15.1 C
Athens
Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025
ΝΕΑΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑGray Wolf: Η Αμερικανική Αεροπορία δοκιμάζει πρωτοποριακό ελαφρύ κινητήρα jet

Gray Wolf: Η Αμερικανική Αεροπορία δοκιμάζει πρωτοποριακό ελαφρύ κινητήρα jet

- Advertisement -

Η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία ανέθεσε την εκτέλεση μιας σειράς δοκιμών ενός πρωτοποριακού, μικρού, οικονομικού κινητήρα jet χαμηλού κόστους. Οι δοκιμές είναι μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος που ονομάζεται “Gray Wolf” και σκοπό έχουν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη μιας σειράς φθηνότερων πυραύλων cruise. Το πρόγραμμα όμως μπορεί να έχει ευρύτερες προεκτάσεις, με τους νέους κινητήρες να προωθούν στο μέλλον Μη-Επανδρωμένα Αεροσκάφη ή αναλώσιμες αεροεκτοξευόμενες πλατφόρμες.
Ο εν λόγω κινητήρας είναι ο TDI-J85 και αναπτύσσεται από την εταιρία Technical Directions Inc. (TDI), που αποτελεί τμήμα της κατασκευάστριας εταιρίας Μη-Επανδρωμένων Αεροσκαφών Kratos. To πρόγραμμα “Gray Wolf” αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2017 από το Εργαστήριο Ερευνών της USAF (AFRL), το οποίο πρόσφατα δημοσίευσε μια φωτογραφία ενός αεροεκτοξευόμενου φορέα της Northrop Grumman με τον κινητήρα TDI-J85 σε πυλώνα ενός μαχητικού F-16 Viper. Η Northrop Grumman και η Lockheed Martin είναι μεταξύ των εταιριών που εμπλέκονται στην ανάπτυξη του νέου κινητήρα jet.

SLAM: ο πυρηνοκίνητος πυραυλικός Αρμαγεδδών – Το απόλυτο όπλο μαζικής καταστροφής


Ο κινητήρας TDI-J85 είναι ένας κινητήρας turbo κατηγορίας ώσης 90 κιλών (200 pounds) με βάρος μόλις 12.7 κιλά. Για να δώσουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ο κινητήρας Williams F107 που προωθεί το βλήμα cruise AGM-86B είναι κατηγορίας 270 κιλών ώσης με βάρος 30.5 κιλών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του AFRL, ο κινητήρας TDI-J85 δοκιμάστηκε σε περιβάλλον πτήσης μεγάλου ύψους εκτελώντας πολλαπλές εκκινήσεις και λειτουργία. Κατά τις δοκιμές κατάφερε να πετύχει όλους τους στόχους λειτουργίας ενώ ξεπέρασε τις προσδοκίες οικονομίας καυσίμου. Έμφαση έχει δοθεί στην απλή σχεδίαση και στην ευκολία παραγωγής του σχεδίου. Το AFRL δεν αποκάλυψε την τιμή μονάδας αλλά το κόστος κατασκευής κάθε κινητήρα F-107 το 2014 ήταν 190,000 δολάρια.

Η TDI σχεδιάζει και κατασκευάζει μικρούς κινητήρες jet από τη δεκαετία του 1980 και το 2013 έλαβε 1.5 εκατομμύριο δολάρια από την Αμερικανική Αεροπορία για έρευνες στην “χαμηλού κόστους συστημάτων πρόωσης για κατευθυνόμενα πυρομαχικά”. Το πρόγραμμα εστιάζει στην κατασκευή ενός φθηνού κινητήρα για κατευθυνόμενα πυρομαχικά. Με όλο και περισσότερα κατευθυνόμενα πυρομαχικά να χρησιμοποιούνται στις αεροπορικές επιχειρήσεις σήμερα, δεν είναι άξιο απορίας που η Αμερικανική Αεροπορία ενδιαφέρεται για να ρίξει το κόστος. Συγκριτικά ας αναφερθεί πως το μέσο κόστος ενός βλήματος AGM-158A JASSM ή AGM-158B JASSM-ER είναι 1.266 εκατομμύρια δολάρια.

Η κατασκευή ενός απλού και οικονομικού κινητήρα jet που θα προωθούσε τα κύρια κατευθυνόμενα όπλα θα έριχνε το κόστος των επιχειρήσεων ενώ η ενσωμάτωσή του σε άλλες πλατφόρμες, όπως Μη-Επανδρωμένα Αεροσκάφη, ιπταμένους στόχους ή άλλα αεροεκτοξευόμενα όπλα θα μπορούσε να αποδώσει πολλά περισσότερα. Ένας μικρότερος σε μέγεθος και βάρος κινητήρας θα άφηνε διαθέσιμο χώρο είτε για περισσότερο καύσιμο-άρα μεγαλύτερη αυτονομία- είτε για άλλα συστήματα στο αερόχημα-φορέα.

H Ταϊβάν μελετά (ακόμα) τη χρήση κινητήρων J85 από F-5 σε πύραυλους πλεύσης


Πηγή

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

WSJ: Πόσο κινδυνεύει η ουκρανική άμυνα από την αμερικανική απόσυρση –...

4
Σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην άμυνα της Ουκρανίας θα προκαλέσει το πάγωμα της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας που βρίσκεται σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 1978: Κάνει την πρώτη του πτήση...

7
Στις 10 Μαρτίου 1978 πρωτοπέταξε το δελταπτέρυγο Mirage 2000, ένα αεροσκάφος που θα υπηρετούσε πρώτα ως αναχαιτιστικό άρνησης εχθρικής εναέριας κυριαρχίας και αργότερα ως...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 57, Μάρτιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 57, Μάρτιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...

NOMARS USX-1 Defiant, η επόμενη γενιά αυτόνομων πολεμικών πλοίων

Η Υπηρεσία Προηγμένων Ερευνητικών Προγραμμάτων Άμυνας (DARPA) του υπουργείου Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών εργάζεται πάνω στο πρόγραμμα NOMARS (No Manning Required Ship, Πλοίο Χωρίς...

Convair B-58 Hustler, το δελταπτέρυγο βομβαρδιστικό με επιδόσεις μαχητικού

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά αεροσκάφη που έχει πετάξει ποτέ είναι το στρατηγικό βομβαρδιστικό Convair B-58 Hustler. Ο σχεδιασμός του θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος, κι...