μεγάλες ενημερωτικές ιστοσελίδες, εξέφρασαν σχετικές γνώμες, χωρίς όμως να γνωρίζουν τι πραγματικά σημαίνει αυτός ο εκσυγχρονισμός. Ποια είναι όμως η άποψη του Σύλλογου Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών; Σας μεταφέρουμε το Δελτίο Τύπου του Συλλόγου, έτσι όπως αυτό δημοσιεύτηκε στην σελίδα του στα social media.
Δελτίο τύπου 19/10/2017
Θέμα: «Δελτίο τύπου του Συλλόγου Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών σχετικά με την αναγγελία αναβάθμισης 123 μαχητικών αεροσκαφών F-16 στο επίπεδο V (Viper)».
Ο Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών παρατήρησε με προσοχή το σύνολο των ανακοινώσεων και των δημοσιεύσεων που δημοσιοποιήθηκαν στον γραπτό και ηλεκτρονικό τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με την αναβάθμιση των μαχητικών F-16 και αναφέρει τα εξής:
1. Είναι απίστευτο πόσες πολλές απόψεις εκφράστηκαν για θέματα στα οποία δεν υπάρχει αντίστοιχη γνώση του αντικειμένου. Ο ΣΕΜΑ συστήνει να μιλάνε μόνο όσοι γνωρίζουν και έχουν κάτι να πουν και οι αναγνώστες να μην παρασύρονται από απόψεις οι οποίες δεν είναι τεκμηριωμένες. Οι αποδόσεις των μαχητικών είναι συνισταμένη αμέτρητων παραμέτρων που σχετίζονται με ιδιαίτερες συνθήκες. Αν δεν εξεταστεί το σύνολο αυτών, τα συμπεράσματα είναι ελλιπή και λανθασμένα. Σχετικό παράδειγμα πως το «υπέρ-όπλο» Eurofighter-Typhoon όπως το παρουσίαζαν πολλοί ανάλογοι «αναλυτές» όταν συμμετείχε σε επιχειρησιακές συνθήκες στάθηκε κατώτερο των επιδιώξεων.
2. Όσον αφορά την απόδοση της αναβάθμισης και τις λεπτομέρειες των συστημάτων που θα υπάρχουν στη νέα έκδοση Viper (V), ο ΣΕΜΑ θα προσπαθήσει να ξεθολώσει το τοπίο της πληροφόρησης αναφέροντας απλά πως αποτελεί μία πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν όλα τα οπλικά συστήματα που έχει διαθέσιμα η Πολεμική Αεροπορία, θα υπάρχει η δυνατότητα να διεξαχθούν επιχειρήσεις παντός καιρού σε μεγάλο βάθος, και θα υπάρχει συνδεσιμότητα με τα άλλα μαχητικά διαφορετικών τύπων της ΠΑ, δυνάμεις θαλάσσης και δυνάμεις επιφανείας ώστε να υπάρχουν «μάτια» παντού ακόμα και χωρίς τη χρήση των νέων ραντάρ που θα φέρουν τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη.
3. Στο ερώτημα που προβληματίζει μεγάλο αριθμό των αναγνωστών: «Γιατί να αναβαθμίσουμε αυτά και να μην αγοράσουμε F-35;» η υπεύθυνη απάντηση είναι η εξής: Ο Ελληνικός λαός έχει επωμιστεί πολύ μεγάλο κόστος κτήσης για την αγορά των μαχητικών για να υπερασπιστεί την ακεραιότητα της πατρίδας του. Το κόστος απόκτησης περιγράφεται σε μία πρόταση ως: «Αγορές του αιώνα με τιμές χιλιετίας». Αυτά τα χρήματα και οι θυσίες απόκτησης, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάνε χαμένα αχρηστεύοντας τον ήδη υπάρχοντα στόλο που διαθέτει. Για να κατανοήσει κανείς την αναγκαιότητα θα πρέπει να γνωρίζει τους αριθμούς των εχθρικών αεροσκαφών που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Πολεμική μας Αεροπορία: Όταν η Τουρκία έχει ήδη πάνω από 300 F-16 και στο μέλλον (όταν και αν) παραλάβει 100 F-35, η δύναμη αποτροπής και η αεροπορική ισχύς της ΠΑ θα είναι σε πολύ δύσκολη αντιστοιχία. Άρα από τους αριθμούς και μόνο φαίνεται επιτακτική η ανάγκη διατήρησης και αναβάθμισης του ισχυρού πυρήνα της που είναι το μαχητικό F-16. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνουν τα τραγικά λάθη του παρελθόντος όπου η απαξίωση και η έλλειψη αναβάθμισης και ανανέωσης αχρήστευσε την πρώτη παραγγελία των επιθετικών ελικοπτέρων AH-64 Apache, ανάγκασε σε παροπλισμό αεροσκάφη που μπορούσαν να αποδώσουν και να προσφέρουν όπως τα F-5 και Α-7, και δυστυχώς σύντομα και τα υπέρ-πολύτιμα Mirage 2000.
4. Όμως, ο πιο σημαντικός παράγοντας από όλους, είναι η υπεραξία που θα εισπράξει η χώρα μας από τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα. Αναγκαία βέβαια συνθήκη θα είναι να πραγματοποιηθούν οι εργασίες αναβάθμισης στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία. Αν δεν γίνει αυτό, τότε όλο το εγχείρημα καθίσταται αυτόματα ζημιογόνο και μη συμφέρον για την πατρίδα μας. Επίσης με την επιλογή της ΕΑΒ ως πάροχο των εργασιών θα πρέπει να γίνουν και οι ενέργειες υποστήριξης της για την επίτευξη του στόχου. Με την απόκτηση της συγκεκριμένης τεχνογνωσίας, θα ανοίξουν οι ορίζοντες νέων εργασιών από τις αεροπορίες των Ευρωπαϊκών (τουλάχιστον) κρατών όπου αριθμούν χιλιάδες αντίστοιχα μαχητικά που θα έχουν ανάγκη την ίδια αναβάθμιση. Η ΕΑΒ καθίσταται αυτόματα Διεθνές Κέντρο Αναβάθμισης που αυτό αποτιμάται σε τζίρο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό είναι το μεγάλο κέρδος και εκεί θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.
5. Η πλήρης μελέτη της κατασκευάστριας εταιρίας έτσι ώστε να υπάρξει το μεγαλύτερο επιχειρησιακό όφελος, περιλαμβάνει βέβαια και την απόκτηση μίας (τουλάχιστον) μοίρας του αεροσκάφους 5ης γενιάς F-35, ώστε να υπάρξει ένα μεικτό σχήμα (F-16 και F-35) στον αέρα, ικανό να αντιμετωπίσει τα αντίστοιχα εχθρικά σχήματα. Αυτό ειπώθηκε από τον Αντιπρόεδρο της LM, στο συνέδριο που έγινε πριν την έναρξη του Athens Flying Week στις 12 Σεπτεμβρίου. Αυτό που μας έκανε εντύπωση και το αναφέραμε δημόσια στην ανάλυση των πεπραγμένων του Συνεδρίου, είναι ότι κανένας από τους παρευρισκόμενους δεν ρώτησε κατά πόσο τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν το μαχητικό 5ης γενιάς…
Κλείνοντας ο Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών υπενθυμίζει σε όλους όσους ενδιαφέρονται πως η υπεράσπιση της Εθνικής κυριαρχίας άλλα και της αξιοπρέπειας, απαιτεί θυσίες. Είναι προτιμότερο αυτές να μείνουν στο οικονομικό πεδίο, για να μη φτάσουμε σε αυτό του αίματος…
Το Δ.Σ. του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
Επίλογος
Ο εκσυγχρονισμός μέρους του στόλου των ελληνικών F-16 στο επίπεδο «V», αποτελούσε μονόδρομο και μπορεί να τα διατηρήσει επιχειρησιακά για 30 ακόμη χρόνια, αξιοποιώντας στο έπακρο τις επενδύσεις που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο αεροσκάφος. Τα F-16 ήταν και θα συνεχίσουν να είναι η ραχοκοκκαλιά της ελληνικής αεράμυνας για πολλά ακόμη χρόνια, ακόμη και αν μεσολαβήσει αγορά νέου μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς. Το γεγονός πως οι Τούρκοι προμηθεύονται F-35, δε σημαίνει πως αντίστοιχη προμήθεια F-35 από την Ελλάδα θα είναι η απόλυτη απάντηση στην απειλή. Μη εκσυγχρονισμός θα οδηγήσει δις ευρώ επενδύσεων σε F-16 σε απόλυτα αποξίωση. Τίποτα αυτή τη στιγμή δεν είναι ικανό να εντοπίσει ένα F-35, ούτε καν ένα άλλο F-35. Επομένως η λογική των «ειδικών» του διαδικτύου για απαξίωση των F-16, στερείται οποιασδήποτε βάσης. Προτείνουμε λοιπόν για θέματα άμυνας να ενημερώνεται κανείς από ειδικές σελίδες άμυνας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ευρωπαϊκοί επάνεξοπλισμοί, τα 800 δις της Ούρσουλας που είναι 150 και αν!

