ΑΝΑΝΕΩΣΗ: Στο επόμενο τεύχος της “Πτήσης” (Μάιος), κοντά σας μετά το Πάσχα, θα υπάρχει πλήσης αναφορά για τα νέα ΠΠΛΣ, εκ των έσω. Μην το χάσετε.
Στην τελετή ένταξης των δύο νέων περιπολικών σκαφών στο Λιμενικό Σώμα, των ΛΣ 900 «Μαρίνος Ζαμπάτης» και ΛΣ 910 «Γεώργιος Κωτούλας», που έγινε χθες παρέστη ο πρωθυπουργός κ. Κ. Μητσοτάκης. Στην ομιλία του τόνισε πως “…τα νέα μας αποκτήματα είναι μεγάλα περιπολικά σκάφη, μήκους 38 μέτρων, αναπτύσσουν πολύ μεγάλες ταχύτητες, μπορούν να διασχίσουν με κάθε καιρό δύο φορές το Αιγαίο χωρίς να ανεφοδιαστούν, έχουν ραντάρ τελευταίας γενιάς, υποβρύχιες κάμερες, είναι ιδανικά για επιτήρηση και βέβαια διαθέτουν προδιαγραφές και ξεχωριστούς χώρους για τη διάσωση των ναυαγών. Είναι με άλλα λόγια κατάλληλα σκάφη για τις κατάλληλες αποστολές στα θαλάσσια σύνορά μας”. Ακόμη εκθείασε τις προσπάθειες του προσωπικού του Λιμενικού, τους οποίους “…καμαρώνουμε πλέον όλοι διότι γνωρίζουμε ότι ειδικά τον τελευταίο χρόνο, έχουν ξεχάσει άδειες και Σαββατοκύριακα, δεν ξέρουν από ημέρα και νύχτα, ούτε ξεχωρίζουν φουρτούνες και μπουνάτσες και ότι αγρυπνούν πάντα εκεί στις ακτές και στα κύματα για τη δική μας ασφάλεια. Τα αποτελέσματα της δράσης τους εξάλλου τα περιγράφουν με απόλυτη ευκρίνεια, οι ίδιοι οι αριθμοί».
Επικαλούμενος στοιχεία που είχε δώσει νωρίτερα και ο υπουργός Ναυτιλίας, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι «οι μεταναστευτικές ροές υποχώρησαν ραγδαία από τα τέλη του 2019 και ολόκληρο το 2020. Και σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά έχουμε ήδη για το πρώτο τρίμηνο μία επιπλέον μείωση, η οποία ξεπερνά το 80%. Είναι κάτι που βλέπει και η ίδια η Ευρώπη αναγνωρίζοντας στο Αιγαίο και τα δικά της ανατολικά σύνορα. Γι αυτό εξάλλου και συγχρηματοδοτεί τη συγκεκριμένη αγορά έχοντας ήδη εντάξει τα σκάφη αυτά στις ευρύτερες αποστολές της Frontex. Είναι ένα καθαρό μήνυμα και το ίδιο καθαρή ωστόσο θα πρέπει να είναι η απάντηση που περιμένει η Ελλάδα και η Ευρώπη από την απέναντι όχθη του Αιγαίου. Η Τουρκία έχει τώρα την ευκαιρία να επιστρέψει στο πνεύμα της κοινής δήλωσης για το Μεταναστευτικό. Να πάψει να εξάγει ροές παρανόμων αντιμετωπίζοντας επιτέλους αποτελεσματικά τους διακινητές που δρουν από τις ακτές της. Με πρώτη κίνηση την επιστροφή στο έδαφός της των 1450 ανθρώπων των οποίων οι αιτήσεις ασύλου έχουν απορριφθεί τελεσίδικα».