Σε πρώτη ανάγνωση η πρόταση ReArm Europe της προέδρου της Κομισιόν, Ούρσουλας Φον Ντερ Λαιεν που ανακοινώθηκε σήμερα, μοιάζει να υπόσχεται ένα πακτωλό δισεκατομμυρίων ευρώ,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

REARM Europe: η αμηχανία και η τελευταία ευκαιρία για να μην...

Οι παγκόσμιες εξελίξεις στο γεωπολιτικό πεδίο και μάλιστα με τους πρωτοφανείς καταιγιστικούς ρυθμούς που συμβαίνουν, δυστυχώς φαίνεται να αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση με αμηχανία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Φεβρουαρίου/6 Μαρτίου 1913: Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων

1
Ο Οθωμανός διοικητής, Εσάτ πασάς, παραδίδει επίσημα την πόλη των Ιωαννίνων στον ελληνικό Στρατό. Η παράδοση θα έρθει μετά από μια καλά προετοιμασμένη και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το γαλλικό μη επανδρωμένο “συνοδευτικό” του Rafale θα είναι διπλάσιο του nEUROn

Το μη επανδρωμένο αερόχημα μάχης (UCAV) που θα αναπτυχθεί με σκοπό να συνοδεύει το μελλοντικό μαχητικό Rafale F5 (στη λογική loyal wingman), θα έχει...

Υπογράφηκαν από τον Ν. Δένδια προκηρύξεις πρόσληψης 2.000 επαγγελματιών οπλιτών

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, υπέγραψε σήμερα, Πέμπτη 6/3/2025, τις Υπουργικές Αποφάσεις σχετικά με την προκηρύξεις πρόσληψης 2.000 επαγγελματιών οπλιτών. Στις προκηρύξεις καθορίζονται...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η τουρκική Baykar “μπαίνει στην Ευρώπη” αγκαλιά με την ιταλική Leonardo για συμπαραγωγή UCAV

Μια μεγάλη συνεργασία που είχε διαφανεί, ανακοινώθηκε σήμερα, με την υπογραφή μνημονίου συννενόησης μεταξύ της τουρκικής εταιρείας μη επανδρωμένων, της Baykar (με τις μεγαλύτερες...