Ο πρωθυπουργός είπε επίσης πως «αξίζει να σημειωθεί ότι η σχετική σύμβαση με τα ιταλικά ναυπηγεία Vittoria πλησιάζει τα 57 εκατ. ευρώ. Εξ όσων γνωρίζω είναι η μεγαλύτερη που υπέγραψε ποτέ το Λιμενικό Σώμα. Και πρέπει να πω ότι είναι μια προσπάθεια που ξεκίνησε παλαιότερα και επιταχύνθηκε στην τελευταία της φάση. Γι αυτό και τα συγχαρητήρια ανήκουν διαχρονικά σε όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτήν. Σε τέτοιες εθνικές πρωτοβουλίες όλοι έχουν θέση. Πριν από 10 μήνες, στον ίδιο χώρο, υποδεχτήκαμε τα πρώτα ταχύπλοα της δωρεάς της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Πράγμα που σημαίνει ότι και στο μέτωπο αυτό όπως και σε εκείνο της Υγείας δημόσιος και ιδιωτικός τομέας οφείλουν να συμπλέουν. Και βέβαια δεν σταματάμε εδώ. Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν ενταχθεί δύο ακόμα σκάφη πολλαπλών χρήσεων με δικά τους πλωτά ελικοδρόμια αλλά και πολλά νέα ταχύπλοα, 16 και 13 μέτρων. Ενώ βέβαια εξελίσσεται και ο διαγωνισμός για το σύστημα ολοκληρωμένης θαλάσσιας επιτήρησης όπως και η λειτουργική αναβάθμιση όλων των επιχειρησιακών μέσων. Το σημαντικότερο πρόγραμμα των τελευταίων δεκαετιών ως προς την ανανέωση του εξοπλισμού του Λιμενικού Σώματος».
Τα ΛΣ 900 «Μαρίνος Ζαμπάτης» και ΛΣ 910 «Γεώργιος Κωτούλας» ναυπηγήθηκαν στην Ιταλία στα ναυπηγεία της Cantiere Navale Vittoria, και ξεπερνούν σε ταχύτητα τους 35 κόμβους. Παράλληλα διαθέτουν αυτονομία κίνησης που υπερβαίνει τα 1.000 μίλια. Το 3ο περιπολικό πλοίο αναμένεται να παραδοθεί τέλος Μαΐου και το 4ο τέλος Νοεμβρίου.
παρτε warrior ρεεεεεε
Όχι τανκς, όχι ifv, όχι F-35, τα Type 45 είναι για τα μπάζα και η αμυντική τους βιομηχανία πάει από το κακό στο χειρότερο. Στον επόμενο πόλεμο το UK θα πολεμήσει με ξύλα και ρόπαλα (άντε και καμία σφεντόνα, αν το επιτρέψουν τα οικονομικά του).
ΥΓ: μην ξεχνάμε και ότι το ποσοστό των πολιτών της Μεγάλης Βρετανίας που δεν θέλουν η χώρα τους να έχει πυρηνικά συνεχώς αυξάνεται. Να βεβαιωθούνε πως θα μείνουνε άοπλοι δηλαδή.
Αναδίπλωση και οικονομία λόγω ύφεσης, ή δυσαρεστημένος πελάτης?
Το brexit τους εχει βγει πολυ ξυνο. Την ιδια στιγμη που βρισκομαστε ηδη σε arms race το Λονδίνο κοιτά να μειώσει οροφες.
Λογικό, θα το αξιολογούσα, να κόβονται κεφάλαια από το πέμπτης γενιάς μαχητικό και να πηγαίνουν στο έκτης. Έτσι έρχεται η ανάπτυξη νέων, πρωτότυπων λειτουργιών και όχι πεπερασμένων. Τα αεροπλανοφόρα (αν μπορεί κανείς να τα χαρακτηρίσει έτσι, διαλέγοντας την Β’ έκδοση του F-35 και όχι την C’ για οικονομία, εγώ κατά βάση ελικοπτεροφόρα τα θεωρώ όπως τα America class που προσαπογειώνουν και αυτά με την σειρά τους F-35B) παραμένουν ικανοποιημένα και η μόνη διαφορά που αντιλαμβάνομαι είναι ότι δε θα έρθουν ποτέ τα F-35A και θα παραμείνουν οι γήινες βάσεις τους με τα Typhoon την ώρα που η Ελλάδα μας πετάει με τα τρίτης γενιάς F-4 και με Mirage 2000. Ελπίζω τουλάχιστον να έρθουν άμεσα τα Rafale, σε τουλάχιστον F3 έκδοση και ας είναι και μόνο 18+18 και με μεταχειρισμένα μέσα στο όλο πακέτο.
Παρόμοιες μ… εξυπνάδες έκαναν και πριν τον Β’ΠΠ και μετά τραβούσαν τα μαλλιά τους.
Με τα προβλήματα που προκάλεσε ο κορονοϊος και την καταστροφή του Brexit να έρχεται προσπαθούν να γλυτώσουν χρήματα από όπου μπορούν. Αν τώρα συνυπολογίσουμε και τις μετεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για θηριώδεις επενδύσεις στην Βόρεια Αγγλία (Manchester High Speed Link κλπ) είναι φανερό ότι λεφτά δεν υπάρχουν.
Η νέα Global Britain όπως αρέσκεται να λέει ο Πρωθυπουργός αν συνεχίσει έτσι θα το κλείσει το μαγαζί μου φαίνεται.
Με κορονοϊό, brexit και 142 Typhoon , εκ των οποίων τα 105+ tranche 2/3A λογικό μου φαίνεται για την περικοπή στο ήμισυ των 138 F-35 των RAF/RN . Τώρα για τα άρματα/ΤΘ μάλλον θα το μετανιώσουν, τόσο άσχημα είναι τα πράγματα ?
Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι, ένας ένας την κάνει σιγά σιγά από το F35 και προσπαθεί να μειώσει τους αριθμούς που υποχρεούται να αγοράσει, λόγω συμμετοχής στο πρόγραμα ανάπτυξης.
Αρχίσαμε από την Τουρκία, προχωρήσαμε στην Βρετανία, σε λίγο μην εκπλαγείτε αν ακούσετε για την Ολανδία και το Βέλγιο.
Μόνο το Ισραήλ έμεινε πιστό (γιατί του δώσαν το δικαίωμα αλλαγής των ηλεκτρονικών), και η Ιαπωνία γιατί τους δώσαν σημαντικό μέρος της τεχνολογίας του F22 για το νέο τους μαχητικό.
Βέβαια ξιπασμένοι, αρχοντοχωριάτες θα υπάρχουν πάντα, σαν και του λόγου μας, να ξεφω ρτωθούν κάποια κομμάτια του F35. (Το ότι απεδείχθει ότι το ρανταρ του PAK-FA και των S500 ανιχνεύουν το F35 στα 200 χιλιόμετρα ακόμα να το χωνέψει η LM)
Όσο για τα υπόλοιπα, εφόσον η Βρετανία αποφάσισε να φύγει από την Ευρώπη όπου ο κάθε “οπλαρχηγός” έχει το δικό του μπαιράκι, και αποφάσισε να πάει υπό την σκέπη των ΗΠΑ, καλά κάνει. Μειώνει τον οργανικό στρατό από 150.000 (ίσο με αυτό της Ελλάδος btw) σε ύψος 95.000. Αλλαγή που ήταν γνωστή εδώ και κάποια χρόνια και το γνωρίζαν όλοι μετά την ανακοίνωση του force 2020 και την αλλαγή της στρατηγικής βίβλου το 2015.
Τους βγηκε ξινο(προς ωρας) το Brexit!!!!!Ηρθε και η πανδημία του Ιου και κλαίνε στην Ιγγλετερα!!!!
Sic transit gloria mundi.
Καλά κάνουν οι Άγγλοι και ακυρώνουν την παραγγελιά, άντε μπας και πέσουν και οι τιμές των F -35 τελικά και μπορέσουμε να…πάρουμε και μεις οι υπόλοιποι στις εκπτώσεις τίποτα!